Skip to main content
Beantwoord

Slechts 1 KPN cloud te benaderen via Windows app en Android app

• March 3, 2026
  • 5 reacties
  • 24 keer bekeken

Volgens de KPN info kun je per e-mail account een KPN Drive aanmaken.

Met 6 e-mail accounts dus ook 6 x een cloud die daaraan gekoppeld is. Dat werkt via Webmail correct.

Via de Windows app en via de Android app is GEEN keuze mogelijkheid en kun je slechts 1 cloud benaderen… dat is toch niet de bedoeling.

Werken deze apps wel of lopen die in functionaliteit achter???

Heeft hier iemand ervaring mee?

B.v.d voor het meedenken.

Joop J Wolf

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Er is inmiddels meer informatie over de Android en Windows app voor KPN Cloud ​@Joop J W 

• In de Android app is het inderdaad niet mogelijk om meerdere accounts toe te voegen.
  • In de Windows applicatie is het wel mogelijk om meerdere accounts toe te voegen, waarbij er voor elk account een andere locatie gebruikt kan worden.

Je zult dan wel moeten switchen in de Windows applicatie voor synchronisaties, want er kan slechts 1 account tegelijk actief zijn.

5 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Joop J W, welkom op de KPN Community. Fijn om te lezen dat het gebruik van de KPN Cloud via de KPN webmail omgeving goed in de smaak valt. Uit jouw verhaal begrijp ik dat het via de verschillende apps wel werkt maar dat je niet kunt kiezen op welke cloudomgeving je precies wenst in te loggen. 

Ik ga voor jou navraag doen bij het Cloud team binnen KPN, hoe de werking van de apps precies zit bij het gebruik van verschillende Cloud/Drive omgevingen. Zodra ik meer informatie heb, zal ik deze dan hier delen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Er is inmiddels meer informatie over de Android en Windows app voor KPN Cloud ​@Joop J W 

• In de Android app is het inderdaad niet mogelijk om meerdere accounts toe te voegen.
  • In de Windows applicatie is het wel mogelijk om meerdere accounts toe te voegen, waarbij er voor elk account een andere locatie gebruikt kan worden.

Je zult dan wel moeten switchen in de Windows applicatie voor synchronisaties, want er kan slechts 1 account tegelijk actief zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 20, 2026

Jeroen dank voor je reactie.

Helaas blijft KPN Cloud een zwak product.

Bij het toevoegen van meerdere accounts in de Windows omgeving is het onderscheiden van welke map bij welk account hoort lastig omdat er geen koppeling in de naamgeving te zien is maar er slechts een cijfer aan wordt toegevoegd (1) en (2) etc. Functioneel zou het prettig zijn als dan het voorste deel van het betreffende account in de naam van de map wordt weergegeven. Nu moet je zelf bijhouden waar b.v. KPN Cloud (2) voor staat. Al met al slecht bruikbaar helaas.

M.vr.gr. Joop JW

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Bedankt voor jouw feedback over de Windows app van KPN Cloud. Jouw punten geef ik zeker door aan het team dat zich met deze dienst bezighoudt. 
Ik snap ook heel goed dat op deze manier met die cijfers het niet geheel duidelijk is. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 24, 2026

Al met al concludeer ik dat werken met de KPN cloud eigenlijk alleen voor één account werkt zoals je verwacht. De informatie dat een cloud voor meerdere e-mail accounts beschikbaar is vind ik erg misleidend. Praktisch heb je er niets aan. Als je onderweg eigen info wilt raadplegen wil je op je mobiel kunnen switchen tussen achterliggende opslag (cloud per account).

Jammer maar dit gaat 'm niet worden… Het zou correct zijn als KPN de beperkte functionaliteit gaat aanpassen à la een email-client waarbij je eenvoudig kunt switchen tussen accounts en de daarbij behorende data (gekoppelde clouds in dit geval).

Dus blijft de stelling overeind: matig product en misleidende info op de KPN site.