Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Prinsje52, als ik de wifi analyser aanzet zie ik dat 8 van de 10 huishoudens hier in de buurt internet van Ziggo hebben. Ik heb alleen digitale tv van Ziggo. Voor 12,50 euro per maand extra krijg je daar internet en een vaste lijn bij. Dat is geen instap bedrag, maar vast. Totaal 30 euro per maand dus. Ik heb al een paar gmail adressen aangemaakt om belangrijke zaken over te zetten. Dan maakt het niet meer uit welke provider je hebt. En dat systeem werkt goed. Financieel en winkel aankopen heb ik al apart staan. Geen KPN meer.



Paul_55, het viel me op dat veel spam klagers hier oude email adressen hebben. Misschien kost dat ze een extra filter. En die kosten willen ze niet maken. En een oud email basis adres kan je niet omzetten bij KPN. Dat zou een oplossing zijn, maar die wordt niet geboden.



Krijg daarnaast het advies voortaan alle mail van KPN door te sturen naar een gmail adres. Dat ga ik ook proberen. Er waren nog mooie “kpn" adressen beschikbaar bij gmail. Dus ook gelijk aangemaakt. Dus morgen alleen nog maar mail van KPN via gmail.
En ja hoor, vandaag iets later dan anders. Weer de fiets spam, nog geen nieuwe. En ook de Philips airfryer. Al tien keer gehad? Spreek net iemand van het Google hoofdkantoor. Het is niet te begrijpen dat KPN hier al meer dan vier maanden niets aan doet, was zijn reactie. Er klopt iets niet. Ik laat vanaf nu alle KPN mail via gmail binnenkomen. Zou een oplossing kunnen zijn. Hoop ik.



Vannacht droomde in dat Antoinette Hertsenberg van het programma Radar de Koude Douche uitreikte aan KPN internet. Dat vond ik niets bijzonder. Wie wel hier? Ik was alleen benieuwd of de internet helden hem zelf in ontvangst zouden nemen of dat ze weer een arme moderator naar voren zouden schuiven om hem in ontvangst te nemen. Hier mogen ze ook het vuile werk doen, terwijl een echte uitleg van een KPN deskundige hier nog nooit is gegeven.



Moderator Koen kwam niet verder dan…Helaas kan ik hier inhoudelijk geen informatie over verstrekken”…op mijn vraag of het bedrijf dat de spam voor KPN doet dit ooit eens eerder had gedaan.
Ik ga het nog een keer proberen! Ik ontvang dagelijks wel 20-30 spam mail. Daarom vraag ik mij af wat doet KPN eigenlijk met spam. Mijn spam map daar zit nu wel in 1 maand z ' n 300 mail in maar wordt kennelijk niet meer "geleegd" door kpn. Eigenlijk geef ik het nu wel op.... en laat de mal gewoon komen en verwijder zonder ze in als spam aan te merken. Ik vind het dramatisch dat mijn provider daar helemaal niets aan kan doen. Het zijn vaak dezelfde afzenders. In mijn blokkering 50 stuks die is al lang 'vol". Filteren heeft geen zin want die laat het gewoon door als ik bv cannabidiol komt die wel in mijn reguliere mail en wordt niet gevangen en verplaatst naar spam. Ik wordt er tureluurs van.......



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
@Steennul65, welkom bij de groeiende groep klanten die door KPN in de steek wordt gelaten. Lees op je gemak de meer dan 400 reacties in dit topic. Dan weet je dat het niet aan jou ligt, dat je niet de enige bent, en dat KPN er niets aan doet omdat het ze niet interesseert.



Vandaag de Airfryer weer, en tweemaal de fietsen. Het hele huis staat langzamerhand vol met die dingen. Het Gezondheidscentrum kwam ook weer langs; geen idee met wat, dat stond niet in het onderwerp. Helemaal nieuw is SecuritasDirect; een hele geruststelling dat die spamboeven zich bekommeren om mijn veiligheid.
@RuudSchuijt Ik heb zojuist mijn beklag gedaan op Facebook. Ze hebben het probleem op de radar, maar volgens mij zijn ze rijp voor RADAR! Onderstaand bericht heb ik geplaatst als reactie op een bericht van iemand die exact hetzelfde probleem had.



