Skip to main content

Ben gisteren avond door technische helpdesk  op de hoogte gehouden en  Ben al 3 weken  geleden op de hoogte gesteld door xs4all over waarschijnlijk een  fishing mail maar kreeg geen duidelijke uitleg en instructies. 

Mijn net gekochte desktop van 2900 euro plus smartfone (kpn abonnement) en mijn Tablet (kpn abonnement) zijn niet meer bruikbaar en mijn Samsung account is al 3 weken overgenomen door een ander persoon of groep plus microsoft account het zelfde verhaal en ik heb één professionals  bij gehaald  voor een prognose en dat kostte 175 euro per uur en de conclusie is dat alles is overgenomen en ik kan er niet meer bij  en heb al 13000 €  moeten betalen aan me diverse betaal accounts zoals  klarna, google Pay pepal, google waardebonnen enz. 

Ik heb zowel xs4all en kpn  meerdere maanden gevraagd  of kopen op factuur uit gezet kon worden maar niks mee gedaan en ik heb artikelen moeten betalen die ik nooit heb ontvangen!!

Nu is me om 22 uur door xs4all gemeld dat mijn emailadres wordt omgeleid naar de personen met fraude en  ik hou u bedrijf schuldig aan het gedeelte internet en Samsung komt morgen mijn telefoon ophalen voor deskundige overzichten en reparatie. Microsoft heeft al een claim binnen van het gedeelte betaald accounts. 

Stefan meijer

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt & gegevens verwijderd i.v.m. privacy

@Stempels 

Ik denk dat die email van XS4all een phising email was. Het lijkt mij dat je op die email hebt gereageerd en dat je daardoor gehackt werd.

Kun je wel een nieuw KPN ID aanmaken (met een ander emailadres en en een STERK wachtwoord) en daarna een nieuw emailaccount aanmaken (met een nieuw wachtwoord) ? Dat zou misschien nog een mogelijkheid zijn om deze fraude ongedaan te maken.

Ik persoonlijk zou allereerst contact opnemen met jouw bank om (tijdelijk) bankrekeningen te blokkeren.


@Raymondt 

Is de afdeling abuse@kpn.com in staat om @Stempels te helpen ? Bijvoorbeeld door het internet/email verkeer van en naar het KPN account/abonnement van @Stempels van de laatste dagen/weken te analyseren en misschien aan de hand daarvan één of meerdere acties te ondernemen ? Bijv. het (tijdelijk) account van @Stempels (tijdelijk) te blokkeren. Of moet @Stempels contact opnemen met de KPN afdeling “Fraude” ? Heeft de KPN een afdeling “Fraude” ?

@Stempels 

Zorg ervoor dat jouw profiel hier op het forum VOLLEDIG is ingevuld. Met die informatie zijn de mensen van de KPN beter in staat om jouw verder te helpen/suggesties te doen.

Een andere actie die je kunt ondernemen is een email naar abuse@kpn.com te sturen waarin je de situatie uitlegt en om advies vraagt.


@Stempels Wat vervelend allemaal wat er gebeurd is. Ik raad je sowieso aan je telefoonnummer hier niet openbaar neer te zetten.


het meest voor de hand liggende al gedaan: van al die betaal instanties je wachtwoord veranderen?! Uiteraard nadat je eerst je pc en tablet volledig opnieuw hebt geinstalleerd, want als die hack nog aanwezig is, is het foute boel.


@Stempels 

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/valse-email.htm


Hoi @Stempels ,

Wat een vervelend verhaal, maar tegelijkertijd ook een ietwat onduidelijk verhaal. Je geeft aan dat je 3 weken geleden een melding van xs4all ontvangen hebt. Was dit van de Abusedesk? Kun je wat meer vertellen over wat er in deze melding stond?

Tevens ben ik daarmee even benieuwd naar het bericht van xs4all van 22uur geleden, want ook die zie ik in onze communicatie niet terug. Hoe heb je deze melding gekregen en wat was de inhoud van de melding?

Zoals emielstroeve al aanraadt is het wijzigen van wachtwoorden een goeie eerste stap. Ten tweede is het raadzaam om even in te loggen op https://webmail.kpnmail.nl/ en hier naar de instellingen van je e-mailbox te kijken. In de e-mailinstellingen kun je hier nagaan of je e-mail automatisch doorgestuurd wordt, en of er mogelijk e-mailfilters ingesteld staan die e-mail automatisch doorsturen. Als dergelijke regels erin staan, dan is het verstandig deze zo spoedig mogelijk te verwijderen.