Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Dat een goed spamfilter niet zo eenvoudig is, begrijp ik. Wat ik niet begrijp is dat tal van (alle?) andere providers wel een goed spamfilter hebben, en dat de problemen bij KPN min of meer recent, plotseling optraden.
Dat een goed spamfilter niet zo eenvoudig is, begrijp ik. Wat ik niet begrijp is dat tal van (alle?) andere providers wel een goed spamfilter hebben, en dat de problemen bij KPN min of meer recent, plotseling optraden.Precies, de problemen zijn recent ontstaan en er is dan ook iets grondig mis met de spamfilter van KPN en KPN moet mijns inziens alle zeilen bijzetten om dit voor ons (klanten) te verhelpen.

Spamfilters van andere providers zijn overigens ook niet zaligmakend, ook daar worden regelmatig spam mailtjes over het hoofd gezien of juist legitieme mails als spam behandelt.
WJB, en mails met steeds exact dezelfde inhoud zijn ook niet tegen te houden? Het zijn er maar een paar. En die komen steeds terug. Dat begrijp ik niet. Zelfs als je in google plaatjes zet zijn die herkenbaar.



En met Paul eens, tientallen jaren nergens last van en nu ineens bij KPN wel. Bij andere providers niet. Ook niet bij volle dochters van KPN.
Omdat ik op verschillende computers werk, gebruik ik kpnmail en geen lokaal mailprogramma. Helaas werkt het spamfilter nauwelijks. Hoewel het aan staat, komen er toch steeds mailtjes binnen van afzenders die ik eerder als spam aangemerkt heb. Op advies van de kpn helpdesk heb ik het spamfilter 24 uur uitgezet en daarna weer aan, maar dat helpt niets. Ik heb nu zelf ruim 130 spamberichten in de spambox gezet (de oogst van 2 weken), bij slechts 2 mailtjes heeft het filter de tekst [spam] toegevoegd en bij de rest niet. Ik zou als alternatief de spamafzenders willen toevoegen aan Instellingen - Geblokkeerde Afzenders, maar helaas kan dat alleen door elk adres individueel in te voeren. Dat is ondoenlijk, zelfs als je de adressen zou copy-pasten. Helaas zit onder de knop Meer Acties (het raderwieltje) niet de optie Afzender Blokkeren. Wat moet ik doen om de spam wel goed te onderscheppen?



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
WJB, en mails met steeds exact dezelfde inhoud zijn ook niet tegen te houden? Het zijn er maar een paar. En die komen steeds terug. Dat begrijp ik niet. Zelfs als je in google plaatjes zet zijn die herkenbaar...Voor jouw en mijn ogen zijn die spam mails eenvoudig te herkennen. De kracht van ons brein is werkelijk fantastisch en, misschien gelukkig, nog lang niet geëvenaard door kunstmatige intelligentie.



En met Paul eens, tientallen jaren nergens last van en nu ineens bij KPN wel. Bij andere providers niet. Ook niet bij volle dochters van KPN.Blijkbaar is er recent aan de configuratieschroefjes gedraaid waardoor deze problemen zijn ontstaan. Ik hoop dat KPN snel zal de juiste schroefjes zal kunnen vinden om ze opnieuw bij te stellen.
Hallo KPN,



Nu wordt ik echt heel erg boos!😡 😡 😡

In mijn kpnwebmail het ik een e-mail filter opgezet met daarin een aantal "woorden" waarop e-mails gecontroleerd moeten worden en vervolgens in mijn SPAM map zetten.

Meer dan een maand geleden heb ik daar over gerapporteerd. Zelfs een tijd op verzoek van KPN allerlei mails doorgestuurd .... men zou er mee bezig zijn. OK.... repareren moet z'n tijd hebben.



De vraag is alleen hoe lang? Ik heb zelf genoeg ict ervaring (~37 jr) om te kunnen constateren dat aan dit probleem geen bal gebeurt.



Waarom boos: behalve spam mail (te pas en onpas!!!!) verdwijnt er nu ook persoonlijke belangrijke mail in mijn SPAM map.

GELUKKIG is er nog iets omdat ik de mail VERPLAATS en niet VERWIJDER anders zou het helemaal treurig zijn.

KPN.... schaam u..... u kan toch wel een beetje programmeren?



In een mail naar ""valse-email@kpn.com" heb ik aangegeven binnenkort een klacht in te dienen bij WWW.KLACHTENKOPMAS.nl

Ik ga dat echter NU doen. De maat is vol!🌩️



BOVENDIEN zou ik graag willen dat mijn berichten op het forum blijven staan en NIET verwijderd of verplaatst worden.
...Waarom boos: behalve spam mail (te pas en onpas!!!!) verdwijnt er nu ook persoonlijke belangrijke mail in mijn SPAM map...Vreemd, ik heb nog nooit echte spam in mijn spam folder zien staan.
@fred9999

Je bent niet de enige hoor, het is begin april begonnen en we wachten nog steeds op een oplossing

Waarom denk je overigens dat jouw berichten worden verwijderd?