Q U O T E

Inderdaad is dit al maanden aan de gang. Eind maart/begin april heb ik hierover geklaagd op Facebook en ging het even 2 weken goed. Daarna is het weer als vanouds, dagelijks meer spam dan normale berichten in mijn inbox. Op het KPN Forum (topic: spam in mailbox) wordt er ook enorm geklaagd, ik begrijp dan ook niet dat KPN al maanden meldt, dat het gaat om een derde partij, die zijn/haar werk niet goed doet. Dat is de schuif maar door, schuif maar af methode! Je kan een leverancier de tijd geven om zijn/haar prestaties te verbeteren, maar 4 tot 5 maanden een wanprestatie leveren, lijkt mij toch genoeg reden om afscheid te nemen en over te gaan naar een partij, die het wel snapt en levert waar je om vraagt. Vraag Gmail welke leverancier ze hebben voor het spamfilter, want daar gaat het nl. wel goed. Zo snel mogelijk als het kan, dat is wel zo prettig voor de klant. KPN betaal ik iedere maand voor een slecht geleverde dienst, Google doet dit stukken beter, maar dan gratis! Jullie hebben het probleem op de radar, maar ik zou zeggen, kom in actie anders wordt dit probleem binnenkort breed uitgemeten in een uitzending van RADAR.



UNQUOTE



De gehele zaterdag tot aan dit moment zijn de volgende spams binnengekome:

Quinty T

Fiets Uitnodiging Nederland

Gezondheidscentrum | Emailvoordeel (2x)

Dermatoloog - Shimendu

Prijzenwinnenonline.nl

Yvonne - Klantenservice

Energieleverancier - SpecialeDealtjes

Medium Amanda

McDonalds



Op mijn Gmail-account laat ik ook al mijn hetnet mail binnenkomen, hier zijn er vanaf 30-6-17 341 afgevangen in de spambak. En dat allemaal GRATIS!
[user=281994]Do1965[/user

Prima Do1965. Volgens mij is de enige manier op het opgelost te krijgen meer druk op KPN. Klein beetje meer aan je klanten denken zou wel kunnen. Zakelijk verliezen ze flink terrein qua omzet. Laten ze de groep die groeit en voor de inkomsten zorgt niet vergeten. En dat doen ze nu wel.



Do1965, ben jij je spam kwijt bij als jij je Hetnet mail bij Gmail laat binnenkomen?



Ik heb vandaag ook KPN webmail nu zo ingesteld dat hij alles doorstuurt naar een extra gmail adres dat bij mij “mail van kpn" heet. Heb wel gezien dat de afzender dan de oorspronkelijke verstuurder blijft. Dus dat is goed. Nu maar afwachten of ik er vanaf ben. Ik kan het makkelijk weer terugdraaien als het niet werkt.
@RuudSchuijt

Ja, ik ben de spam kwijt in Gmail (deze heb ik ook als account ingesteld en zie dus duidelijk de verschillen tussen hetnet en gmail). Als je vanuit deze box gaat verzenden, kan je switchen (uitklapscherm) tussen de verschillende e-mailadressen die je hebt en dus het kpn-adres kiezen. Vanaf mijn telefoon werkt dat niet, maar daar gebruik ik het alleen als ik onderweg e-mails moet beantwoorden. Een c.c. naar je kpn-adres zorgt ervoor dat je toch alles in dezelfde box bij elkaar kan houden.



Terugdraaien hoeft niet, als je de e-mail doorstuurt, kan je hem ook nog gewoon in je kpn box blijven ontvangen. Bij mij draait alles dus dubbel. Om de paar maanden, verwijder ik de Gmail.
@Do1965

Ik heb alles nu ook zo ingesteld. En gelijk voor diverse zaken aparte gmail adressen genomen om het geheel meer overzichtelijk te maken.
@Do1965

Ja het schijnt te werken!!!, ook bij mij, dank je wel Google!!! (en Do1965). KPN ga je schamen.



