Skip to main content

In de webmail kun je mailadressen blokkeren via instellingen-email-geblokkeerde verzenders.

Je kunt daar zelf mailadressen aan toevoegen. Voor zover handig en alles prima in orde.

Maar wie schetst mijn verbazing als ik, na steeds maar bepaalde zakelijke mails niet ontvangen te hebben, in die lijst kijk en daar het betreffende mailadres in zie staan?!?! Hoe kan dat daar in terecht gekomen zijn?!?!

Dat zal je er toch echt zelf ingezet moeten hebben immers die lijst wordt niet vanuit een centrale omgeving beheerd.


Nee, dat heb ik er uiteraard niet in gezet. Ben niet gek...

Daar komt bij dat die lijst idioot lang is, wel 220 mailadressen. Die heb ik er dus absoluut niet allemaal in gezet!!! Hooguit een stuk of 10.


Dan hoop ik dat een moderator hier eens in wil duiken.


Hoi @midegi, dat is wel heel veel en heel vreemd. Wij kunnen die lijst niet aanvullen namelijk. Dat kan alleen jijzelf. Maar als jij ze er niet in hebt gezet is het mij wel een raadsel hoe ze er in zijn gekomen. Ik kan het niet verklaren. Je hebt ze ook niet als spam of dergelijke gemarkeerd?


Ja, ik markeer uiteraard wel eens een mail als spam, maar zeker niet zo'n zakelijke mail als in mijn eerste vraag genoemd.

En 220 lijkt me wel erg veel, maar goed, over een jaar (zo lang gebruik ik de webmail ongeveer, daarvóór alleen Thunderbird) misschien wel mogelijk.

Wordt een mailadres dan in die lijst gezet als ik een mail als spam aanmerk?


Wordt een mailadres dan in die lijst gezet als ik een mail als spam aanmerk?

Nee, ook daarbij wordt de afzender niet in die lijst gezet.


Dan is het toch wel heel vreemd hoe er 220 mailadressen in komen…

Het zijn wel (op dat ene zakelijke + nog 2 na) allemaal adressen die mij niets zeggen.


Ik heb even navraag gedaan. De lijst met geblokkeerde afzenders kunnen alleen door jouw als klant gevuld worden. 

Dit kan op 2 manieren: 

  • Via de instellingen / E-mail / geblokeerde verzenders een e-mail adres toevoegen
  • Via het hamburger menu aan het eind van een ontvangen e-mail (naast de link verwijderen) en dan de laatste optie ‘Verzender toevoegen aan Blokkeerlijst’

Â