Wat betreft verplaatsen zijn er over spam een aantal topics samengevoegd i.v.m. de overzichtelijkheid.
Ha, zojuist kwam Sanne van de klantenservice weer langs met de Philips Airfryer.

Als het niet zo treurig zou zijn, zou ik er om kunnen lachen.
Die Sanne heeft mij een tijd geleden ook een paar keer benaderd maar ze heeft blijkbaar de moed opgegeven immers ik heb recent geen "aanbiedingen" meer van haar mogen ontvangen.
Fred, je bent boos, wij ook. Even over klachtenkompas en hoe KPN daar mee omgaat. Niet alleen ik, maar velen met mij, hebben daar een klacht ingediend. En dat gaat als volgt:



Je stuurt je klacht in. Dat vinden ze niet leuk bij KPN. Binnen een dag staat er een reactie dat er contact gemaakt zal worden met de klager. En dan gaat de klok lopen. Je wordt dan gebeld door een alleraardigste dame. Onder het motto, goh wat vervelend voor u. Ze weet niets van spam, en amper wie KPN is. Als je aandringt tot een oplossing? Dan geeft ze aan dat ze het probleem weg kan zetten bij KPN. Maar dat duurt natuurlijk wel een paar maanden meneer. Dus de mevrouw (uitzendbureau?) kan je niet meteen helpen. En dan geeft de consumentenbond (klachtenkompas) door “we gaan er van uit dat het probleem opgelost is” En dan moet je weer reageren dat dat niet het geval is. En dan? Nou gewoon niets meer. Je hoort niets meer tot dat de termijn van klachtenkompas weer verlopen is. En dan zeg jij weer dat het niet opgelost is. En KPN? Daar hoor je nooit meer wat van.



@WJB, google kan zelfs plaatjes herkennen. Of delen er van.



@Paul: en die advertentie heeft steeds dezelfde header, tekst en plaatje. Hij is hier nog niet binnen. Bij WJB ook nog niet lees ik. Wij krijgen hem vandaag iets later.
En de airfryer van Sanne is nu ook binnen. De spam vloog weer even massaal door het KPN pand waar niemand hem voorbij zag komen. Alleen de portier zag het, zelfs zonder bril. Maar die gaat er niet over.
From Sanne - Klantenservice nieuws@cattrck.info

Subject: Is deze Philips Airfryer iets voor jou?

Received: from mx1.woche-taglich.com ([66.199.230.199])



Ook weer op 2 accounts binnen, alle mogelijkheden geblokkeerd maar het helpt niets
Ik zag dat Sanne deze zelfde mail al vanaf 3 maart van dit jaar stuurt. Je moet de KPN natuurlijk wel de tijd geven😀
...@WJB, google kan zelfs plaatjes herkennen. Of delen er van...Dan moet je Google wel vertellen waar hij naar moet "kijken" en dat is nu precies waar de schoen wringt, de instellingen (schroefjes) van de spamfilter die vertellen hoe je een spam mail kunt herkennen.
@Paul: en die advertentie heeft steeds dezelfde header, tekst en plaatje. Hij is hier nog niet binnen. Bij WJB ook nog niet lees ik. Wij krijgen hem vandaag iets later.Zoals eerder gezegd krijg ik geen mail meer van Sanne en ik weet zeker dat ik ook vandaag geen mail van Sanne zal ontvangen.

Het aantal spam mails in de afgelopen week staat op 5 (vijf).
Wauw.................. ik dacht (niet echt hoor...) dat ik een roepende in de woestijn was.

Gelukkig.... 't is maar hoe je het bekijkt blijken er meer te zijn.



Maar nogmaals (zie (? als het er nog is...) eerder bericht) .... voor mij speelt op de EERSTE plaats dat mijn "persoonlijk e-mail" filter niet werkt. Ik stel daar filters in (woorden) die, als ze voorkomen in een afzender adres, in mijn SPAM map gezet moeten worden (eerder had ik VERWIJDEREN ingesteld, maar dan kan je niet monitoren).



Op de 2e plaats: KPN zegt een SPAM filter AAN TE BIEDEN zodat uw spam verwijderd wordt.

Naar mijn idee is dit een belofte die niet waargemaakt kan worden (vandaag is het spam "zus" morgen spam "zo"), ..... maar goed: het wordt aangeboden dus mag je er wat van verwachten....toch?



www.klachtenkompas.nl:............HELAAS WEET IK HOE HET WERKT

Ik heb over meerdere zaken klachten ingediend.