Als ik mail doorzet naar een nieuw gmail account, dan zet hij het bij mij niet op de KPN mail server meer neer. Hij gaat keurig door naar mijn nieuwe KPN Gmail account. Net kwam er weer een spam aan (Hydroface) die na het doorzenden van KPN keurig in de spambak van gmail terecht kwam. En dus niet meer bij KPN. Helemaal weg. Dank daarvoor jongens en meisjes van Google. Als de mensen die dat regelen van Google in Dublin zitten, dan krijgen die van mij een glaasje in de beroemde Temple Bar daar. Mogen er ook een paar zijn.



Misschien willen ze het geheim even aan KPN vertellen. Dan kan die het weer doorgeven aan het ingehuurde bedrijf die er ondertussen wel lekker aan verdiend zal hebben. En tot nu toe niets gepresteerd.



Computer, notebook en telefoon verwerken het ook goed.
Ik heb ervoor gekozen om het hetnet-adres niet op imap te zetten. Ik hoef van mijn privé-mail geen mappenstructuur op mijn mobiel en in de webmail (die trok het overigens ook niet 🤓 ). Gmail draait op computer en mobiel wel op imap.
Ik weet er niet zoveel van, maar heb mijn KPN op pop staan. Kreeg ellende met imap bij KPN. Alle gmails is imap. Alles werkt nu goed en samen. Geen idee hoe ze dat allemaal doen 😀 Ik ben een gebruiker.
@RuudSchuijt

Dat was wat er bij mij ook gebeurde met imap instelling bij KPN. Ik heb bij het doorsturen in de webmail ook nog aangevinkt dat er een kopie achter moest blijven. Op deze manier wordt de webmail niet leeggetrokken. Zie plaatje hieronder, e-mailadres uit privacy overweging weggelaten.




@Do1965

Had ik niet gezien. Ik sleepte ze vanuit de Gmail de KPN mail in als het een normaal bericht was. Krijg je nu niet steeds door dat er weer een berichtje bij KPN staat als het spam is?
Ja de berichten komen gewoon allemaal door op mijn KPN adres. Maar op deze manier heb ik ook nog bewijs dat KPN er een potje van maakt.
Het potje dat KPN er van maakt zit vanaf nu in mijn spambak van gmail😀



En een aantal mensen hier, ik dacht in ieder geval Johanna, heeft al bakken vol met spam ergens opgeslagen. Die lijst van haar stuurde ik ook altijd mee als ik weer een spam bericht aan het valse email team van KPN doorgaf. Onder het motto, vergeet deze spam ook niet. Volgens moderator Koen was het zinvol om door te geven gaf hij hier heeeeeel lang geleden door.



Ik blijf benieuwd waarom ze dit doen. En dat komt een keer uit. Zo dom zullen ze toch niet in het echt zijn?
Beste mensen,



Reeds eerder meldde ik: maak het bekend bij tv: Radar, Kassa, Eenvandaag, Zembla en weet ik veel wie nog meer (telegraaf......... etc).

We kunnen hier wel blijven schrijven en elkaars ellende tot ons nemen, of een of andere kromme oplossing bedenken, maar het is een afgeschermde omgeving (zeg maar: ..".kpnveilig"... maar dan ànders).

Je praat als het ware tussen de schuifdeuren💤 💤 💤 . De ervaring daarvan is dat het resultaat nihil is.

De moderatoren schrijven af en toe wat, zijn over het algemeen van goede wil, maar lopen binnen de KPN tegen een gigantische betonnen muur aan.

Dus: naar buiten met het verhaal !

📺 📰 📮 🔊 etc..... waar rook is.... is vuur.....
@fred9999 en de rest van het forum natuurlijk.

Fred, het “verhaal” is simpel en duidelijk. En waarom zou niet iedereen dat mogen weten?



Als je mail van KPN hebt krijg je daarbij elke dag meerdere malen spam cadeau die andere providers gewoon wel tegenhouden. KPN heeft er ook geen enkele moeite mee om dat toe te geven. Het is een feit. Ze horen al heel lang bij elkaar. Spam en KPN.



