Skip to main content

Sinds vorige week donderdag (28 maart 2024, vlak voor Pasen) komt er belachelijk veel mail *ontercht* in mijn spam box. Heeft KNP iets aangepast - veel te streng afgesteld?

 

Grt,

Ik zie dat dit zelfs begin maart van start is gegaan. 400 berichten onterecht in mijn spam box online, en dus niet te zien in mijn mail client… en je komt er dus ook niet zo maar achter.

Ik werd gealarmeerd doordat ik geen challenge-response kreeg van mijn internet provider Ikoula, want die eindigden ook in de spam. Hoe zo??


@FrankErMee

Ik neem aan dat je in jouw emailprogramma alleen met POP accounts werkt ?

Maak dan een extra emailaccount aan in jouw emailprogramma dat met IMAP werkt en dat naar jouw emailadres wijst. Op deze manier kun je makkelijker email dat ten onrechte in de spammap terecht komt weer terug te zetten naar "Postvak In".

Heb je alleen een KPN mobiel abonnement ? Is jouw emailprovider Ikoula of KPN ? Als Ikoula jouw emailprovider is dan kan de KPN je niet helpen. Dan moet je bij Ikoula zijn.


Het gaat inderdaad om POP3 via een client, (Thunderbird en eM Client) de mail blijft hangen op een plek waar ik nooit kom…
Ik ga zeker je tip opvolgen om een “dummy” view op te zetten naar de box via IMAP, thanx!

Was alleen benieuwd waarom KPN sinds begin maart ineens 400 berichten per maand weghakt als spam, terwijl het er voor de 12 maanden daarvoor nog geen 10 waren per maand. Zal wel met de “verbeterde strijd tegen spam” te maken hebben, maar waarom Het Nederlands Dagblad, webwinkel Pretty Little Thing, en bijvoorbeeld tijdschrift The Economist ineens “spam” zijn is mij een raadsel. KPN loopt kennelijk een beetje voorop met bestrijden terwijl honderden bedrijven de DMARC nog niet in orde hebben.

P.S. Ikoula is alleen de provider voor mijn websites :-)


@FrankErMee 

Dit heeft waarschijnlijk te maken met het het feit dat de afzender de inhoud/opbouw van hun email heeft veranderd. Dan ziet het spamfilter “normale email” op eens als “spam”.

Heeft veel email dat in de spammap belandt een DMARC fout ? Dan moet inderdaad de afzender aan de slag om die DMARC fout op te heffen. Maar ik vrees dat veel bedrijven hier weinig tijd (en geld) voor willen vrij maken.

Stuur een email naar abuse@kpn.com met als bijlage een aantal voorbeelden van emails die ten onrechte als spam worden aangemerkt. Vraag om de “reputatie” van de afzenders te resetten.


Reageer