Skip to main content

Beste KPN,

 

Zojuist ben ik er achter gekomen dat jullie de afgelopen halfjaar heel vaak email van mijn detacheerder als spam hebben gemarkeerd. Hierdoor heb ik helaas wat belangrijke emails en een meetup gemist, omdat ik daarvoor nooit emails en uitnodigingen gezien heb.

  • Waarom worden emails van mijn werkgever als spam aangemeld?
  • Ik heb in de webmail client de betreffende emails aangemerkt als niet spam zodat ik ze weer in mijn inbox binnenkreeg. Is dit genoeg om ze de volgende keer ook binnen te krijgen, want ik weet niet of dit genoeg is.
  • Ik zie nergens waar ik de spam filter kan aanpassen of fine tunen?
  • Ik heb in mijn thunderbird email client geen spam folder actief, dus ik moest dit via de webmail client zien; die gebruik ik eigenlijk nooit. Hoe kan ik die spam ook zien in een spam folder in m’n thunderbird client? Ik gebruik de POP3 mail server settings.

 

groeten,

 

Gertjan

Hallo @Gjp28 , dan kun je het beste je e-mail-account op je computer als IMAP instellen, dat heb je een letterlijke afspiegeling van je webmail inclusief de spammap.

 


Pas op met het instellen van jouw e-mail als IMAP als IMAP.

Hierdoor zal je alleen nog de mails zien op de server staan en ik kan me voorstellen dat je oudere mails nog best wilt behouden.

Persoonlijk adviseer ik altijd:

Één PC instellen op basis van POP3 zodat daar een archief opgebouwd kan worden van mails en alle andere (mobiele) apparaten instellen op basis van IMAP.


Hallo @Gjp28, welkom op het KPN forum. Ai, dat is erg onhandig zeg, mail die je graag leest die als SPAM worden gemarkeerd. Het wil wel eens voorkomen dat er mailtjes onterecht in de SPAM-map verdwijnen. Vaak is dit gekomen omdat de afzender veelvoudig door andere mailgebruikers wel als SPAM is aangemerkt. Je kunt het verhelpen door de onterechte spam aan ons door te geven. Hieronder zie je hoe;

 

Oude Webmail

  1. Log in op Webmail.
  2. Klik bij de mappen aan de linkerkant op ‘Postvak IN’.
  3. Selecteer het spambericht.
  4. Klik op ‘Doorsturen’ en kies voor ‘Als bijlage’.
  5. Vul bij het e-mailadres ‘Valse-email@kpn.com’ in en klik op ‘Versturen’.

Vanaf oktober 2019 tot het einde van het jaar zetten we al onze klanten in groepen over naar het nieuwe Webmail. Lees meer.

 

Nieuwe Webmail

  1. Log in op Webmail.
  2. Klik bij de mappen aan de linkerkant op ‘Spam’.
  3. Selecteer het bericht.
  4. Klik op het groene duimpje.

Voor je andere vragen, sluit ik me aan bij wjb en Jan-D hun advies :)


Sorry voor mijn late reactie, maar bedankt voor de antwoorden. Ik zal kijken naar de tips!


Graag gedaan, @Gjp28. :) 


Reageer