Skip to main content

Hallo,

Ex-telfort klant hier. Ik kon voorheen de smtp server van telfort gebruiken als relay om met een eigen mailserver met eigen domeinnaam mails te versturen. Het lijkt erop dat recent de smtp.telfort.nl server overgezet is naar de smtp.kpnmail.nl server, en die laatste probeer ik nu weer in te stellen.

Ik zie nu echter de melding in mijn logs “SASL authentication failed; server smtp.kpnmail.nl said: 535 5.7.8 Invalid username or password.)”

...en mail komt niet aan. Ik heb gechecked via webmail dat mijn @telfort.nl username en password werkt, en dat werkt. Ik heb nu ingesteld port 587 met smtp.kpnmail.nl en mijn @telfort username en password in Postfix, maar geen succes nog.

Iemand hints en tips? Of moet ik vrezen dat relay niet meer werkt door wijzigingen aan kpn kant?

gr,

Maarten

Hallo @Dmitry de inloggegevens voor MijnKPN en voor de mail behoren verschillend te zijn.

Kun je wel inloggen via de webmail , dat lukt bij mij nu ook even niet.

 


Kun je wel inloggen via de webmail , dat lukt bij mij nu ook even niet.

Dat zou anders geen enkel probleem mogen zijn, ik ondervind in ieder geval geen problemen.


Kun je wel inloggen via de webmail , dat lukt bij mij nu ook even niet.

Dat zou anders geen enkel probleem mogen zijn, ik ondervind in ieder geval geen problemen.

Ik ook niet meer.


Hallo @Dmitry de inloggegevens voor MijnKPN en voor de mail behoren verschillend te zijn.

Kun je wel inloggen via de webmail , dat lukt bij mij nu ook even niet.

Bedoelt u dat ik kan SMTP password apart van webmail username/password zetten (zoals app passwords bij GMail)? Ik heb hier en daar in mijn.kpn.com gekeken, maar niks gevonden. Kunt u een tip geven? Dank u!


Inloggen met jouw KPN ID op https://email.kpn.com en dan kan je daar de wachtwoorden van jouw emailadressen beheren.


Inloggen met jouw KPN ID op https://email.kpn.com en dan kan je daar de wachtwoorden van jouw emailadressen beheren.

Dank u! Mijn probleem is opgelost.


Helaas ik heb de andere fout gekregen:

Dit is een bericht van het mail systeem van KPN.Uw bericht kan niet worden afgeleverd omdat het bericht een DMARC policy heeft geschonden.Voor vragen kunt u contact opnemen met abuse@kpn.com 

Wat gaat deze fout over? Is het een limitatie in domein in “From:” veld? Moet het aanpassen domein in SMTP AUTH (dus geconfigureerd in https://email.kpn.com)?


Via de smtp server van KPN mogen alleen mails verstuurd worden voor één van de KPN domeinen zoals bijvoorbeeld @planet.nl, @telfort.nl en @kpnmail.nl.

Voor andere domeinen zal je de smtp server behorende bij het betreffende domein moeten gebruiken.


Volgende stap is switchen van provider; freedom.nl, de opvolger van XS4All na de overname door KPN, die voldoet aan de behoefte.  Vast IP adres, ondersteuning van een eigen server met eigen domein (ook voor mail versturen), en zelfs een eigen .nl domein inbegrepen. Voor mij is dit de oplossing.

Bij KPN heb je ook een vast IP adres en een werkende reverse DNS waardoor je jouw eigen mailserver voor jouw eigen domein kunt draaien, daarvoor hoef je echt niet naar Freedom.

 

Ik ben ook bezig met de installatie van een mailserver, en vroeg mij af hoe je de reverse dns goed werkend kunt krijgen aangezien je de PTR niet aan mag passen? Mailtester blijft namelijk zeuren dat “Your reverse DNS does not match with your sending domain.”.

 

Bedankt.