Skip to main content

De storing van 30 december is bij mij nog steeds actief: er komen mails binnen, een enkele keer kan ik een mail versturen, maar het merendeel van de tijd krijg ik meteen een bericht met als onderwerp 'onbestelbaar' wanneer ik een mail stuur vanuit Outlook. Hoe lang gaat dit nog duren en bovenal: komen alle e-mails - uiteindelijk-  wel binnen of gaan er ook verloren?

 

Voor alle duidelijkheid: ik heb het wachtwoord veranderd op webmail, in outlook en op mijn telefoon.

*admin: afgesplitst

Welkom op het forum @Utrecht100. Lukt het wel om mails te versturen en ontvangen in de Webmail van KPN? Heb je daarnaast het wachtwoord veranderd via onze website of heb je deze ook opnieuw ingesteld in outlook zelf? Ik zou je willen aanraden om in ieder geval de stappen te doorlopen voor het instellen van e-mail via onze website. Laat even weten of het daarmee lukt of als het niet lukt op welke stap je vastloopt. Dan zorgen we samen dat de mail zo snel mogelijk weer werkt. 


Ik heb alle stappen meermaals doorlopen. Ook heb ik zoals ik schrijf het wachtwoord veranderd op webmail, in outlook en op mijn telefoon.

Na enkele dagen en meerdere pogingen door de klantenservice is mijn probleem doorgezet naar het KPN abuse team. Die verhielpen het probleem binnen vijf minuten: de KPN firewall bleek de mail tegen te houden.


Met Outlook op een mobiel apparaat lukt het velen KPN abonnees niet om mails te versturen.

Dit is al een tijdje bij Microsoft aangemeld en ik hoop dat ze snel met een oplossing gaan komen.

Onderstaand een gedeelte van de chat die ik hierover heb met het Outlook support team.

Overigens hoop ik ook dat KPN contact met Microsoft heeft opgenomen om dit vervelende issue bij hen aan te kaarten. (@Bram_?)


07-03-2021

 

kan met Outlook 2010 vandaag geen mails versturen. Krijg foutmelding : reactie van de server 550 5.7.1

Via mobiel (KPN) en webmail werkt wel ok. Het ontvangen werkt prima. Alle stappen doorgenomen maar versturen nogmaals via Outlook 2010 werkt niet.


Is opgelost nu. Lag aan een instelling (verificatie bij verzenden). Ik zat op een geen KPN wifi verbinding.


@Utrecht100

Het blijkt dat voor het verzenden niet meer poort 587 maar poort 465 gebruikt moet worden. Poort 587 zou eigenlijk gewoon moeten werken echter lijkt de Outlook app daar problemen mee te hebben.

Installeer jouw KPN mail account opnieuw in de Outlook app en kies voor geavanceerde instellingen.

Zet het poortnummer van de smtp server op 465.