1) DAAR wordt je klacht niet verwijderd.

2) Soms levert het iets op / soms een iets betere oplossing

3) Het staat geregistreerd op een site (niet KPN) en anderen kunnen er ook een "gezellig" rond kijken

4) als je niks zegt lijkt alles koek en ei



En behalve klachtenkompas zijn er nog andere wegen...............📺
Wauw.................. ik dacht (niet echt hoor...) dat ik een roepende in de woestijn was.

Gelukkig.... 't is maar hoe je het bekijkt blijken er meer te zijn.



Maar nogmaals (zie (? als het er nog is...) eerder bericht) .... voor mij speelt op de EERSTE plaats dat mijn "persoonlijk e-mail" filter niet werkt. Ik stel daar filters in (woorden) die, als jze voorkomen in een afzender adres, in mijn SPAM map gezet moeten worden (eerder had ik VERWIJDEREN ingesteld, maar dan kan je niet monitoren).



Op de 2e plaats: KPN zegt een SPAM filter AAN TE BIEDEN zodat uw spam verwijderd wordt.

Naar mijn idee is dit een belofte die niet waargemaakt kan worden (vandaag is het spam "zus" morgen spam "zo"), ..... maar goed: het wordt aangeboden dus mag je er wat van verwachten....toch?



www.klachtenkompas.nl:............HELAAS WEET IK HOE HET WERKT

Ik heb over meerdere zaken klachten ingediend.

1) DAAR wordt je klacht niet verwijderd.

2) Soms levert het iets op / soms een iets betere oplossing

3) Het staat geregistreerd op een site (niet KPN) en anderen kunnen er ook een "gezellig" rond kijken

4) als je niks zegt lijkt alles koek en ei



En behalve klachtenkompas zijn er nog andere wegen...............📺
...Maar nogmaals (zie (? als het er nog is...) eerder bericht) .... voor mij speelt op de EERSTE plaats dat mijn "persoonlijk e-mail" filter niet werkt...Zie dus: https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565/index1.html#post499830
Een kleine duizend klachten bij klachtenkompas het laatste jaar Fred. Dit mag wel naar het niveau Radar getild worden. Bij dagbladen kan (mag niet) meespelen dat KPN er ook adverteert.
Omdat ik op verschillende computers werk, gebruik ik kpnmail en geen lokaal mailprogramma...Als die computers jouw eigen computers zijn, dan kan je rustig op die computers mailprogramma's gebruiken die op basis van IMAP met de mailserver communiceren. Dat werkt, vind ik, veel prettiger dan de webmail.
Ik zie op internet dat het probleem sinds een paar dagen (18 juli) nu ook bij Kassa ligt. Neergezet door Henk. Met dezelfde reacties door meerdere personen die ook hier te vinden zijn. Inclusief die gebakken zoete koekjes van de moderators.
Bedankt Henk, ik hoop dat het wat oplevert!

En jij ook Ruud door ons hierop te attenderen!

Ondertussen slechts 1 spammail ontvangen van: Nespresso:

afkomstig van nespresso@fiddlewood.listenhands.com
Ik heb de Nespresso advertentie als spam aangegeven in de webmail van KPN. Al heel lang terug. En doorgegeven aan die jongens en meisjes van het abuse team. Al heel vaak.



En dan? Voorbeeldje.



Op 16 juli ontvang ik een mail onder de naam Koffieliefhebbers Nederlands Voordeel

Op 20 juli ontvang ik een mail onder de naam Koffieliefhebbers Nederlands Voordeel



De kop in de header op 16 juli: Is deze nieuwe Nespresso Expert voor jou?

De kop in de header op 20 juli: Is deze nieuwe Nespresso Expert voor jou?



Beide advertenties kan je fotografisch over elkaar heen leggen in photoshop. Geen verschil. Heb ik gedaan. Geen pixel verschil. Dus direct herkenbaar.



En toch komt dat ding steeds weer bij iedereen binnen.



Zijn die jongens en meisjes van het abuse team nu zo dom of…. laat verder maar.



Lees net de laatste Quote, dat magazine. Verwacht daar elk moment iemand die zegt, we hebben net een leuke klus binnen van KPN. Spam filter voor ze gemaakt. Zijn we flink op binnen gelopen.
Sorry Ruud, maar wat verwacht je in deze dan van het "KPN abuse team"?

Het KPN abuse team is mijns inziens niet de partij om hier actie op te ondernemen. Dat ligt volgens mij "gewoon" bij de beheerders van de e-mail omgeving. Het heeft mijns inziens dan ook helemaal geen zin om die spam door te sturen naar het "KPN abuse team". Beter kan je hem doorsturen naar valse-email@kpn.com.