Skip to main content
Beantwoord

Sinds 1 week krijg ik in Apple mail een foutmelding bij het versturen van e-mail

• April 23, 2025
  • 5 reacties
  • 90 keer bekeken

Sinds kort (1 week of zo?) krijg ik bij het versturen van mail een foutmelding: “From address is not one of your addresses" en "Het afzenderadres is geweigerd door de server". Zie onderstaande screenshot:

Ik heb niets aan mijn mailinstellingen veranderd en tot voor kort werkte het gewoon. Waar kan het aan liggen?

Ik werk op een Apple Mac met MacOS 15.4.1, met het standaard Apple mail programma.

Beste antwoord door lexvo

Marlon92 en AriënC, dank voor jullie reacties.

Ik denk dat ik een oplossing heb. Het vreemde was dat ik niets gewijzigd had en de fout plotseling optrad. Niet alleen op mijn Mac, maar ook bij de MacBook van mijn vrouw. Toen bedacht ik me dat we recent geupgrade hadden naar de laatste MacOS versie. Daarna ben ik bij de email instelling gaan kijken en zag ik dat bij de iCloud account een verkeerd e-mail adres stond. Mogelijk is dat steeds goed gegaan in oudere MacOS versies, maar niet meer met de laatste.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• April 23, 2025

Je hebt 4 smtp servers ingesteld. De email die je nu probeert te verzenden is een xs4all adres. Daarbij moet je de smtp server van kpn/xs4all gebruiken. Je gebruikt echter die van icloud. Dat is niet toegestaan.

Zorg dat de smtp server van kpn/xs4all gebruikt.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Je probeert te e-mailen met een @xs4all.nl afzender via me.mail.com (iCloud?). En dat mag niet.

Gebruik altijd het bijbehorende e-mailadres.

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Marlon92 en AriënC, dank voor jullie reacties.

Ik denk dat ik een oplossing heb. Het vreemde was dat ik niets gewijzigd had en de fout plotseling optrad. Niet alleen op mijn Mac, maar ook bij de MacBook van mijn vrouw. Toen bedacht ik me dat we recent geupgrade hadden naar de laatste MacOS versie. Daarna ben ik bij de email instelling gaan kijken en zag ik dat bij de iCloud account een verkeerd e-mail adres stond. Mogelijk is dat steeds goed gegaan in oudere MacOS versies, maar niet meer met de laatste.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@lexvo, je kunt dus nu weer e-mailen? Soms kunnen updates van software, bepaalde dingen goed in de war gooien. 

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2025

Hallo ​@Jeroen van KPN , ja volgens mij gaat alles weer goed.