Skip to main content
Al langere tijd wordt ik dagelijks belaagd met zo'n 30-40 valse emails. Op verzoek van helppdesk KPN stuur ik het meeste door naarhet mailadres voor valse email. Niets helpt ertegen. Wat is de reden dat KPN er niets tegen kan doen en wat kun je zelf doen?
Zelf zijn er twee acties mogelijk:

- meld je zelf af bij (serieuze) afzenders zodat mail van die afzenders niet als spam worden bestempeld (er zijn veel mensen die "ongewenst" plakken waardoor de spam stempel wordt geplaatst)

- geef "echte" spam door naar kpn waardoor de filters worden aangepast. Jammer genoeg moet dit via webmail (aan je mail client aangeven dat een mail spam is werkt niet door in de filters) en jammer genoeg komt er niet altijd de gewenste reactie
Dank voor je reactie.

Sterker nog, een medewerker van de valse email afdeling probeerde mij ervan te overtuigen dat ik serieus naar een zogenaamde factuur van Kpn moest kijken, terwijl de aanhef al een andere naam bevatte en de rekening een mobiel abonnement betrof wat ik niet heb! Op mijn verbazende mail hierover geen reactie gekregen.

Wat betreft afmelden: ik merk dat dat bij veel valse emails niet mogelijk blijkt en ik vermoed (en ik hoor graag of dat juist is) dat ze je dan juist ' beet hebben'.
Er staat niet voor niets: afmelden bij serieuze bedrijven, duidelijke spam melden bij KPN (en dus niet afmelden bij de verzender)

Reageer