Skip to main content

Helaas heb ik ook al maanden problemen met mail die in de spambox van webmail terecht komt.

Melden bij abuse en samples geeft geen enkele verbetering, zelfs niet na langere tijd steeds weer dezelfde gewenste afzenders te melden.

Aangezien ik alle mail automatisch laat doorsturen zodat ik via een andere provider de mail kan downloaden met een synology thuisserver is het steeds weer via webmail controleren bijzonder irritant.

waarom eerst doorsturen en dan pas downloaden ? Ander issue, als ik met een synology server mail ophaal worden niet alle berichten opgehaald en blijft dus een deel achter op de server van kpn. Doorsturen was uiteindelijk de makkelijkste oplossing aangezien het via een andere provider wel goed gaat.

ik hoop dat met de nieuwe webmail het onterecht spam als gewenst aanmerken beter wordt, anders overweeg ik om afscheid te nemen van mijn kpn mailadressen. ( na bijna 20 jaar)

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi Arnold, welkom! Ik heb even een apart topic aangemaakt voor je bericht. Dat maakt het net even iets makkelijker om nieuwe informatie van oude te scheiden. Er is namelijk een nieuwe webmail op komst. Je leest er alles over in dit topic. Met de nieuwe webmail is het doorsturen van spam/niet-spam niet meer nodig. Door een mail te verplaatsen naar de spamfolder, of juist van de spamfolder naar de inbox wordt het automatisch aangemeld als spam of juist niet-spam. Dit werkt ook als je in een e-mailprogramma de mails als spam markeert of demarkeert.

De komende maanden worden alle klanten overgezet naar de nieuwe webmail dus ik kan niet van te voren zeggen wanneer jij aan de beurt bent. Maar er is licht aan het einde van de tunnel :)

 

Wat betreft de Synology server, kun je iets meer toelichten hoe je dat had ingesteld waarbij het niet goed werkte? Wellicht is een aanpassing in de instellingen genoeg om het wel te laten werken. En zo niet kan ik in ieder geval navragen of dit bij de nieuwe webmail wel goed kan.

 

Â