Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
JochMa,....

Dat scherm van Adobe betekent dat je daar een account had / hebt en dat is gehackt.

In dat scherm wordt ook een datum genoemd, als je sinds die tijd je wachtwoord daar niet meer veranderd heb, zou ik dat nu maar eens doen.

verder..... bij Adobe is dus je e-mail adres gejat.




Ik heb er ééntje bij Adobe, zal gelijk het ww veranderen, bedankt 👍

En ook een ander account aanmaken
Deze mail net naar het valse email team van KPN gestuurd:



Lieve meisjes, beste jongens en beste genders van het valse email team van KPN,



Ik heb gelezen op het KPN forum dat er een nieuwe golf van spam aan komt. Jammer, we waren net gewend aan de oude dagelijkse hoeveelheid in de ochtend en de middag. Zouden jullie iemand in het doel kunnen opstellen die goed kan keepen? Misschien wil de keepster van het Nederlandse damesteam het wel doen. Die schijnt wel goed te zijn. De hoeveelheid spam komt uit onderstaande hoek. Alvast bedankt namens alle KPN mail klanten en succes!



De golf spam die er aan komt staat hieronder. Kunnen jullie alvast trainen:



66.199.233.194 - mx1.mijn-aanbiedingmcp.com

66.199.233.195 - mx2.mijn-aanbiedingmcp.com

66.199.233.196 - mx1.mijn-kaartjes.com

66.199.233.197 - mx2.mijn-kaartjes.com

66.199.233.198 - mx3.mijn-kaartjes.com

66.199.233.199 - mx1.mijn-pakket.com

66.199.233.200 - mx2.mijn-pakket.com

66.199.233.201 - mx3.mijn-pakket.com

66.199.233.202 - mx1.mydealmcp.com

66.199.233.203 - mx2.mydealmcp.com

66.199.233.204 - mx3.mydealmcp.com

66.199.233.205 - mx1.mydealsmcp.com

66.199.233.206 - mx2.mydealsmcp.com

66.199.233.207 - mx3.mydealsmcp.com

66.199.233.208 - mx1.nedtrckr.com

66.199.233.209 - mx2.nedtrckr.com

66.199.233.210 - mx3.nedtrckr.com

66.199.233.211 - mx1.nett-angebot.com

66.199.233.212 - mx2.nett-angebot.com

66.199.233.213 - mx3.nett-angebot.com

66.199.233.214 - mx1.nett-dein.com

66.199.233.215 - mx2.nett-dein.com

66.199.233.216 - mx3.nett-dein.com

66.199.233.217 - mx1.nett-erstaunlich.com

66.199.233.218 - mx2.nett-erstaunlich.com

66.199.233.219 - mx3.nett-erstaunlich.com

66.199.233.220 - mx1.nett-gewinnen.com

66.199.233.221 - mx2.nett-gewinnen.com
Ik kan dit volledig onderschrijven 🗣️

Bedankt Ruud!
Ik heb al eens eerder zo'n lijst aan het abuse team van KPN gestuurd. De informatie (nieuw aangemaakte domeinnamen en IP-adressen) is openbaar en zeker voor technici makkelijk te achterhalen. Zo was te voorzien dat in de afgelopen maand een hele reeks ".info"-domeinen zou worden gebruikt. De reactie van het abuse team was kort: "Bedankt voor uw melding. Wij blokkeren niet preventief IP adressen." Wat ze dan wel doen is tot op heden onduidelijk.
Vanochtend nog de oude spam gehad, TomTom en Samsung. Die heb ik al tig keer gehad.



Ik stuur ze vanaf nu steeds door naar valse email van KPN met elke keer jouw lijst er bij met mijn commentaar. En hou de Consumentenbond (Klachtenkompas), Radar, Kassa en een redacteur van de Telegraaf elke dag op de hoogte. KPN lacht zijn consumenten divisie gewoon uit. Ze hebben lak aan hen. Wij zijn bij KPN wat ze vroeger bij de bank onder elkaar de “melkkoeien” noemden. Alleen goed voor een gestage stroom inkomsten.
Hier ook allen twee oude bekenden, Samsung en cannabidiol.
Zoals al vaker gezegd, ik ben geen internet, computer of mail deskundige. Daarom mijn vraag. Als ik al mijn KPN mail op doorsturen zet naar een gmail account, gooit die dan automatisch alle spam wel in de spam bak?
Uiteraard ook vandaag weer de nodige Spam😒 bij het Klachtenkompas hoor ik wij nemen contact met U op,maar nog steeds niets vernomen.

