Skip to main content

Sinds outlook update gisteren blijven uitgaande emails in box te verzenden staan maar worden niet verzonden (time out)

Hallo @WdeGraaff , werkt het wèl via de webmail?

Welke vorm of versie van Outlook gebruik je?

 


Ja werkt wel via webmail. Windows 365


Je bedoelt  Outlook365 waarschijnlijk.

Ik lees meer gevallen dat het via Outlook niet (meer) goed werkt. Ik zou de verzendinstellingen (SMTP) binnen Outlook even goed controleren, anders even met MS contact opnemen. Succes.

 


Zit b

niet bij MS maar KPN


Ik heb zojuist even mijn @planet.nl mailaccount even in Outlook 365 toegevoegd en daarbij ervaar ik geen problemen.

Ik heb hierbij ook niets in hoeven geven voor de IMAP en SMTP instellingen anders dan het emailadres en het wachtwoord.

 

Ik heb hetzelfde ook even gedaan met een @kpnmail.nl adres. Drie klikjes en klaar.

 


Zit b

niet bij MS maar KPN

Hallo @WdeGraaff , dat snap ik, maar Outlook is van MS, daar heeft KPN niets mee van doen, want als de webmail goed werkt, ligt het dus niet aan KPN, maar aan (een instelling binnen) Outlook.

 

 


Hallo @WdeGraaff 

 

Bij mij is Office ook net geüpdatet maar geen enkel probleem om mail te verzenden via de KPN mailserver.

Welk antivirus pakket gebruik je, er zijn nu al een aantal post voorbij gekomen waar AVG antivirus dit probleem veroorzaakt, in de instellingen zou je dan het scannen op uitgaande mail uit moeten zetten.

Je kan hem ook even tijdelijk uitschakelen om te kijken of verzenden dan wel lukt.

Zie b.v. dit topic:

 


Inderdaad het zit hem in AVG. Dank


Ik heb het probleem ook maar heb geen avg erop. Wel eset en avast.


Hallo @Tiniep 

 

Ik gebruik ook ESET en heb het probleem niet, misschien even Avast uitschakelen en kijken of het dan wel werkt?

Het is trouwens sowieso geen goed idee om meerdere antivirus programma’'s te gebruiken, die zitten elkaar soms in de weg.


Kan jij eset en avast eens uit zetten en kijken of je dan wel mails kunt versturen.


hoe schakel ik dat uit zonder het te verwijderen?

 


hoe schakel ik dat uit zonder het te verwijderen?

Dat zou ik niet weten.


Gelukt, avast uitgeschakeld op de mail en nu wordt alles wel verzonden.


Het is dus niet alleen AVG maar ook avast die roet in het eten gooit.

Je zou bijna denken dat smtp.kpnmail.nl op een zwarte lijst terecht is gekomen.


Het is dus niet alleen AVG maar ook avast die roet in het eten gooit.

Je zou bijna denken dat smtp.kpnmail.nl op een zwarte lijst terecht is gekomen.

Dat is niet zo verwonderlijk. AVG is sinds 2016 onderdeel van Avast Software.

Ze zullen ongetwijfeld stukken gelijke code hebben.