Skip to main content

Ik krijg bij het reageren op een email de volgende foutmelding. Die melding is anders dan in vergelijkbare vragen over SMTP error.

 

  xxx.yyy@gmail.com
    host gmail-smtp-in.l.google.com .74.125.71.26]
    SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
    550-5.7.26 Your email has been blocked because the sender is unauthenticated.
    550-5.7.26 Gmail requires all senders to authenticate with either SPF or DKIM.
    550-5.7.26
    550-5.7.26  Authentication results:
    550-5.7.26  DKIM = did not pass
    550-5.7.26  SPF bplanet.nl] with ip: 684.116.50.18] = did not pass
    550-5.7.26
    550-5.7.26  For instructions on setting up authentication, go to
    550 5.7.26  https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication ffacd0b85a97d-3502b99f194si14330049f8f.253 - gsmtp
 

Wat kan ik nu het beste doen?

Even wat meer context. Wel programma gebruikt u?

U probeert dus een email te verzenden die als afzender een planet.nl adres heeft. En deze email wilt u naar een gmail adres sturen. Klopt dit?


Ik gebruik (het oude) Windows Live mail. 

Inderdaad. Ik heb een planet.nl adres en ik probeerde een reactie te sturen naar een gmail account.


@Rolandvdb

Het lijkt erop dat hier de KPN in de fout gaat. En ik dacht dat de KPN dit soort zaken goed op orde had ?

Of stuur je de email van de KPN naar GMail via een derde partij ? Staat hier ergens een "Forward” ingesteld ? Dat kan ook roet in het eten gooien.

Of komt het doordat je bijlages meestuurt ?

Aan Windows Live Mail ligt het ook niet want dat functioneert ook bij mij nog zonder dit soort problemen.

Desondanks zou ik toch overstappen op een ander emailprogramma want dit programma wordt door Microsoft op 2 manieren niet meer ondersteund. Ik persoonlijk ben zeer goed te spreken over (pas op: reclame) Outlook Express Classic. ( https://www.oeclassic.com/ ). Dat draait goed op Windows 7, 8, 10 en 11 en wordt nog steeds verder ontwikkeld.


@Dennis ABD

@wjb

Kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen ? Want dit gaat ver “boven mijn pet”.

Heeft de KPN hier “een steekje laten vallen” ?


Welke smtp server staat er in die Windows Live Mail ingesteld voor het versturen van @planet.nl mails?


Je verstuurd je planet.nl mail niet via de KPN mailservers, waardoor Gmail weigert. De juiste instellingen zijn te vinden op: https://www.kpn.com/email


Bedankt voor jullie reacties!

 

smtp server: smtp.ziggo.nl

server for outgoing mail: xxxx@ziggo.nl

 

Kan het zijn dat ‘ziggo’ het probleem is?


Bedankt voor jullie reacties!

 

smtp server: smtp.ziggo.nl

server for outgoing mail: xxxx@ziggo.nl

 

Kan het zijn dat ‘ziggo’ het probleem is?

Niet specifiek Ziggo, het probleem is simpelweg dat je de KPN servers niet gebruikt.


Bedankt voor jullie reacties!

 

smtp server: smtp.ziggo.nl

server for outgoing mail: xxxx@ziggo.nl

 

Kan het zijn dat ‘ziggo’ het probleem is?

Ja. Dat is het probleem.

Stel dat Rabobank z'n brieven verstuurt in enveloppen met daarop het logo van ING. Denkt u dat de ontvangers dat grappig gaan vinden?


Dus IP adres 84.116.50.18 is van Ziggo ?


Reageer