Ik vraag mij wel af is het niet beter om al die berichten gewoon direct te verwijderen ipv naar het Spamvak gooien.
Iemand van KPN gaat je bellen nav klachtenkompas. En dan krijg je te horen wat je hier ook hoort. Vervelend voor je en we zijn er mee bezig. Ik kreeg zelfs de suggestie, omdat ik niet tevreden was met het antwoord, om dan maar naar een andere provider te gaan. Ik ben al twee keer gebeld met gladde praat. Ze geven keurig toe dat er meer geklaagd wordt. Onder het motto "ik hoor de klacht wel vaker meneer".
Al die keren dat ik belde Ruud,werd er gezegd OHHH wat raar nog niets gehoord over Spam Tja als U de enige bent kunnen wij ook niets doen🙄
Zo reageerden ze bij mij in het begin ook als ik belde of bij chat in gesprek ging. Die reacties zie je ook wel op andere sites als iemand voor het eerst over de spam van KPN begint. Dan heeft de klant altijd iets verkeerd gedaan. En die durft dan vaak niet meer te reageren, want die denkt, ben ik nou echt zo dom?😀
@martina56: Je kunt spamberichten gewoon verwijderen. Markeren als spam is zinloos, het spamfilter van KPN is namelijk niet zelflerend: Ook al geef je aan dat het spam is, de volgende keer komt hetzelfde bericht weer gewoon binnen. Ongelooflijk, maar een aantal pagina's terug staat dat toch echt in een antwoord van een moderator.
Ik kreeg maanden geleden het advies U moeten alles melden bij Spamcob en abuse van de laatste kreeg ik toen ineens een mail,wilt U hier mee stoppen anders blokkeren wij U🤔
Ben nu toch maar weer aan het bellen,en ze hangen gewoon op,mijn geduld is echt op nu KPN👿
Krijg zojuist te horen,we moeten maar contact opnemen met http://hetexperteam.nl/ die kunnen je helpen 😫 het moet niet gekker worden,en anders neemt U maar een ander email adres dat helpt ook.
@martina56 Werd dit vanuit KPN geadviseerd? Schandalig!

Ondertussen heb ik vandaag alweer 10 spam mails van pakket.com ontvangen
Martina56, dat was de zaterdaghulp van KPN. Centje bijverdienen. Die geeft waarschijnlijk iedereen dat zelfde advies. Bij mij kwam de energie spam weer tweemaal binnen. Maar de Mac mail van me stuurde ze beide direct door naar de spam mail map. Met een waarschuwing. Prima. Maar terwijl ik dit schrijf komt de fiets spam weer binnen. En die blijft gewoon staan. Het probleem met spam wordt steeds erger. Dat is wel duidelijk.
Ruud,inmiddels weet ik na maanden dat het echt niet helpt op wat voor dag je belt,en ik weiger een ander email te nemen,het probleem zit niet bij mij.

Heb ook vandaag weer veel spam de laatste was iets nieuws of ik Botox wil 😂
Meld zich ook nog even in dit topic. Hier ook ongelofelijk veel spamdrama in de oudere kpn (planet) mailboxen. Ook al tig keer contact gehad met KPN, en zij kunnen niets doen. Alle problemen liggen bij ons zelf. De afgelopen 4 weken is de spam hoeveelheid extreem verdubbeld, Wij zijn het hier ondertussen zo beu, dat KPN de deur uit wordt gedaan.
Het lijkt wel steeds om oudere mail adressen van KPN te gaan. Ik weet niet of dat klopt. Ik had eerst WXS en daarna Planet. Welke provider neem jij Prinsje52? Toch geen KPN kloon?



Ik blijf denken dat er iets anders speelt en dat KPN niet recht door zee is.
Welke provider neem jij Prinsje52? Toch geen KPN kloon?

Ik blijf denken dat er iets anders speelt en dat KPN niet recht door zee is.




Helaas heel weinig keuze hier; het is hier Ziggo of KPN(kloon), maar het spam is 1 van de problemen niet alles. Snelheidsverhogingen die niet doorgaan (internetsnelheid is niet snel genoeg voor alles-in-1 pakketten. Telefoonnummers die omgedraaid worden in de centrale etc.
Het lijkt wel steeds om oudere mail adressen van KPN te gaan. Ik weet niet of dat klopt. Ik had eerst WXS en daarna Planet. Welke provider neem jij Prinsje52? Toch geen KPN kloon?



Ik blijf denken dat er iets anders speelt en dat KPN niet recht door zee is.




Oude trouwe klanten zoals wij (wxs ->planet->kpnmail) worden dus beloond met SPAM
De opmerking dat het spamprobleem vooral of alleen speelt bij "oude" mailaccounts van overgenomen providers heb ik eerder gezien, mogelijk zelfs in dit topic. In mijn geval zou het kunnen, ik heb nog een planet-account.

De volstrekte desinteresse van KPN wekt bij mij een cynische gedachte: om kosten te besparen heeft KPN heel bewust besloten niets te foen aan het spamprobleem bij niet-kpnmailaccounts. Dat lost zich immers vanzelf op, letterlijk een uitsterfconstructie. Juist de klanten die al meer dan 25 jaar een e-mailadres gebruiken stappen niet zo snel over. De enkeling die het toch doet, neemt KPN voor lief. Dat verklaart ook het regelmatig gegeven advies een ander mailaccount te nemen.

Het is mijn eigen, cynische conclusie, maar een andere, redelijke verklaring kan ik niet bedenken.
@Paul_55 Ik hoop dat je ongelijk hebt maar vrees het ergste......................................

Maar als dit inderdaad het geval blijkt te zijn dan stap ik volledig over op Gmail of iCloud, dat is veel werk maar het zal dan wel moeten.

Blijft het punt dat ik NOG NOOIT SPAM op het KPN account heb ontvangen waarmee ik me op dit forum via FB aanmeld
@Paul_55 Ik hoop dat je ongelijk hebt maar vrees het ergste......................................

Maar als dit inderdaad het geval blijkt te zijn dan stap ik volledig over op Gmail of iCloud, dat is veel werk maar het zal dan wel moeten.

Blijft het punt dat ik NOG NOOIT SPAM op het KPN account heb ontvangen waarmee ik me op dit forum via FB aanmeld




Daar zit ik nu dus mee, maar nooit meer een 'provider' afhankelijk emailadres. Dan wel een gmail account of een email domein