Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
De laatste maanden krijg ik extreem veel spam op mijn KPN-hetnet account. Het spamfilter heb ik aan staan, maar dat helpt dus niet.

Naast KPN gebruik ik drie andere accounts: gmail, hotmail en Exchange. Op geen van die drie accounts krijg ik ooit spam. Bij KPN is het alle dagen raak.

Ik heb in mijn omgeving navraag gedaan en meer mensen geven aan dat alleen KPN spam doorgeeft.

Beste KPN, los dit alsjeblieft op. Zorg eindelijk voor goed werkende spamfilters.

Het kan toch niet waar zijn dat zo'n gerenommeerd bedrijf als KPN dit niet oplost?

Als een oplossing uitblijft, dan overweeg ik na twintig jaar(!) afscheid te nemen van KPN. Even gedoe misschien, maar het scheelt veel dagelijkse ergernissen!

Voor wie dit probleem herkent: meld ook even dat je last van spam hebt.



Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
Er zijn al zeker 2 maanden problemen met het spamfilter. Er wordt, nog steeds, samen met de leverancier gezocht naar oorzaak en oplossing.

Zie o.a. ook:

https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-en-blokkeren-433989

En vele andere topics hier al over.



Enige wat je kunt doen is zelf filters maken op bijvoorbeeld de extensies achter het @ van spammail.

Met mijn ruim 80 filters, opgebouwd in jaren mail, komt er inmiddels niets meer doorheen.



Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
...........Dat ze bij KPN zelf (zeggen ?) geen spam te krijgen mag ik hopen😁

Mijn adressen zijn gejat bij Dropbox en Adobe.

Ik mag aannemen dat een KPN'er bezig is met een spamfilter te verbeteren (of andere serieuze zaken) en niet zit te Photoshoppen of zo.................. en wat hulp gaat vragen op een Adobe forum tijdens kantooruren en daar zijn kpn-mailadres voor gebruikt.🤡



Conclusie: dat zij geen spam krijgen zegt nog niet zoveel over hun spamfilter werking volgens mij ...... het ligt er maar aan waar je je e-mailadres te grabbel hebt gezet en vervolgens is gejat.🤓
[user=282627]Geera[/userGeera, heel veel consumenten bij KPN krijgen drie maal per dag bakken spam. Gmail haalt de spam die KPN niet kan filteren er zo uit. En het duurt nog wel even. Ze krijgen het niet opgelost.



@PeterG: PerterG, misschien is het verstandig dat je eerst dit topic in zijn geheel leest voordat je hier zinloze adviezen geeft. Eerst goed lezen en dan reageren is verstandiger.



Het is gewoon een feit dat KPN driemaal daags grote hoeveelheden spam verstuurd naar heel veel klanten in haar consumenten divisie. Daar is niets aan te doen. Het lukt KPN niet om dat tegen te houden en een oplossing op de korte termijn hebben ze niet. Nogmaals, eerst lezen dus svp.



Ter afsluiting: afgelopen dinsdag 1 augustus ben ik gebeld door het hoofdkantoor in Den Haag. Keurig naam en direct telefoonnummer achter latend. In dat gesprek werd bevestigd dat KPN idd driemaal daags spam verstuurd naar heel veel klanten omdat het het Amerikaanse bedrijf, dat is ingehuurd om ze tegen te houden, het niet lukt om dat ook tegen te houden. KPN is natuurlijk wel zelf verantwoordelijk.. Ze vinden dat heel vervelend en ze bood namens KPN haar excuus aan. Daarbij aangevend, ik heb nog een vervelende mededeling voor u, helaas. Het lukt KPN niet het probleem op te lossen op korte termijn. Zeker de eerste maand niet. Dat was dinsdag 1 augustus, dus minimaak vier weken wachten.



Gisteren, een dag na het besprek ontving ik van KPN ter bevestiging de excuses hier schriftelijk thuis bezorgd. Dus zwart op wit.



