Skip to main content

Ik heb nu al 3 maal meegemaakt dat er met diverse clients met diverse kpnmail.nl/xs4all.nl-accounts niet ingelogd kon worden. Het was telkens 's ochtends, en telkens na ongeveer 15 minuten weer OK, maar ik vind het raar.

Als je er dan melding van maakt bij @kpnwebcare, krijg je uitgebreid antwoord over hoe je wachtwoorden opnieuw kunt instellen.

Maar dat helpt niet, en is ook nergens voor nodig. Immers: na een kwartier of zo gaat alles weer goed, terwijl er aan mijn kant niets gewijzigd is.

Dus: diverse clients (webmail, Thunderbird, K9 Mail op Android) en diverse accounts.

Dan kom ik op 1 gemeenschappelijk punt: inloggen bij IMAP.

Hallo @GaitJan 

Is dat allemaal via Wifi of een verbinding met een netwerkkabel via je thuis internet verbinding?
Kan je als mail via IMAP of webmail niet werkt nog wel inloggen op andere websites via de browser?
Heb je ook KPN TV en blijft dat wel werken?

Als je op het Android toestel over gaat naar mobiele verbinding via 4G of 5G werkt het dan wel meteen?

Die 3 keren dat het gebeurde, welke periode gaat dat over, een week, maand of nog langer?

Het was met UTP en WiFi over DSL van KPN.

Maar voornamelijk: tegelijkertijd met meerdere clients op meerdere hosts en met meerdere KPN/Xs4All-accounts en het was na een kwartier voorbij.

Het staat IMHO helemaal los van de verbinding, immers: het inloggen ging niet (naam/wachtwoord-foutmelding), dan ben je al voorbij het punt dat het aan mijn verbinding zou kunnen liggen.

Gisteren en vandaag, en een paar dagen geleden. Telkens 's ochtends rond een uur of 8.

Hoi @GaitJan, welkom op onze community! Ik heb hier ook niet direct een verklaring of oplossing voor. Gebruik je misschien iets van een VPN? Of wissel je van netwerk rond die tijd?

Nee, ik gebruik geen VPN. Nee, op mijn DSL-aansluiting wissel ik niet van netwerk.

Dit kan IMHO niet aan mijn kant liggen.

De gemene deler is: het inloggen bij de IMAP-server van KPN.

Het ligt dus niet aan de verbinding, want ik kan naam+wachtwoord intikken (webmail) of een andere client kan proberen in te loggen, en DAT mislukt dan. Dat heeft toch niet met mijn verbinding te maken?

Het kan zijn dat er automatisch iets (tijdelijk) geblokkeerd wordt bij veel tegelijke inlogpogingen. Specifiek vanaf verschillende IP adressen. Ik kan me voorstellen dat iets van een instelling op je PC zoeits kan veroorzaken.

Als er sprake is van een blokkade, dan zou IMHO een inlogpoging ook niet mogen slagen.

Er is sprake van slechts 1 IP-adres want 1 DSL-aansluiting.

Mijn PC (webmail) / E-mailclient (Thunderbird@desktop, K-9 Mail@ Android) gaan niet over het inloggen (opdat moment is er namelijk al een verbinding), dus vertel mij: welke instelling (browser? desktop? Android?) zou dit kunnen gelijktijdig kunnen veroorzaken? Ik vind dat namelijk niet voorstelbaar.

Nogmaals: het gaat na een kwartiertje vanzelf weer voorbij en de gemeenschappelijke deler is het falen van het inloggen bij de IMAP-server van KPN.

Er zijn geen algemene issues met de servers op dit moment en dat het bij jou na een kwartier wél weer werkt doet me toch iets denken dat er iets met jouw mailadres of instellingen iets niet helemaal lekker gaat. Kun je eens proberen een ander wachtwoord in te stellen?

Je kunt hierover trouwens ook altijd even bellen, mijn collega's kunnen dan meekijken naar de inlogpogingen. Je kunt daarvoor een belafspraak maken.

.

Het moet en het zal aan de klantzijde liggen, toch?

Als bijvoorbeeld allerlei websites werken, maar ik kan niet in webmail inloggen, hoe kan dat probleem dan aan mijn kant bestaan? Terwijl het -- BIJ ONGEWIJZGIDE NAAM+WACHTWOORD - na een minuut of 10 wel weer werkt? Dat laatste geldt dus ook van de andere clients.

Ik val in herhaling. Ik heb e.e.a. nu meer dan eens uitgebreid beschreven.

Ik voel me niet helemaal serieus genomen.

Kun je je profiel eens invullen? Dan kijk ik even met je mee!
Kun je daarbij in ieder geval het mailadres, je klantnummer en geboortedatum invullen? 

Je mag me ook een Privébericht sturen als dat makkelijker is

Zou jij in de logging van ca. 14 dagen geleden mijn mislukte inlogpogingen kunnen zien?

Ik zie op 22 oktober een hoop inlogpogingen die er inderdaad voor hebben gezorgd dat dit IP adres tijdelijk geblokkeerd is maar daarna zie ik het niet weer terugkomen

Ik zie op 22 oktober een hoop inlogpogingen die er inderdaad voor hebben gezorgd dat dit IP adres tijdelijk geblokkeerd is maar daarna zie ik het niet weer terugkomen

Waren dat inlog pogingen waarbij een verkeerd wachtwoord gebruikt werd?

@Thomas van KPN 

Persoonlijk zit ik meer te denken dat er op genoemd tijdstip er heel veel internetverkeer is in de buurt van @GaitJan  en dat daardoor tijdelijk @GaitJan geen verbinding kan leggen. Kan de administratie van de KPN daar iets over zeggen ?

@GaitJan 

Of wordt er op dat tijdstip ( ca. 8.00 uur) een computertaak uitgevoerd die een heel groot beslag legt op de CPU van jouw laptop ? Ik zat hier te denken aan het maken van een backup van een bijv. laptop.

Een taak op mijn PC's, Chromebook en smartphone? Tegelijkertijd?Hmmm ... 

Hoe zou die taak er voor kunnen zorgen dat inlogpogingen (als er dus al verbinding is) mislukken?

Er is geen variatie qua accounts en wachtwoorden, ik heb niets gewijzigd.

Als een IP-adres geblokkeerd is, kan ik toch überhaupt niet inloggen?

@Marlon92
Uit het draadje volgt dat er geen sprake van verkeerde wachtwoorden kan zijn.

@WMG-N
Er was telkens al een verbinding, want anders kan er niet gemeld worden dat de poging mislukt is.
Er was geen sprake van een zware taak, laat staan dat die tegelijkertijd draaide op mijn PC (webmail+Thunderbird), Chromebook (webmail), Android (K-9 mail).

@Thomas van KPN

Bedankt voor het achterhalen van de meldingen.

Dat het IP-adres geblokkeerd is kan ik niet plaatsen. Er was weliswaar sprake van mislukte inlogpogingen, maar die zijn niet veroorzaakt door foutieve credentials. Het inloggen bij IMAP mislukte en kennelijk besloot een andere instantie daarom mijn IP-adres te blokkeren.

@Allen Ik heb er inmiddels geen last meer van. Ik wilde een intern probleem bij KPN aan de orde stellen. Dat er vervolgens telkens een andere kant op gewezen werd, vond ik vreemd.

Reageer