Dus waarom zou dat niet echt landelijk bekend mogen worden? Als ze net zoals bij ons reageren hoeven ze alleen maar te zeggen, het klopt van die spam. Doen ze bij ons ook. Dat is hun keuze. Ze zullen de eventuele consequenties wel ingecalculeerd hebben.



Ik zie vandaag in privé sfeer wat mensen die zakelijk “groter” met KPN werken. Ken ik allemaal uit mijn werkzame periode waarin we ook met KPN werkten. Ik zal hen ook eens vragen of ze er zoveel last van hebben en mijn ervaring met ze delen.



En die consumenten programma's en media weten ondertussen wel wat er speelt. Dus je kunt er op wachten dat die het binnenkort een keer voor het voetlicht brengen. Kan KPN weer net zo reageren als ze hier doen. Of als ze bellen. Als ze eerlijk zijn.





PS: De ochtend spam van AH, die bij KPN wilde binnen komen, lag vanochtend in de spambak bij gmail. Ik had hem eerst helemaal niet gezien. De dag beginnen zonder spam na vier maanden was even wennen. De dag begon anders zeg maar. En toen zag ik de spam in de vuilnisbak van gmail.



Fijne, spamloze dag gewenst iedereen.
Binnenkort komt KPN met een nieuwe reclamecampagne. Omdat hier veel KPN enthousiastelingen zijn mogen jullie hem als eerste zien:


😆
Heel leuk Ruud




En de klacht, nu veel dringender, voor de derde keer bij de Consumentenbond neergelegd. En het lijkt me verstandig als KPN deze keer geen "uitzendkracht" of "beroeps leugenaar" laat bellen. Want Pappa is zo langzamerhand echt boos. Ik heb al iemand gevraagd, die er verstand van heeft, om een leuk YouTube filmpje te maken over KPN en Spam. Dan maar de druk vergroten zodat het bedrijf gewoon doet waar het voor hoort te staan. Het communicatievak is me heel goed bekend. Mijn oude vak. De moderne techniek wat minder.
Misschien een rare vraag,maar begrijp ik nu goed dat als je nog een planet account hebt je daar door meer Spam krijgt.

Ik heb zoals gewoonlijk weer de zelfde Spam op 1 na een nieuwe ene Frist van Dijk of ik €7.650 per maand wil verdienen 😎
Gisteren heb ik dat aanbod van Frits laten lopen, daarom zoekt hij nu nog steeds, denk ik. Vandaag Hydroface (de naam alleen is al genoeg om niet te reageren) en Albert Heijn. Ahold zal toch ook niet blij zijn dat hun merknaam gebruikt wordt door een spamboef.
Martina, ik had die mail van Frits van Dijk of ik 7650 euro per maand wilde verdienen al eerder gehad. Op dat soort aanbiedingen ga ik niet in want ik krijg mijn geld nu al niet op.😀



De andere mails liggen bij mij nu keurig in de gmail spambak. En in dat soort bakken horen ze ook.



KPN net weer aan de lijn, ja echt, voor de derde keer. Hij had nu een echt heel boze klant aan de lijn. Het lukt ons nog steeds niet om het spam probleem op te lossen. En ja, daar zijn we nu al vier maanden mee bezig. Hij wil het dossier sluiten. Ik niet. Maar hij sluit het toch. Ik heb nog wel gevraagd of hij naar de opnames van Radar komt als de Koude Douche wordt uitgereikt. En of ik dan naast hem mocht zitten.



Heb nog toegevoegd, lijkt me geen leuke baan de hele dag mensen bellen en zeggen dat jullie er mee bezig zijn. Ook nog gevraagd of hij straks persoonlijk een bloemetje komt brengen bij de mensen die er last van hadden als het ineens wel opgelost is.
Blijft ellende! Ik heb 4 maanden geleden al een topic aangemaakt: https://forum.kpn.com/e-mail-10/non-stop-spam-431550/index1.html

Helaas blijven de SPAM mails binnenkomen, ondanks de vele filters die ik heb gemaakt. "hollandsedeals" is een probleemgeval. Ondanks filters, komt deze SPAMmer er steeds weer door.



Ik heb helaas ooit besloten dat mijn officiele e-mails via KPN binnen moesten komen....BIG MISTAKE.