Skip to main content

 

Sinds enkele maanden,worden sommige mails niet afgeleverd,postmaster

Worden tegengehouden door KPN. Betreft een telfort  mailadres,MAAR OOK EEN Outlook cq live mailadres. Al vaker over gemaild ,gebeld er veranderd NIETS. Blijf van mijn mails AF, IS GEEN ENKELE

ONGEWENSTE MAIL bij!!!! Outlook maakt de keuze ongewenst,HEB IK KPN NIET VOOR NODIG!!!

@kylian1

Welke foutmelding krijg je (foutnummer + fouttekst) ? Dat kan ook al een goede indicatie geven van wat er mis gaat. Gezien het feit dat het slechts bij enkele emailadressen fout gaat kan dat liggen aan bijv. een meegestuurde bijlage. Ook hier ziet het ernaar uit dat het KPN spamfilter te aggressief is. Is @Raymondt van de afdeling “Abuse” (die ook het spamfilter beheert) in staat om te achterhalen waarom het hier regelmatig fout gaat met deze emailadressen ?


Hoi @kylian1, zoals WMG al zegt kan de specifieke foutmelding die je krijgt ons helpen met het bekijken wat er precies aan de hand is, Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?


Hoi @kylian1 ,

Bedankt voor de extra informatie die je me via de abuse mailbox toegestuurd hebt hierover. Wat ik er kan zien (en dat is maar beperkt, omdat ik de headers van de verzonden mail niet heb, maar ik heb in principe voldoende informatie om een conclusie te kunnen trekken) is dat je een mail probeert te versturen, welke door de ontvangende partij geweigerd wordt. Wij zijn in dit geval niet de ontvangende partij. Onze uitgaande mailserver heeft netjes je mail proberen af te leveren bij de ontvanger, en de mailserver van de ontvangende partij heeft simpelweg gezegd: deze mail willen we niet, die weigeren we. Dat weigeren lijken ze te doen omdat de DMARC controle lijkt te falen. Details daarvan zijn echter alleen bij de ontvanger te krijgen, omdat wij simpelweg geen inzage hebben in hoe de ontvangende partij haar mailservers ingericht heeft.


Bedankt, sorry  het is een inkomende mail voor mij van KRO  NCRV. In dit geval via live mailadres, begonnen  met belfort mailadres. Gr kylian


Belfort  moet zijn Telfort


Hoi Kylian,

Ik heb dan het vermoeden dat er gebruik gemaakt van een forward (dat je dus of de mail vanaf je telfort adres automatisch doorstuurt naar je live adres, of andersom). Dat kan ook voor dit soort problemen zorgen. Is het inderdaad het geval dat dat gebeurt?


Ja, dat klopt. Al vele jaren, nooit dit meegemaakt. 

KPN heeft een keer geantwoord, er zijn problemen  mee, ligt bij ons!!!  Nog steeds  niet opgelost  blijkbaar!! 


Hoi Kylian,

Toen ik gisteren de mail ontving op het abuseadres, heb ik ook even in de eerdere mails gekeken die er gestuurd zijn, en dit is nooit gezegd. Dit is ook niet de oplossing voor je vraagstuk. Het lijkt erop dat je een van onze mails ooit eens zo geinterpreteerd hebt, en dat je je daardoor vast blijft klampen aan dat het een probleem bij KPN is, en je simpelweg wacht tot het opgelost is. Nogmaals, dit is een weigering bij een andere partij. De melding die je krijgt is een melding van de mailserver van een andere partij waar wij simpelweg geen invloed op hebben. Al zou ik dus alles in het werk willen stellen om je te helpen, dan zou het me nog niet gaan lukken. Als je vast blijft houden aan dat dit een probleem is wat bij kpn speelt en wij dit op zouden moeten lossen, vrees ik dat je het nooit opgelost gaat krijgen, ook al zouden we het spamfilter volledig uitschakelen.


Raymondt,bedankt voor je uitleg. Ik weet zeker dat dit geantwoord is,maar ga niet meer naar die mail zoeken,er is toch geen oplossing. Een vraag heb jij dinsdag om 12.59 u mij gebeld,was te laat met opnemen. no was 06 1222….. Zoja gaarne reactie. Anders  bedankt!! Gr kylian