Skip to main content

Beste, Ik heb 2 emailadressen, 1 daarvan heb ik enige tijd geleden verwijderd en onlangs weer toegevoegd. Ik geen mail meer ontvangen vanwege socked fout 11001.

Het andere maildres werkt nog prima.

Wie heeft een oplossing

Met dank en groet

 

Goedemorgen @BdeR, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Deze foutmelding heeft vaak te maken met of het internet of de instellingen van het e-mailadres. Aangezien je aangeeft dat het andere e-mailadres prima werkt, neig ik toch sneller naar de instellingen. Krijg je achter deze foutmelding nog een code? Die kan ons namelijk helpen om het probleem te achterhalen. Vaak staat er nog iets achter, bijvoorbeeld 0x800ccc0d.

Kan je daarnaast de stappen op deze website (welke op jou van toepassing is) eens doorlopen om te kijken of je de juiste KPN mailinstellingen hebt gebruikt? Misschien iets net even fout gespeld of genoteerd? Dit is indien je een programma zoals Outlook gebruikt. Krijg je de melding in dat programma, of ook als je gebruik maakt van de webmail van KPN?

En je geeft aan dat je geen mail meer kan ontvangen, krijg je dan deze melding of krijgt diegene die het naar jou wil versturen deze melding? En waar in het proces krijg je de melding? Tot slot, hoe gaat het met e-mail versturen vanaf hetzelfde e-mailadres?


Ik hoor graag van je!


De instellingen heb ik aangepast  naar imap, krijg nu de opmerking niet meer.

Geeft nu het volgende aan:

UTHENTICATIONFAILED] Authentication failed.

Configuratie:
   Account: Kpnmail *
   Server: imap.kpnmail.nl
   Gebruikersnaam: *
   Protocol: IMAP
   Poort: 993
   Beveiligd(SSL): 1
   CODE: 800cccd1

   en kan de mappen daarom niet downloaden

*Admin: bericht aangepast i.v.m. privacy.


Vul je wel het volledige e-mailadres in bij “gebruikersnaam”? Dus inclusief @kpnmail.nl


Jazeker!


Zou je eens een screenshot van je instellingen willen plaatsen (met je e-mailadres / gebruikersnaam even onherkenbaar gemaakt)? 


@BdeR ik heb geen reactie meer gezien. Kunnen we je hier nog bij helpen of is het inmiddels opgelost?


Beste Susan, Klopt ben druk geweest met andere dingen en sinds kort geeft windows live bij aanmelden bij de email account ook aan ik me opnieuw moet aanmelden om mijn id acconut beter te beveiligen, wanneer ik dat doet werkt het niet en komt dezelfde pop-up steeds terug?

Ik kom er spoegid op terug met een printscreen van de instellingen.

 

Groeten,

Bert


@BdeR mocht je inmiddels een printscreen hebben dan ontvang ik hem graag! Dan kunnen we iets meer over zeggen denk ik!


*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Bedankt voor je screenshots @BdeR, ik heb ze even samengevoegd en je privé gegevens verwijderd.
Ik lees de voorgaande berichten nog even terug en lees dat je windows live mail gebruikt.
Deze wordt volgens mij niet meer ondersteund, ik zie ook geen reactie of het wel lukte via de webmail zou je dat nog eens kunnen proberen?
Ik lees in dit topic dat @JanD  noemt dat specifiek Imap niet werkt met windows live mail. Je zou er dus voor kunnen kiezen POP te gebruiken of over te stappen naar een nieuwer mail programma. 


Beste Thomas,

Had twee email adressen zoals je hebt kunnen lezen. Degene waar over de correspondentie gaat heb ik geprobeerd te laten “herleven”. Dat is niet gelukt, zoals de uitgebreide correspondentie laat weten.

Ik heb nu een heel nieuw emailkadres aan gemaakt, Dat lukt allemaal wel, maar die geeft aan dat het wachtwoord fout is. Overigens doet die dit ook bij het andere emailadres. Dus ik denk dat er toch iets nog niet helemaal goed zit. Moet iedere keer opnieuw wachtwoord geven, wat niet fout is!

 


@BdeR, het kan heel goed zijn dat deze foutmeldingen voorkomen omdat het niet meer ondersteund wordt, windows live mail. Ik wil echt aanraden om een ander e-mailprogramma te gebruiken!


Reageer