Skip to main content

Wij hebben een kpn webmail adres waarmee we email versturen naar leden van onze vereniging.

Is het mogelijk dat ik voor dit email adres de smtp kan instellen?

Leden met een gmail adres krijgen steeds een authentiecatie waarschuwing en omdat wij via het boekhoudprogramma mailen met het kpnmail adres zorgt dat voor problemen aan de ontvangende kant.

 

Als ik het smtp adres van de kpnmail kan instellen op de uitgaande server van het boekhoudprogramma zijn de problemen opgelost.

 

Echter kan ik niet vinden waar de smtp in te stellen in de kpnmail.

Zou u mij daarmee kunnen helpen?

 

Met vriendelijke groet,

Marjon Chirill

 

Als u met het boekhoudprogramma mails stuurt, dan moet u ook bij de instellingen van het boekhoudprogramma de SMTP server instellen. Lukt dat niet?

Leden met een gmail adres krijgen steeds een authentiecatie waarschuwing ...

Welke melding krijgen ze precies? Dit gaat om leden die een mail ontvangen? Het kan wezen dat de mail niet aankomt. Of in de spam map terecht komt. Maar een authentie melding klinkt heel vreemd.


Dit is het probleem zoals beschreven door de helpdesk van het boekhoudprogramma e-captain:

Zoals al de telefoon besproken hier even een korte uitleg over de e-mailproblematiek.

 

In e-Captain hebben jullie als standaard afzend e-mailadres het e-mailadres (...) ingesteld. Als je vanuit e-Captain een mailing verstuurt dan wordt die mailing verstuurt vanaf ons domein e-captain.nl namens het e-mailadres (...). Onze server doet dus net alsof de mail door (...) wordt verzonden. Dit wordt door veel ontvangers, met name ontvangers met een Gmail e-mailadres, als SPAM gezien. Om er voor te zorgen dat de mail niet als SPAM wordt gezien moet onze server worden geautoriseerd voor het verzenden van e-mail namens (...). Die autorisatie zou in jullie geval door KPN moeten worden ingesteld omdat het niet jullie eigen domeinnaam is.

Dus als ik in onze (...) de smtp kan instellen op  

Uitgaande mailserver (SMTP) mail.e-captain.nl

 

dan is mijn probleem opgelost. 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


Om uw vraag te beantwoorden, nee wij kunnen in het boekhoudprogramma geen smtp instellen.

 


Heb antwoord van de helpdesk van KPN. Het is niet mogelijk.

Ik Sluit bij deze de vraag!


Reageer