Skip to main content

Dag,

De laatste maanden gaan steeds meer mails van mijn klanten en vrienden naar de SPAM folder in de WEBmail. Ze komen dus niet in de SPAM folder van mijn lokale Outlook. 

Deze mails kwamen vroeger gewoon aan. Forum notificaties, Accountant mails en Klanten mails. Dit is uiterst irritant omdat deze mails alleen kan vinden als ik in Webapplicatie inlog. 

 

Kan ik dit zelf regelen? 

Dank, Marten 

Hallo @MHRenkema , nee, je kunt daar zelf niets aan aanpassen, maar je hebt er indirect wèl invloed op want het spamfilter is zelflerend.

Iedere keer als jij aangeeft dat een mail die in de spambak zit een vertrouwde mail is leert het spamfilter daarvan en een volgende keer komen die betreffende mails gewoon weer een keer in de PostbakIN.

 

 


Iedere keer als jij aangeeft dat een mail die in de spambak zit een vertrouwde mail is leert het spamfilter daarvan en een volgende keer komen die betreffende mails gewoon weer een keer in de PostbakIN.

Dat is iets te kort door de bocht. Pas als voldoende mensen aangeven dat een mail geen spam is zal deze weer als gewone mail afgewikkeld worden.

 

Als je overigens in Outlook instelt dat je de spamfolder wilt syncroniseren dan kan je dergelijk spam berichten ook gewoon in jouw lokale Outlook zien.

 


Dank. Ik kan nog effe niet vinden waar ik dat kan aanpassen in mijn locale Outlook. TIp?


Deze mails kwamen vroeger gewoon aan. Forum notificaties, Accountant mails en Klanten mails. Dit is uiterst irritant omdat deze mails alleen kan vinden als ik in Webapplicatie inlog.

Je email account in je mailprogramma instellen als IMAP account, dan komt ook gewoon de spam binnen in de spam map.

Zoals hier bijvoorbeeld op mijn telefoon, de spam map, precies dezelfde inhoud als bij de webmail:

En in mijn mailprogramma op de pc:

 


Tja, ik heb mijn Outlook nooit meer via IMAP kunnen instellen. Dat is op de tel. In POP3 geing het meteen goed. In de IMAP alleen maar Server errors: “we kunnen het niet checken”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar dit gaat hier over: 

Lokaal wil ik POP3 en ik vind het te gek voor woorden dat ik naast mijn locale Outlook dan ook moet inloggen op het web. 

Ik zou dus graag de instelling weten mbt synchroniseren SPAM tussen Web en locale Outlook. 

Trouwens, ik kreeg indertijd (half jaar geleden?) wel degelijk  in mijn locale Outlook mails met voor de titel dSPAM] ….. 

MS update van Outlook??


Via POP3 is het onmogelijk om de inhoud van de spam map op te halen. Daar kan KPN niets aan doen, zo werkt de techniek nu 1maal. Je moet IMAP gebruiken als je in je mailprogramma de spam in de spam map wilt zien.

Je kunt een bestaand POP3 account niet aanpassen naar IMAP. In de meeste mailprogramma's is die mogelijkheid er niet eens. Mocht die mogelijkheid er wel zijn, dan levert dat alleen maar problemen op als je dat doet.


Helder. IMHO kan KPN daar wel wat aandoen; ik heb lokaal altijd POP3 gehad en wel degelijk mails gekregen vanuit de SPAM. En ze zouden het filter kunnen laten beheren door de gebruiker. Ik krijg, zoals gezegd, al meer dan 10 jaar mails van bekenden, die nu plotseling SPAM zijn. Ook gerennomeerde bedrijven. 

Maar goed, de boodschap is helder. 


@MHRenkema :

Je kunt ook 2 accounts in Outlook gebruiken die naar hetzelfde KPN account wijzen.

Voor account nr. 1 gebruik je dan IMAP. Dan zie je in Outlook een exacte kopie van wat je in webmail ziet en dat werkt ook net zoals de webmail.

Voor account nr. 2 gebruik je dan POP. Dan krijg je een kopie van alle email die in Postvak In staat binnen in Outlook en die staan dan op jouw bijv. laptop. BELANGRIJK: Je moet dan bij dat POP account ook de optie “Bewaar kopie emails op server” aanvinken. Dan kun je POP en IMAP naast elkaar gebruiken zonder problemen.

Als je problemen hebt met IMAP:

Misschien is de verbinding "niet zo goed" ?

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm


Dag allemaal. Ik kom hier toch even op terug. Ik had de klanten die in SPAM bleven hangen toegevoegd aan het Security filter en dat deze email adressen veilig zijn. Helaas, gaat het dan nog stteds mis en worden hun mails niet afgeleverd via de POP3 route. Ook keer op keer aangegeven dat het geen SPAM is. 

Baal ervan, maar ik geef het op. 

Dus ik dacht via accountsettings in Outlook 2019 de POP om te zetten naar IMAP. Dat gaat blijkbaar niet niet, want geen optie. 

Even IMAP ernaast gaat ook niet: email adres is reeds in gebruik of zoiets. 

Dan lijkt de enige optie eerst mijn POP account te verwijderen en dan de boel weer opnieuw toe te voegen als een nieuw account.

Mijn vraag: krijg ik dan gelazer met mijn huidige folderopzet in Outlook. Ik heb daar ook verschillende Wizzards, etc.. 

Alvast dank,  Marten 


…..

Je kunt een bestaand POP3 account niet aanpassen naar IMAP…...

Ik zie dat Nick hier reeds schrijft dat het omzetten niet kan. 

Blijft de rest van mijn vraag even staan. 


Het is vrijwel onmogelijk geworden nog op een normale manier met de klantenservice van KPN te communiceren. 

Ik krijg steeds berichten in mijn SPAMbox die geen spam zijn. Steeds weer geef ik aan dat het geen SPAM is en vervolgens komt het volgende bericht van de krant of mailings van een bepaald bedrijf WEER in mijn SPAMbox, zoals AD en ABNAMRO. Te gek voor woorden. Alles van POP en IMAP staat goed. 

Ook komen bepaalde mailings nooit aan, o.a. van BEVER Sport en andere bedrijven. 

Wie heeft een telefoonnummer of emailadres van KPN? 


Dat spamfilter van KPN is waardeloos, je kan blijven aangeven dat iets geen spam is tot je een ons weegt.

Geef mij het XS4ALL filter maar terug....