Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Maar ook de AH, BOL, SPAR, GEWONNEN, FIETS. HOOFDPRIJS,LOTERIJ enz:cry:

Dat komt omdat andere mensen deze e-mails niet als spam zien en deze als gewenstee-mail markeren. De oplossing is in dit geval om je voor dit soort e-mails uit te schrijven. Dan weet je zeker dat je de e-mails niet meer krijgt. :blush:

NEE, NIET UITSCHRIJVEN ALS JE NIET 100% ZEKER WEET DAT HET GEEN PHISHING IS!!!


Maar ook de AH, BOL, SPAR, GEWONNEN, FIETS. HOOFDPRIJS,LOTERIJ enz:cry:

Dat komt omdat andere mensen deze e-mails niet als spam zien en deze als gewenstee-mail markeren. De oplossing is in dit geval om je voor dit soort e-mails uit te schrijven. Dan weet je zeker dat je de e-mails niet meer krijgt. :blush:

Maar Denise moderator kpn,  NOOIT reageren op SPAM. En jij schrijft uitschrijven op spammail…….schaam je!


@Steennul65

Heb je dan wel de optie “blokkeer externe inhoud”  aangevinkt in jouw emailprogramma ? Dankzij het aanvinken van deze optie in mijn emailprogramma is bij mij de hoeveelheid spam met ca. 90 tot 98% teruggelopen.

 


Oke oke, ik heb een toevoeging gedaan. Ik bedoel uiteraard alleen uitschrijven van nieuwsbrieven. Nieuwsbrieven kunnen ook gezien worden als spam. Als anderen het niet als spam zien, dan zal het altijd heen en weer blijven gaan. Het beste is om in zo'n geval je uit te schrijven voor de nieuwsbrief.


Juist. Bij een phising- & een spam-email is uitschrijven juist een bevestiging, een teken dat een emailadres bestaat. Maar het onderscheid tussen serieuze nieuwsbrieven en spam/phising is soms flinterdun.


Juist. Bij een phising- & een spam-email is uitschrijven juist een bevestiging, een teken dat een emailadres bestaat. Maar het onderscheid tussen serieuze nieuwsbrieven en spam/phising is soms flinterdun.

Hallo @Willy22 en @Steennul65 , nieuwsbrieven meld je je in de regel vrijwillig voor aan of staat standaard aangevinkt bij het aanmaken/inloggen account bij een firma of dienst en bij de serieuze bedrijven kun je je daarvoor ook weer afmelden en krijg je daar per omgaande ook weer een bevestiging van, zo is mijn ervaring. Ik krijg zelden of nooit spam, nog op 1 hand te tellen wat ik dit jaar aan spam heb gehad.:relaxed:

 


Mooi al die reacties op een post dat ik nog steeds spam krijg. Niet geschreven dat deze in mijn in-box terecht komt maar wel in de spam map van kpnmail. He verloop van de discussie is vermakelijk. Ook bovenstaande is geweldig. :wink::blush:


Niet geschreven dat deze in mijn in-box terecht komt maar wel in de spam map van kpnmail.

Is er dan iemand die geschreven heeft of ervan uitgaat dat die spam in jouw in-box terecht is gekomen?


Pffft, phising......bij jezelf of is dat geen spam?


Pffft, phising......bij jezelf of is dat geen spam?

Wat wil je hiermee zeggen, ik heb toch zeker niet geschreven dat die spam in jouw inbox terechtkomt of wel?

Ik schreef juist:

Het is dus mooi dat ze als "possible spam" in jouw spammap geplaatst worden.

Bron.


Genoeg! Mijn of jouw je hebt gelijk


Genoeg! Mijn of jouw je hebt gelijk

Prima, maar je moet mij niet "beschuldigen" van dingen die ik niet beweerd heb want dan zal ik dus altijd vragen waar je zo'n beschuldiging op baseert.

Ik hoop dat je in hebt gezien dat je hier dus volstrekt fout hebt gezeten. Jammer dat je dat dan ook niet gewoon kunt rechtzetten, dat is immers zo eenvoudig.

"Oeps, dat had ik even over het hoofd gezien" of "Oei, verkeerd gelezen".


Als ik je plezier bij deze. Je neemt het te letterlijk. De post was in mijn spam map. Als er dan reacties komen dat je moet uitschrijven op nieuwsbrieven en dat er geschreven wordt dat er phising in de in box komt dan vind ik dat het vermakelijk is en de intentie van mijn post verwaterd.  Maar goed je wilt je gelijk en excuses en die mag je  hebben.


Als er dan reacties komen dat je moet uitschrijven op nieuwsbrieven ...

