Skip to main content
Vraag

Sommige e-mails verdwijnen. Staan even in beeld en dan weg. Het is geen spam

• May 13, 2026
  • 4 reacties
  • 101 keer bekeken

Sinds enige tijd merk ik dat sommige emails in Outlook verdwijnen: ze verschijnen heel even bovenin mijn PC scherm om dan weer weggenomen te worden. Het komt niet in SPAM. Er zijn geen filters or regels die hier een rol spelen (wat mijn voorbeeld van de 3 mails al aantoont). KPN adviseert om Microsoft te contacten. 

Laatst ging het om een mail die ik zelf verstuurde van een gmail adres: van de serie van 3 mails kwam de 3e telkens alleen even in beeld. Ik heb dat 3x opnieuw geprobeerd, telkens verdween deze. De vierde keer echter kwam exact dezelfde mail wel binnen.

Contact met KPN levert op dat -omdat de mails in de webversie ook niet verschijnen- het probleem niet bij KPN ligt

Microsoft stelt 

______________________________________________________________________________________________________________

- Aangezien je hebt bevestigd dat de e-mail ook niet aanwezig is in Webmail, geeft dit aan dat het bericht niet op de mailserver wordt opgeslagen, wat betekent dat Outlook waarschijnlijk niet de bron van verwijdering is.

- Als een e-mail kort verschijnt, verdwijnt en niet wordt gevonden in Webmail dan wordt de e-mail meestal afgewezen of verwijderd op serverniveau, of niet volledig in je mailbox afgeleverd

- Neem opnieuw contact op met uw e-mailprovider (KPN) en vraag hen specifiek server-side filtering of beveiligings-/quarantainebeleid te controleren. Spam- of phishingbeschermingslogs. Of de afzender (VEH) wordt geblokkeerd of gemarkeerd. Als de e-mail is ontvangen en daarna verwijderd, of nooit is afgeleverd

- Outlook functioneert als een clientapplicatie die de inhoud en het gedrag van je mailserver weerspiegelt. Daarom zal e-mail alleen in webmail verschijnen in Outlook worden weerspiegeld. 

________________________________________________________________________________________________________________

Ik kan die vraag bij KPN niet kwijt. De BOT begrijpt het niet en voor een telefoongesprek is dit veel te complex. Wie heeft enig idee waar deze spookmails naartoe gaan??

4 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 13, 2026

@MarchePas 

Het kan zijn dat iemand toegang tot jouw emailaccount heeft en selectief email verwijdert. Begin daarom eens eerst met het veranderen van ALLE wachtwoorden, inclusief dat van het KPN ID. Zorg er ook voor dat alle wachtwoorden verschillend zijn.

• May 13, 2026

@MarchePas 

Het kan zijn dat iemand toegang tot jouw emailaccount heeft en selectief email verwijdert. Begin daarom eens eerst met het veranderen van ALLE wachtwoorden, inclusief dat van het KPN ID. Zorg er ook voor dat alle wachtwoorden verschillend zijn.

en het/de wachtwoord(en) van de webmail account(s) ​@MarchePas 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 13, 2026

en het/de wachtwoord(en) van de webmail account(s) ​@MarchePas 

@JanD 

Maar voor KPN account A heb je gebruikersnaam B met wachtwoord C. De combinatie van B en C gebruik je om bij jouw account op de KPN emailservers binnen te komen. B en C gebruik je zowel in een emailprogramma als voor de KPN webmail.

@MarchePas 

Een andere mogelijkheid is dat jouw (KPN) mailbox bijna helemaal vol is. Dan verdwijnen er ook emails want die kunnen dan niet meer worden opgeslagen.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@MarchePas .  Welkom hier.

Wat een merkwaardige storing. Het zou inderdaad kunnen dat iemand toegang heeft tot jouw account. Heb je jouw wachtwoorden al aangepast?