Skip to main content

ik heb gisteren een nieuwe versie van windows geïnstalleerd. sindsdien is mijn oude xmsnet mailbox met agenda en contactpersonen van de pc verdwenen. ik weet niet waar ik die gegevens kan ophalen omdat telfort webmail niet functioneert. de oude gegevens zouden moeten staan op server pop3.telfortglasvezel.nl 

de vraag is hoe kan ik mijn oude xmsnet glasvezel mailbox terug installeren op mijn pc, of als dit niet gaat, dan heb ik graag toegang tot mijn agenda en contactpersonen.

Via deze link misschien @Eva Ides 

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp


Hi @Eva Ides, welkom op het forum. 

Ik vermoed dat Windows dit tijdens de upgrade het weg heeft gehaald. Ik zie echter dat je de mailbox als POP hebt ingesteld en ben bang dat deze gegevens niet meer op de server staan nadat je ze lokaal hebt opgehaald. 

Via deze link misschien @Eva Ides 

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Je kunt dit inderdaad nog proberen, als ze daar nog staan heb je geluk. Anders ben ik bang dat je het opnieuw zelf in moet stellen, wat ik erg vervelend voor je vind. 


@Eva Ides Ik hoop dat de mails nog op je pc staan. Ik raad je aan om in het vervolg, mocht je dat nog niet gedaan hebben, het IMAP protocol gebruikt. Dan blijven de mails netjes op de KPN Mail-server staan, en blijven ze synchroon tussen al je apparaten waarop je e-mails binnenhaalt.


@Eva Ides 

Je legt contact met de KPN servers m.b.v. het POP (server: pop.kpnmail.nl) of het IMAP ( server: imap.kpnmail.nl) protocol. Dat bepaalt ook waar jouw emails staan. Bij IMAP blijven die emails op de KPN emailserver staan totdat jij die daar verwijdert. Bij standaard POP worden de emails vanaf de KPN emailserver naar jouw laptop verplaatst. Bij POP worden alle emails gewist die in het emailprogramma staat, als je een nieuw emailprogramma of een nieuwe versie van Windows installeert.

Als je een nieuw emailprogramma installeert dan moet je eerst het adresboek en agenda exporteren vanuit het emailprogramma en daarna weer importeren.