Skip to main content

GOEDENDAG,

 

WAAROM STROOMT MIJN KPN MAILBOX ELKE DAG VOL MET TIENTALLEN SPAM BERICHTEN.

 

BIJ MIJN GMAIL EN YAHOO ACCOUNT GEBEURT DIT NOOIT.

 

WIE HELPT MIJ DIT OP TE LOSSEN.

 

IK BEANTWOORD OF OPEN NOOIT SPAM. ZODRA IK ZE ONTVANG VERWIJDER IK ZE.

NIETS HELPT.

 

IK BEN BENIEUWD HOE U MIJN PROBLEEM GAAT OPLOSSEN.

 

VRIENDELIJKE GROET

Is beëindigen abonnement de enige oplossing?


Wat dacht je van het aanmaken van een nieuw e-mailadres? 
 


Wat heeft dit forum met spam op u mail-account te maken? Terreur Forum?

Is de mail van KPN ook het primaire mailadres, wat u gebruikt om met iedereen in contact te blijven?


Instellingen aanpassen misschien? 

 


Aan zijn profiel te zien is dit het eerste topic. Zal dus niet over zijn forum-activiteiten gaan denk ik.


Als ik bij onderwerp SPAM invul kom ik automatisch bij het KON Forum en kan dan geen vraag stellen.

Na verschillende onderwerpen te hebben ingevuld, telkens geen mogelijkheid om een vraag te stellen.

 

En vervolgens terreur bij onderwerp ingevuld en tien lukte het wel een vraag te stellen.

Mijn excuses als u denkt dat ik deze keuze expres heb gemaakt.

 

Vriendelijke groet.


Wat wilt u vragen?


Hoe kom ik van SPAM berichten af.

Ik krijg er dagelijks wel 20 in de mailbox.


U kunt met de rechtermuisknop aangeven dat een bericht als spam aangemeld moet worden. Dan krijgt u geen melden meer van en komen ze in een aparte folder terrecht. Als u dat mailadres ook gebruikt voor prijsvragen enz, is het handig om toch een 2e mail aan te maken.


Doe ik dat bij elk binnenkomend spambericht of is dat eenmalig?


Dit is wat je VOOR KPN kunt doen.

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/spam-voorkomen.htm

Zelf heb ik weinig ervaring met spam, maar volgens mij gaat het bij vergelijkbare afzenders erom dat je het eenmalig aangeeft. Maar eerlijk, als ik u privé mail weet dan kan ik vanuit meerdere accounts u spam sturen. Dus het is vooral kijken waar u de gegevens achterlaat.


Hoe kom ik van SPAM berichten af.

Ik krijg er dagelijks wel 20 in de mailbox.

Bij zoveel berichten is er geen beginnen meer aan. Neem een heel nieuw e-mailadres en gebruik dat e-mailadres alleen voor serieuze zaken. 
 

Voor deelname aan acties e.d. gebruik je dan een Gmail of een Hotmailadres. Die zou je dan in een aparte app kunnen bekijken. Dat scheelt een hoop ergernis! 


Er is wel onderscheid tussen spam enerzijds en reclame en herinneringen (zoals v.h. forum) anderzijds.

Spam: ongewenste mails van seks, phishing, e.d. Die mag je aanmerken als spam. Moet soms vaker om het spamfilter te laten leren.

Mail van bv bedrijven waar je ooit een ‘relatie’ mee had (oude provider bv) zit altijd een link in als ‘uitschrijven’ ofzo. Zijn vaak nieuwsbrieven. Velen zien dat ook als spam maar is dat dus niet.
Gebruik de uitschrijflink.

Mails van het forum kun je uitzetten. De herinneringsmails van topics (zoals deze) bijvoorbeeld. En van rubrieken (zelf ooit aangezet; staan niet standaard aan).

Het is sowieso handig je e-mail adres niet zo maar overal achter te laten. Ik heb na 21 jaar (heb m’n huidige e-mailadres sinds 1999) nog helemaal geen last van spam. Zorg ook dat het nooit publiek staat. Zelfs als het niet-klikbaar ergens staat weten ze het te vinden.

En euh…. Zwartsluis = Wijker ?


Er is wel onderscheid tussen spam enerzijds en reclame en herinneringen (zoals v.h. forum) anderzijds.

Spam: ongewenste mails van seks, phishing, e.d. Die mag je aanmerken als spam. Moet soms vaker om het spamfilter te laten leren.

Mail van bv bedrijven waar je ooit een ‘relatie’ mee had (oude provider bv) zit altijd een link in als ‘uitschrijven’ ofzo. Zijn vaak nieuwsbrieven. Velen zien dat ook als spam maar is dat dus niet.
Gebruik de uitschrijflink.

Mails van het forum kun je uitzetten. De herinneringsmails van topics (zoals deze) bijvoorbeeld. En van rubrieken (zelf ooit aangezet; staan niet standaard aan).

Het is sowieso handig je e-mail adres niet zo maar overal achter te laten. Ik heb na 21 jaar (heb m’n huidige e-mailadres sinds 1999) nog helemaal geen last van spam. Zorg ook dat het nooit publiek staat. Zelfs als het niet-klikbaar ergens staat weten ze het te vinden.

En euh…. Zwartsluis = Wijker ?

 

Volgens mij het beste wat je kan doen. Zelf heb ik een apart adres voor accounts of registraties naast mijn normale adres, inlog@*******.com. Houdt alles mooi gescheiden.