Skip to main content

Sinds een aantal weken ontvangen wij regelmatig bepaalde emails niet. Ze zijn niet naar de Spambox of reclame box. Ook op de webmail die we doorsturen kan ik ze niet terug vinden.

De laatste dagen beginnen we het gevoel te krijgen dat het alleen de mails betreft van bestelde artikelen die betaald zijn en klaargezet zijn om op te halen. (Ik schrijf ‘het gevoel’ omdat ik niet goed weet of er nog meer mails missen.) We krijgen de bestelbevestiging van de bedrijven wel binnen wat het nog vreemder maakt. Na bellen met de bedrijven blijkt dat ze wel een mail gestuurd hebben. 

Zouden we ‘gehackt’ kunnen zijn door mensen die op onze bestellingen uit zijn?

Ha @RPF, welkom! Als je denkt dat je gehackt bent, is de oplossing gelukkig vrij eenvoudig: je wachtwoord wijzigen. Maar als de bestellingen ook niet opgehaald worden, dan zit dat wel goed, denk ik? Wel is het vreemd dat die mails niet binnenkomen. Heb je misschien een regel ingesteld om bepaalde mails naar een bepaalde map te verplaatsen? Of staan de mails misschien onder het tabje ‘nieuwsbrieven’?


Hi Marcia,

Dank voor je reactie. Heb geen mails in andere boxen gevonden...Welk wachtwoord moet ik dan veranderen? Van de mail, wifi of iets anders…?

Bvd


Het wachtwoord van de mail kan je dan het beste wijzigen. Ik vind het lastig om de vinger op het probleem te leggen. Het is vreemd dat van één e-mailadres de ene mail wel binnenkomt en de andere niet. Er even van uitgaande dat de bestelbevestiging met hetzelfde e-mailadres wordt verstuurd 😉. Heb je de mogelijkheid om voor een volgende bestelling eens een ander e-mailadres te gebruiken? Zo kan je ook controleren of alle mails dan wel binnenkomen. 


Ik heb met een andere bestelling mijn gmail gebruikt en daar kwam de afhaalmail wel door...Het zijn ook echt alleen mails om spullen af te halen die niet binnen komen...Zal mijn ww veranderen.


Mocht het daarna toch weer voorkomen, trek dan even aan de bel hoor!