Skip to main content

Hallo,

Sinds kort krijg ik sommige mail die ik verstuur via mijn mobiel via het wifi netwerk (of via mijn mac, ook via het wifi netwerk) terug met onderstaande melding. De mail wordt verstuurd over het netwerk van KPN maar gebruikt een imapserver van de aanbieder van onze website. Als ik de mail opnieuw verstuur maar dan via 4g lijkt het wel goed te gaan. Beiden zijn overigens KPN. 

Als ik de melding bekijk lijkt het net alsof hotmail.com niet helemaal als vertrouwd wordt beschouwt? Of is er een ander probleem? Ik kan hier niet goed uit wijs worden. 

 

Melding: 

Van: MAILER-DAEMON (Mail Delivery System)
Datum: 2 juni 2021 om 09:16:36 CEST
Aan: Info@build2enjoy.nl
Onderwerp: Undelivered Mail Returned to Sender
 

This is the mail system at host smtp2.relay.ord1c.emailsrvr.com.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                  The mail system

<henk_letens@hotmail.com>: host
   hotmail-com.olc.protection.outlook.com.104.47.56.161] said: 550 5.7.1
   Unfortunately, messages from  108.166.43.79] weren't sent. Please contact
   your Internet service provider since part of their network is on our block
   list (S3150). You can also refer your provider to
   http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
   rCO1NAM11FT004.eop-nam11.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL
   FROM command)

Return-Path: X-Milter-Dummy: Received: by smtp2.relay.ord1c.emailsrvr.com (Authenticated sender: info-AT-build2enjoy.nl) with ESMTPSA id 256A6C010C for ; Wed, 2 Jun 2021 03:16:35 -0400 (EDT) Content-Type: multipart/alternative; boundary=Apple-Mail-0952D55B-D0D6-41E1-9499-3693EDE4977D Content-Transfer-Encoding: 7bit From: Build2Enjoy Mime-Version: 1.0 (1.0) Subject: Re: Tafel Date: Wed, 2 Jun 2021 09:16:33 +0200 Message-Id: <03DC00DD-D322-4367-B595-00BF4988C7CE@build2enjoy.nl> References: In-Reply-To: To: henk Letens X-Mailer: iPhone Mail (18D61) X-Classification-ID: e5f4866a-bafb-456e-b482-8899d37cd1fa-1-1

Het betreft een hotmail account begrijp ik? En u gebruikt "iPhone Mail"?

 


Het betreft een hotmail account begrijp ik? En u gebruikt "iPhone Mail"?

 

Eh.., de ontvanger heeft een hotmailaccount. Ikzelf gebruik een mailaccount van mijn eigen (jimbo) website om een mail te versturen. En Ik gebruik dan inderdaad de iphone mail van mijn iphone XR 10.3


Het betreft een hotmail account begrijp ik? En u gebruikt "iPhone Mail"?

 

Eh.., de ontvanger heeft een hotmailaccount. Ikzelf gebruik een mailaccount van mijn eigen (jimbo) website om een mail te versturen. En Ik gebruik dan inderdaad de iphone mail van mijn iphone XR 10.3

Ok. Dan is het daarbij belangrijk dat u ook de SMTP server van uw "jimbo" website gebruikt. Bijvoorbeeld smtp.jimbo.nl ofzo en niet de SMTP server van KPN. Niet smtp.kpnmail.nl dus. Zo ging het vroeger wel, maar tegenwoordig is dat in verband met steeds strengere antispammaatregelen meer en meer geschiedenis. 


Het betreft een hotmail account begrijp ik? En u gebruikt "iPhone Mail"?

 

Eh.., de ontvanger heeft een hotmailaccount. Ikzelf gebruik een mailaccount van mijn eigen (jimbo) website om een mail te versturen. En Ik gebruik dan inderdaad de iphone mail van mijn iphone XR 10.3

Ok. Dan is het daarbij belangrijk dat u ook de SMTP server van uw "jimbo" website gebruikt. Bijvoorbeeld smtp.jimbo.nl ofzo en niet de SMTP server van KPN. Niet smtp.kpnmail.nl dus. Zo ging het vroeger wel, maar tegenwoordig is dat in verband met steeds strengere antispammaatregelen meer en meer geschiedenis. 

Dat doe ik dus gelukkig al. Ik gebruik de smtp server van de jimbo zelf. 


Het betreft een hotmail account begrijp ik? En u gebruikt "iPhone Mail"?

 

Eh.., de ontvanger heeft een hotmailaccount. Ikzelf gebruik een mailaccount van mijn eigen (jimbo) website om een mail te versturen. En Ik gebruik dan inderdaad de iphone mail van mijn iphone XR 10.3

Ok. Dan is het daarbij belangrijk dat u ook de SMTP server van uw "jimbo" website gebruikt. Bijvoorbeeld smtp.jimbo.nl ofzo en niet de SMTP server van KPN. Niet smtp.kpnmail.nl dus. Zo ging het vroeger wel, maar tegenwoordig is dat in verband met steeds strengere antispammaatregelen meer en meer geschiedenis. 

Dat doe ik dus gelukkig al. Ik gebruik de smtp server van de jimbo zelf. 

Ok. Want in uw startpost heeft u het over de imapserver. Dat is niet hetzelfde als de smtp server. Dat weet u toch? IMAP word helemaal niet gebruikt voor het versturen van mail. IMAP is voor mail ophalen, niet het verzenden.

Gebruikt u authentie met ssl/tls op de SMTP server?


Het betreft een hotmail account begrijp ik? En u gebruikt "iPhone Mail"?

 

Eh.., de ontvanger heeft een hotmailaccount. Ikzelf gebruik een mailaccount van mijn eigen (jimbo) website om een mail te versturen. En Ik gebruik dan inderdaad de iphone mail van mijn iphone XR 10.3

Ok. Dan is het daarbij belangrijk dat u ook de SMTP server van uw "jimbo" website gebruikt. Bijvoorbeeld smtp.jimbo.nl ofzo en niet de SMTP server van KPN. Niet smtp.kpnmail.nl dus. Zo ging het vroeger wel, maar tegenwoordig is dat in verband met steeds strengere antispammaatregelen meer en meer geschiedenis. 

Dat doe ik dus gelukkig al. Ik gebruik de smtp server van de jimbo zelf. 

Ok. Want in uw startpost heeft u het over de imapserver. Dat is niet hetzelfde als de smtp server. Dat weet u toch? IMAP word helemaal niet gebruikt voor het versturen van mail. IMAP is voor mail ophalen, niet het verzenden.

Gebruikt u authentie met ssl/tls op de SMTP server?

Excuus. Ik bedoelde de SMTP voor het versturen van de e-mail.  Ik maak inderdaad gebruik van authenticatie icm SSL op de mobiele telefoon.Â