Skip to main content

Kunt u mij uitleggen hoe het in G...naam mogelijk is dat als ik een mail verstuur van …….@kpnmail naar ….@kpnmail met alleen een bijlage in Word, deze als spam wordt aangemerkt.

Een mail versturen binnen mijn eigen huis (van boven naar beneden) via mijn eigen mail server, zonder links en alleen een bijlage in Word zou niet kunnen?

Ik vraag me af of KPN niet beter alle mailverkeer kan blokkeren, dat is pas een goede spamfilter.

Jullie zijn nu twee jaar bezig met dit probleem, maar een oplossing is nog niet in zicht.

Overstappen op een andere provider lijkt mij een zinnige oplossing.

Hoi Spamfilter, welkom op het forum. Je noemt een eigen mailserver, hoe heb je boel precies ingesteld? En waar loop je tegenaan? Kun je niet mailen naar willekeurige andere kpnmail adressen, of kun je alleen specifiek kpnmail adressen niet bereiken?

 

Over het algemeen wordt je als spam aangemerkt als jouw mail aan spamkenmerken voldoet, of als jouw adres vaak genoeg door anderen als spam is gemarkeerd. Daar kunnen we voor je naar kijken. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen met dan ook in het vak ‘persoonlijke opmerking’ het adres waar je vanaf mailt, en het adres waar je heen mailt.


Als jij een eigen mailserver gebruikt om mails te versturen met een @kpnmail.nl account of een account uit ander KPN domein dan is het logisch dat jouw mail als spam bestempeld wordt. Dat is nu juist één van de peilers waar het gevecht tegen spam op geleest is, de controle of de verzendende mailserver wel gerechtigd is mails van een bepaald domein te versturen. Mails van een KPN domein mogen alleen verstuurd worden vanaf de mailservers van KPN, niet vanaf andere mailservers.

Overigens is het aan de ontvangende mailserver om dit te controleren. Dit betekent dat de mailserver van KPN deze mail kan afkeuren (wat dus gebeurt) terwijl bijvoorbeeld een Gmail of Outlook deze mail gewoon accepteert. Dat laatste kan echter van vandaag op morgen veranderen.