Skip to main content

Ik probeer de instellingen van mijn smtp  server intevullen maar overal zie ik staan dat er een poort nummer is maar op het scherm van mijn tablet zie ik geen poort of zo iets

 

Dag @B. Scheepers,
Meestal staat dit onder geavanceerde instellingen. Via welk programma en op welk apparaat probeert u de mail te koppelen?

Gegevens vanuit KPN :
Inkomende Server (IMAP) imap.kpnmail.nl (poort 993)
Uitgaande Server (SMTP) smtp.kpnmail.nl (poort 587)
 


Hallo @B. Scheepers Goed dat je deze vraag hier stelt. Ben je er met de tip van Chris uitgekomen? 


Nee helaas niet

Ik snap er niets van


Nee helaas niet

Ik snap er niets van

@B. Scheepers 

Maar als u verteld welk emailprogramma u gebruikt op welk soort apparaat dan kunnen wij helpen. We kunnen nu niks 😉


Hallo @B. Scheepers Ik hoop van harte dat je dan iets meer toelichting kunt geven. Mocht je het ongemakkelijk vinden, dan kun je altijd via onze website chatten of bellen via 0800-0402 met de collega's van de klantenservice. 


Sinds de overname van Telfort door KPN kan ik vanuit mijn Telfort account geen e-mail meer verzenden. Irritant!! Temeer daar KPN doet alsof er niets verandert.

Ik gebruik Microsoft Outlook 2010 en een Telfort POP/SMTP mailaccount.

De server voor uitgaande e-mails is: smtp.telfort.nl

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Bvd,

JanP


@JanP72 ontvangen werkt nog wel?

Mogenlijk verzond u nog altijd over poort 25. Onbeveiligd. En ik zou zeggen dat da nu niet meer kan.


Hallo @JanP72 , ik zou smtp.kpnmail.nl gebruiken, poort 587, authenticatie aan, SSL/TLS


@Nick83 De server voor inkomend e-mail is: pop3.telfort.nl

Ik ontvang af en toe nog wel mail. Waar vind ik de poort die ik gebruik?


@JanD  Ik heb smtp.kpnmail.nl geprobeerd maar ook dat werkte niet. Ligt het dan aan de poort? En waar stel je dat in?


@Nick83 De server voor inkomend e-mail is: pop3.telfort.nl

Ik ontvang af en toe nog wel mail. Waar vind ik de poort die ik gebruik?

Bij de instellingen in uw Outlook programma. En ik heb hier versie 2016, u 2010. Ik weet niet hoe het er bij u uitziet. Maar ik doe een poging, heeft u dit venster?

 


@Nick83 Ja ik heb hetzelfde venster.


@Nick83 Ja ik heb hetzelfde venster.

Ok. Als je daar op klikt:

Krijg je dit. Waar bij mij "kpnmail" staat, daar zal bij u wel "telfort" staan. Maar verder zou het hetzelfde moeten zijn. Klik op "Meer instellingen":

Zo ... en andere tabblad:

Heeft u dat ook zo?

Vervolgens OK. En "Accountinstellingen testen".

 


@Nick83 Bij deze instellingen werk het. Ontving test mails van Microsoft en verzond ook met succes een test e-mail. Reuze bedankt voor uw hulp.

 


Reageer