Skip to main content

Na werkzaamheden van KPN van do op vrij krijg ik steeds te zien boven elk mailtje “vanwege je netwerkinstellingen kan materiaal niet privé worden geladen”. Als ik daar op klik wordt het mailtje in z’n geheel geladen dus ik kan het dan wel lezen. Maar het zou fijn zijn als ik dit kan verhelpen ipv dat bij ieder mailtje te moeten doen. Ik heb een iPad en werk dus met iPadOS (Apple). Wie herkent dit probleem en weet wat te doen?

Waarschijnlijk haalt u de email nog op via een onbeveiligde verbinding met de server. Ik denk dat deze melding niet bij KPN vandaan komt, maar dat uw emailprogramma een update heeft gehad.

Kunt u een schermafdruk plaatsen van de instellingen? 


Ik krijg dezelfde melding sinds vandaag. Nooit problemen gehad.. hoe op te lossen?


Gebruiken jullie Apple apparatuur en ook een VPN verbinding?

Lees dan dit artikel: https://support.apple.com/nl-nl/102289


Op iPhone 12 met 17.5.1

geen VPN

 


Kan iemand ook een schermafdruk van de melding maken? Dan weten andere mensen ook hoe die er uit ziet.


Op iPhone 12 met 17.5.1

geen VPN

Ook niet Apple eigen VPN? De Apple Private Relay heeft sinds paar dagen een storing en nog niet verholpen

 


 


 

Krijgt u deze melding ook als u met 4G verbonden bent?


Ja (5G) ook


Dit is  geen melding van KPN zelf.

 


Fijn dat ik dus niet de enige ben! Het staat ook bij elk mailtje dat binnen komt. @TDN, dan zal daar het probleem vermoedelijk wel liggen. Maar even afwachten dan hè @No speed limits ?! Bedankt voor alle reacties 👍🏼!


 


Ik heb er idd ook last van. Heel irritant. Maakt niet uit of je gebruik maakt van WIFI of 4 of 5 G


Bij ons hetzelfde probleem.

Zelfs met verbinding via vaste netwerkkabel.

 

Zojuist de helpdesk van KPN aan de lijn gehad.

Als oplossing geven die aan: Zet in je mailvoorkeuren je privacybescherming uit????

Dit werkt wel, maar lijkt ons geen goede permanente oplossing.
Je wilt tenslotte goed beveiligd zijn.
Dus wij hebben de bescherming gewoon weer aangezet.
Tot het goed opgelost is, gaan wij maar steeds op de knop ‘Laad materiaal rechtstreeks’ drukken.

Zucht….

De medewerker zegt dat het niet aan KPN ligt, maar aan Apple???? Ja, ja.


De medewerker zegt dat het niet aan KPN ligt, maar aan Apple???? Ja, ja.

Als je via de KPN webmail de mail ophaalt zie je de melding volgens mij niet @Naamloos50 , @BBruin en @Siboho en @No speed limits 

of wèl ???


Zou een oplossing kunnen zijn voor iPhone-gebruikers. 
 

https://support.apple.com/nl-nl/102289


Hier precies hetzelfde probleem. 


@Jan Hidding dit doen we volgens mij allemaal al, die ineens met dit probleem te kampen hebben. Op de knop laden klikken zodat de hele mail getoond wordt. Maar bedankt!


@Siboho Dat klopt. Maar ik gebruik VPN. Door een aanpassing in de instellingen van mijn VPN-provider wordt de inhoud wel getoond. 


@Siboho Een oplossing wordt hierboven ook al genoemd lees ik nu pas. De meeste gebruikers zullen geen VPN geïnstalleerd hebben op hun iPhone of iPad. 


VPN en Mail hebben al sinds het ontstaan van mail en VPN een haat-liefde verhouding.

Meestal kan er via VPN geen mail afgehandeld worden, mits er in de VPN-instellingen bepaalde aanpassingen gedaan worden.

 


Niets gedaan, maar probleem lijkt spontaan opgelost. Nu worden de afbeeldingen als vanouds geopend 👍


Hier hetzelfde probleem! ook kpn internet, zelf hebben we niets veranderd.

Op 3 verschillende apple apparaten komt nu voor sinds gisteren.


Probleem ligt niet bij KPN. Ik heb Simpel als provider die gebruikt maakt van het Odido-netwerk. Lijkt een Apple-issue.


Klopt Dit staat in mijn ipad 

 


Reageer