Skip to main content
De hoeveelheid spam bij mijn email only abonnement neemt alleen maar toe.

Hoe kan ik controleren of de spam-filter aanstaat?

Ik heb verder geen andere producten. Bij inloggen in mijn kpn kan ik niets aan of uitvinken.
Hoi Alta, welkom! Het spamfilter staat standaard aan, en is ook niet uit te zetten. Vandaar dat je daar in je MijnKPN ook niets van terugvind. Deze spam die je ontvangt, komt dit in je spammap terecht, of zie je dit in je inbox?



Als deze spam in je spammap terecht komt, dan werkt het spamfilter zoals het hoort.



Als de spam in je inbox terecht komt, kijk dan eerst of het daadwerkelijk spam is. Een reguliere nieuwsbrief van een organisatie, winkel, instantie of iets dergelijks is geen spam. Dit omdat in veel gevallen men zich hier voor heeft aangemeld. Dat kan zijn expliciet, door zelf op een website daarvoor te kiezen, of impliciet, door akkoord te gaan met voorwaarden voor het een of het ander waarbij je dan ook akkoord gaat met het delen van je mailadres met commerciële partijen. Vaak is het zo, hoe actiever je bent op internet, en hoe vaker je ergens je mailadres achterlaat, hoe meer van dergelijke post je krijgt.



Hoewel die nieuwsbrieven dan ongewenst kunnen zijn is het geen spam. Je kunt je er vaak ook weer voor afmelden. De link daarvoor staat dan meestal onderaan de nieuwsbrief.



Als de mail in je inbox wel echt spam is, en het wordt niet door het filter ondervangen, dan mag je deze mail naar ons opsturen. Doe dit als bijlage. Hoe je dat, in de webmail doet zie je in de afbeelding hieronder. Je mag de mail dan opsturen naar valse-email@kpn.com met als onderwerp "Niet gefilterde spammail".