Skip to main content
Antwoord

"[SPAM]" blijft staan in mailtitel na markeren als geen-spam

• May 16, 2025
  • 15 reacties
  • 134 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Als je mail, die onterecht als spam is gemarkeerd, als zijnde geen spam markeert, wordt die weliswaar teruggezet naar postvak-IN, maar het woordje [SPAM]  wordt niet verwijderd.

Heel vervelend!

Er wordt nl. sowieso veel mail als spam gemarkeerd die dat niet is.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@midegi! Fijn dat je al wat reacties hebt gehad. Bovenstaande klopt allemaal, en ook dit:

Nee. Maar leert het spamfilter wel volgens mij. Niet na 1, maar wel enkele malen. 

wil ik nog onderstrepen. Als iets geen spam is, blijf het dan markeren als geen spam. Dan leert ons filter er inderdaad van. 🙂

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 16, 2025

Die toevoeging wordt door de KPN gedaan als iets in spammap wordt gezet. Ik vind dit eigenlijk zeer waardevol omdat hiermee ik kan zien wat direct in de spammap werd gezet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2025

Hoe haal je 't uit de spam map? Toch wel door aan te geven “geen spam”?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 16, 2025

Maar daarmee wordt het woord spam in de titel niet verwijderd ​@PeterG 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2025

Nee. Maar leert het spamfilter wel volgens mij. Niet na 1, maar wel enkele malen. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 18, 2025

Hi ​@midegi! Fijn dat je al wat reacties hebt gehad. Bovenstaande klopt allemaal, en ook dit:

wil ik nog onderstrepen. Als iets geen spam is, blijf het dan markeren als geen spam. Dan leert ons filter er inderdaad van. 🙂

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 19, 2025

Daar merk ik weinig van.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 19, 2025

Daar merk ik weinig van.

Je moet ook "lange termijn denken" ​@midegi 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 19, 2025

Bedenk wel dat het geen persoonlijk spamfilter is. Het is een algemeen filter, dat leert van de stemmen van iedereen. Als dus veel gebruikers een bericht als spam benoemen, zal jouw enkele tegenstem geen effect hebben.

Benoem een ongewenste nieuwsbrief o.i.d. daarom niet als spam maar gebruik de “afmeld” optie als je die mail niet langer wilt ontvangen.

Aanvulling: doe dat alleen bij een nieuwsbrief waarvoor je je zelf had aangemeld. Anders bevestig je de spammer.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 19, 2025

Benoem een ongewenste nieuwsbrief o.i.d. daarom niet als spam maar gebruik de “afmeld” optie als je die mail niet langer wilt ontvangen.

Dat is een slechte advies. Als jezelf niet voor de nieuwsbrief aangemeld had, nooit op afmelden klikken. De spamer krijgt dan de bevestiging dat het email-adres echt en nog actief gebruikt is. Men krijgt juist massaal spam mails na de afmelding.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 19, 2025

Hele goede aanvulling 👍, ik heb mijn reactie aangepast.

Dat laatste bedoelde ik ook, maar was daar niet duidelijk over. Alleen afmelden als je je zelf had aangemeld.

• May 19, 2025

Ik meen dat het verplaatsen van de spam -map naar in-map ook een signaal geeft naar de spam boekhouding. Althans, dat denk ik te weten van de toenmalige xs4all beheerders ( waar mee toen hele korte lijnen waren, via use-net cq nieuwsgroepen )
( voor Peter : >  )  : https://nl.wikipedia.org/wiki/Usenet

Maar, interessant om eens te horen van een kpn-er hoe dat nu is, met webmail of gebruik van een e-mailprogramma (met imap )

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 19, 2025

Beste ​@KeesYagi als een mail onterecht in de spammap terecht is gekomen, kun je het beste op het duimpje up symbooltje klikken binnen de webmail, de betreffende mail wordt dan automatisch naar de inbox verplaatst en intern als geen-spam gemarkeerd, het woord SPAM in de header blijft echter wel staan.

Al;s je handmatig een mail verplaatst van de spammap naar de inbox weet ik niet of het systeem de betreffende mail ook als niet-spam kwalificeert.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 21, 2025

🙄dat woordje [SPAM] moet automatisch verwijderd worden bij klikken op het 👍🏻 icoontje!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 21, 2025

🙄dat woordje [SPAM] moet automatisch verwijderd worden bij klikken op het 👍🏻 icoontje!

Maar dat gebeurt dus niet.

• May 21, 2025

Mijn vraag was :

Ik meen dat het verplaatsen van de spam -map naar in-map ook een signaal geeft naar de spam boekhouding. [..]

Maar, interessant om eens te horen van een kpn-er hoe dat nu is, met webmail of gebruik van een e-mailprogramma (met imap )

Het zou leuk zijn als een kpn-er die er meer van weet hier op zou reageren.