Skip to main content

Sinds vanmorgen kan ik geen verbinding krijgen met mijn email. Geldt voor alle apparaten via thunderbird, FairEmail of met inloggen bij webmail.kpnmail.nl.
Gisteren af en toe hetzelfde probleem, maar toen was het steeds na enige tijd weer opgelost.
Mogelijk komt het doordat ik gisteren in thunderbird een groot aantal mappen vanuit mijn lokale mappen gekopieerd heb naar mijn hetnet account.

Hallo @Popko 

 

Kreeg je gisteren toen het niet werkte en vandaag een (fout)melding te zien als je wil inloggen op webmail of wil ophalen via een mailprogramma?

Misschien dat je account geblokkeerd is, je zou eens kunnen proberen of je na het wachtwoord opnieuw te hebben ingesteld via https://email.kpn.com/ wel toegang krijgt via webmail met het nieuwe wachtwoord.


Sinds enkele dagen lukt het wel weer verbinding te krijgen.

Maar ik krijg wel telkens weer het verzoek om mijn wachtwoord in te vullen, met name als ik een mail wil versturen of geforceerd mail wil ophalen. Er is mee te leven, maar irritant is het wel.

Kan het zijn dat de verbinding nog steeds overbelast is, doordat er nog synchronisatie plaatsvindt met mijn verschillende apparaten?


Fijn dat de verbinding er weer is. Krijg je dat verzoek om het wachtwoord in te vullen ook op alle apparaten, of op één apparaat? Met welk programma is dit dan? 


Het probleem speelt momenteel alleen op mijn laptop. Hier werk ik met thunderbird.

 


Zou je daar dan voor de zekerheid de e-mail instellingen nog eens willen doorlopen? 

Je kunt hiervoor de pagina KPN mail instellen voor Mozilla Thunderbird gebruiken. Gaat het dan wel goed?


Ik kan aan de instellingen niets bijzonders zien.

In thunderbird heb ik drie accounts aangemaakt, gekoppeld aan drie mailadressen: eentje van hetnet.nl en twee van kpnmail.nl. De instellingen zijn voor alle drie gelijk, maar alleen die ene van hetnet.nl (die ik verreweg het meest gebruik) geeft problemen.

Overigens, ik weet niet of het hiermee samenhangt, maar als ik inlog bij MijnKPN staat onder “Overzicht”, naast het overzicht van de facturen, een vak met alleen maar grijze strepen met golfbewegingen van links naar rechts. En op een gegeven moment kreeg ik ook de melding: "Helaas kunnen we niet alle informatie ophalen….”


Staat in dat popup scherm wel het volledige @hetnet.nl e-mailadres als gebruikers/account naam?


Je bedoelt in het schermpje dat vraagt om het wachtwoord? Ja, dat mailadres klopt precies.


Ja dat bedoelde ik.

Zijn alle mails in de lokale mappen die je naar de KPN server verplaatst hebt nu ook zichtbaar via webmail?

Zo ja dan zou ik het account op de laptop (in Thunderbird?) verwijderen en opnieuw instellen, ergens lijkt er in dat account iets niet goed te zitten in de instellingen.


Ik denk dat er weinig anders op zit. Ik ga het proberen.


Dank voor de hulp @GeSp! 😄 Hopelijk helpt het opnieuw instellen. Ik ben benieuwd!