Skip to main content
Beantwoord

Sommige mailberichten zijn niet zichtbaar in de Inbox, hoe kan dat?

  • 14 August 2024
  • 8 reacties
  • 70 keer bekeken

Sinds kort  mijn KPN mail geactiveerd. Een doorgestuurd bericht vanuit mijn bestaande Gmail account komt keurig binnen.  Mail van externen worden niet getoond in de Inbox, maar wel is zichtbaar dat er een x aantal berichten zouden moeten staan. Als ik die verplaats naar een andere map worden ze gewoon zichtbaar.  (??!?)

Welke instelling heb ik verkeerd staan?

 

 

Hallo @Rommelzolder 

 

Dat is via webmail?
Misschien heb je bij Weergave de optie Categorieën gebruiken aangevinkt?
Met die instelling wordt je mail verdeeld in diverse categorieën, misschien dat de missende mails onder een andere categorie vallen?
Die optie kan je ook weer uitvinken zodat ze allemaal weer in in 1 mailbox zichtbaar worden.

 


@Rommelzolder 

Allereerst bevat de zoekfunctie in de KPN webmail nog 2 bugs die het zoeken van email een flink stuk moeilijker maken.

Misschien heb je de functie “nieuwsbrieven” aangezet ? Kies in de webmail “Weergave” > “Configureer” > ………...


@Rommelzolder

Allereerst bevat de zoekfunctie in de KPN webmail nog 2 bugs die het zoeken van email een flink stuk moeilijker maken.

Misschien heb je de functie “nieuwsbrieven” aangezet ? Kies in de webmail “Weergave” > “Configureer” > ………...

Die functie stond inderdaad aangevinkt. Kan et niet herinneren dat ik die zelf bewust heb uitgezet.

In ieder geval nu niet meer aangevinkt dus eens kijken hoe het uitpakt. Dank voor de snelle reactie


Hallo @Rommelzolder 

 

Dat is via webmail?
Misschien heb je bij Weergave de optie Categorieën gebruiken aangevinkt?
Met die instelling wordt je mail verdeeld in diverse categorieën, misschien dat de missende mails onder een andere categorie vallen?
Die optie kan je ook weer uitvinken zodat ze allemaal weer in in 1 mailbox zichtbaar worden.

 

Stond inderdaad aangevinkt, maar blijkbaar gebeurt dat default. Ik heb die optie niet bewust aangezet. Inmiddels uit, en maar eens kijken of het helpt

Dank voor de tip


Stond inderdaad aangevinkt, maar blijkbaar gebeurt dat default. Ik heb die optie niet bewust aangezet. Inmiddels uit, en maar eens kijken of het helpt

Dank voor de tip

In het verleden is het wel zo geweest dat het standaard aanstond, was bij mij ook het geval.

Als je het zelf niet aangezet hebt zal het waarschijnlijk nog steeds default aanstaan bij een nieuw mailaccount.


Hallo @Rommelzolder 

 

Dat is via webmail?
Misschien heb je bij Weergave de optie Categorieën gebruiken aangevinkt?
Met die instelling wordt je mail verdeeld in diverse categorieën, misschien dat de missende mails onder een andere categorie vallen?
Die optie kan je ook weer uitvinken zodat ze allemaal weer in in 1 mailbox zichtbaar worden.

 

Stond inderdaad aangevinkt, maar blijkbaar gebeurt dat default. Ik heb die optie niet bewust aangezet. Inmiddels uit, en maar eens kijken of het helpt

Dank voor de tip

Aanvullend.  Uitloggend en weer inloggend zie ik dat de optie “Categorieën gebruiken” opnieuw aangevinkt staat (Grrrr) Als je doorklikt naar “Configureer” dan staat nu alleen “Algemeen” aangevinkt (en dat is niet uit te zetten). de instellingen kun je daar ook opslaan.  Onder de knop “Weergave” valt niets op te slaan, dus het lijkt erop dat bij opstarten standaard de optie “Categorieën gebruiken” wordt aangezet.


Aanvullend.  Uitloggend en weer inloggend zie ik dat de optie “Categorieën gebruiken” opnieuw aangevinkt staat (Grrrr) Als je doorklikt naar “Configureer” dan staat nu alleen “Algemeen” aangevinkt (en dat is niet uit te zetten). de instellingen kun je daar ook opslaan.  Onder de knop “Weergave” valt niets op te slaan, dus het lijkt erop dat bij opstarten standaard de optie “Categorieën gebruiken” wordt aangezet.

Vreemd, hier blijft het gewoon staan zoals ik het heb ingesteld, ook na afmelden en opnieuw inloggen.
Dat zou bij iedereen zo moeten zijn.
Op zich maakt het verder niet uit als je de overige categorieën hebt uitgeschakeld, dan zou je er maar 1 moeten zien waarin je ook alle mails zou moeten zien.


@Rommelzolder 

Ook bij mij onthoud de KPN webmail de laatste stand (= geen nieuwsbrieven).


Reageer