En de oorzaak daarvan ligt mijns inziens puur en alleen bij de oorspronkelijke reactie van @Denise_. Dat is volgens mij de reactie op basis waarvan het verkeerd gegaan is.

Ik denk ook men met dat dergelijke uitspraken over het uitschrijven heel voorzichtig moet zijn. Zolang men zichzelf er niet 100% van overtuigd heeft dat die mail van een legitieme organisatie is moet je nooit op een link in die mail klikken. En als een mail, zoals bij jou :wink: , in de spamfolder staat dan is het natuurlijk helemaal zaak om eerst vast te stellen of het een "false-positive" betreft die eerst naar de inbox geschoven kan worden. 

Ik denk dat dat de boodschap zou moeten zijn als we het over die laatste berichten.


Op deze manier moeten we verder communiceren. Constructief helder en opbouwend. :clap:


KPN ziet mijn eigen KPN mails als spam, als ik mij een mail stuur komt die in de spam filter terecht. Maar ook als anderen dit doen. 

Ik ben geen spam, ik spam niet en zeker niet mij zelfs. 

Ik betaal wel veel geld voor een goed werkende mail verbinding.

kunnen jullie van de KPN dit svp oplossen voor mij.

ben blij  goede tip’s van andere gebruikers   

met voorbaat dank Max 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


@Max8888, dus jouw eigen mails en alle andere komen in de spambox? Maakt net uit van welke extensie? Of zijn het allemaal KPN extensies? Je hebt alles wel al als niet spam gemarkeerd? En om welk e-mailadres gaat het? Kun je die nog toevoegen aan jouw profiel


Beste Bart_Z, dank voor het helpen oplossen van het probleem:

sommige van mijn mails, die ik verstuur, komen in de spam terecht of worden nooit bezorgd. 

Sommige mensen wijzen mij erop dat ze me een mail stuurden, maar die hebben me nooit bereikt. 


Wat is dan het domein waarmee je verzendt want als dat een KPN mail domein is dan is dit heel logisch.


ik denk ik snap je vraag niet en zeker niet je antwoord. 

ik verstuur de mails via een van de 4 mailadressen, die jij ziet in mijn profiel.  

kijk anders deze: 

 


Dus je stuurt een email vauit het @gmail.com domein.

Zou het kunnen zijn dat jij een smtp server gebruikt die niet gerechtigd is mails van @gmail.com te verzenden omdat deze niet in het SPF record voorgmail.com adressen is vastgelegd?

Als dat zo is dan zal de mailserver van KPN deze mail als spam zien en weigeren.

 


Dit zou dus inhouden dat iedereen die mails via gmail verstuurt eerst een SPF record zou moeten aanmaken, klinkt biezar en onwerkelijk en het blijft dat gmail geen mails naar Planet stuurt, of dat planet geen mails wil lezen van gmail.   Ongeveer net zo bizar als shell benzine niet werkt in Opels.   Ik heb intussen dit gevonden https://helpdesk.hostnet.nl/hc/nl-nl/articles/360015158918-Hoe-werkt-SPF-Sender-Policy-Framework- ik zou iemand vragen met verstand of die gene dit installeert bij mij, als ik het probeer lukt het waarschijnlijk niet beter daarna. Ik vind het onzin vinden dat mijn KPN mijn mailadres niet wil lezen.  Dank wjb voor advies, ook al kom ik met twee linkse computerhanden niet verder mee.  


Dit zou dus inhouden dat iedereen die mails via gmail verstuurt eerst een SPF record zou moeten aanmaken, 

Nee, natuurlijk niet. In een SPF record staat welke mail servers er allemaal gerechtigd zijn om mails voor een bepaald domein te versturen. Het spf record 

Klopt het dat jij de smtp server mail.eprov.nl hebt gebruikt om die mail met afzender jij@gmail.com te versturen?

Zo ja, dan is dat de reden dat die mail als spam bestempeld wordt en geweigerd wordt immers het IP adres van die mail server (95.85.13.239) komt niet voor in het SPF record voor gmail.com.

SPF record voor: gmail.com

SPF record voor: _spf.google.com

SPF record voor: _netblocks.google.com

SPF record voor: _netblocks2.google.com

SPF record voor: _netblocks3.google.com

 


Helaas wordt zelfs de nieuwsbrief van KPN zelf als de spam gezien.

En dan te bedenken dat ik die safaritrip zo graag had willen winnen.


Helaas wordt zelfs de nieuwsbrief van KPN zelf als de spam gezien.

En dan te bedenken dat ik die safaritrip zo graag had willen winnen.

Hallo @wjb , ik had graag met je meegewild, maar ik kreeg de KPN-mail ook in de spamfolder???!!!