Had hetzelfde probleem.
opgelost door:Â naar outlook gaan; links boven bestand aanklikken, dan accountinstellingen, nog een keer accountinstellingen, wijzigen, meer instellingen, geavanceerd en dan bij uitgaande email het getal 587 invullen
Ik kan me haast niet voorstellen dat je door een update van het modem ineens geen mail meer kunt versturen, ​@Jan2024. Ik vermoed dat er iets niet helemaal goed staat in de instellingen. Ik wil je vragen eens naar de tip van ​@dikdej te kijken:
Had hetzelfde probleem.
opgelost door:Â naar outlook gaan; links boven bestand aanklikken, dan accountinstellingen, nog een keer accountinstellingen, wijzigen, meer instellingen, geavanceerd en dan bij uitgaande email het getal 587 invullen
Ik ben benieuwd of dit het probleem voor jou ook oplost!
overigens deed ook bij mij het probleem zich voor direct na de update van het modem. Zou wel heel toevallig zijn als er geen verband is.
Met de meest recente software op het modem is het niet meer mogelijk om mail te verzenden naar poort 25. Dus je moet je emailprogramma aanpassen zodat poort 587 gebruikt word.
Wat ook kan is de instellingen op de Experiabox aanpassen. Maar poort 587 gebruiken is beter.
Beste dikdej, Marlon92 en ArienC,
Hartelijk dank voor jullie adviezen. Inmiddels heb ik de verbinding mede dankzij jullie hulp kunnen herstellen door middel van de volgende instellingen. Andere waarden leverden geen resultaat op.
Inkomend: pop.kpnmail.nl, poort 110, versleuteling geen
Uitgaand: smtp.kpnmail.nl, poort 587, versleuteling automatisch
Overigens ben ik al zoekend naar een werkende instelling de complete inhoud van de Inbox kwijtgeraakt. Opeens was alles weg. Heb ik zelf een oliedomme vergissing gemaakt, of bestaat er misschien een technische verklaring voor en zijn de mails misschien nog op een KPN-server in kopie aanwezig?
Beste ​@Jan2024 dat je mail kwijt bent, kan komen door je POP-instelling.
Met die instelling wordt de mail van de KPN-server gehaald en in je mailprogramma gezet.
Als je binnen je mailprogramma niet aangevinkt hebt dat de opgehaalde mail ook op de server moet blijven staan (voor XX dagen), ben je de mail inderdaad kwijt, als je deze niet ergens opgeslagen of geprint hebt.
Verstandiger is het daarom IMAP te gebruiken i.p.v. POP, dan zie je namelijk een afspiegeling van de mail op de KPN-server.
Â