PeterG, misschien kan jij je 80 filters die je in jaren heb opgebouwd uitlenen aan KPN? Hoef je voorlopig ook niet meer te werken denk ik. En als je hier al 12384 reacties hebt geplaatst en je bent geen medewerker van KPN, zoals je schrijft, ben je toch wel een soort “hulp Sinterklaas” van KPN volgens mij. Ook WJB hier, met 14628 reacties, ook een “hulp Sinterklaas”?, heeft geen last van spam. Jullie zijn de enige twee. Misschien is KPN jullie wel erg dankbaar voor de meerdere, bijna dertig duizend, reacties hier dat jullie dezelfde behandeling krijgen als KPN medewerkers. Want zoals je hier wel gelezen hebt, of gaat lezen, hebben die ook geen last van spam.
Admin: Topic samengevoegd met centraal topic

@PeterG: PerterG, misschien is het verstandig dat je eerst dit topic in zijn geheel leest voordat je hier zinloze adviezen geeft. Eerst goed lezen en dan reageren is verstandiger.

...Ook WJB hier, met 14628 reacties, ook een “hulp Sinterklaas”?, heeft geen last van spam. Jullie zijn de enige twee. Misschien is KPN jullie wel erg dankbaar voor de meerdere, bijna dertig duizend, reacties hier dat jullie dezelfde behandeling krijgen als KPN medewerkers...Wat een onzinnige opmerking. Het klopt dat KPN momenteel een probleem heeft met de spamfilter, maar je kunt zelf ook zorgen dat de hoeveelheid spam in jouw mailbox beperkt blijft door te voorkomen dat jouw e-mailadres in die e-mailadres lijsten terechtkomt of blijft staan. Wat je in ieder geval moet doen is spammails ongeopend en zonder preview verwijderen, daardoor zal de spammer jouw e-mailadres eerder verwijderen uit zijn lijst omdat hij/zij geen terugkoppeling krijgt dat het e-mailadres actief is.



Laat natuurlijk onverlet dat KPN een indringend gesprek met de leverancier van haar spamfilter moet hebben om deze problematiek te tackelen.

Daarnaast is het misschien verstandig om eens met de eigen dochters te praten waarbij de spamfilter wel zijn werk doet zoals XS4ALL.
Enige wat je kunt doen is zelf filters maken op bijvoorbeeld de extensies achter het @ van spammail. Met mijn ruim 80 filters, opgebouwd in jaren mail, komt er inmiddels niets meer doorheen

Kun je mij en het forum uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Bij mij lukt dat niet. Het filter "Geblokkeerde afzenders" in Webmail doet helemaal niets. Bovendien zijn er honderden, telkens wisselende domeinnamen in gebruik, zodat blokkeren op afzender onbegonnen werk is.
WJB, als je op dit forum 12384 (twaalfduizenddriehondervierentachtig) bijdrages hebt neergezet en iemand advies geeft moet je dat, of goed doen, of helemaal niet. En niet zomaar wat roepen. Hij zou aardig op de hoogte moeten zijn. Niet dus.

,

Ik begrijp dat PeterG trots is op zijn 80 filters (ja jullie lezen het goed), maar als je dat voor jezelf wil houden noem dat dan niet. Stoer doenerij en kinderachtig.
WJB, als je op dit forum 12384 (twaalfduizenddriehondervierentachtig) bijdrages hebt neergezet en iemand advies geeft moet je dat, of goed doen, of helemaal niet. En niet zomaar wat roepen. Hij zou aardig op de hoogte moeten zijn. Niet dus.

,

Ik begrijp dat PeterG trots is op zijn 80 filters (ja jullie lezen het goed), maar als je dat voor jezelf wil houden noem dat dan niet. Stoer doenerij en kinderachtig.


@PeterG: PerterG, misschien is het verstandig dat je eerst dit topic in zijn geheel leest voordat je hier zinloze adviezen geeft. Eerst goed lezen en dan reageren is verstandiger...Ik had had dus over dit gedeelte van jouw bericht. Dat is jammer want door zelf goed te lezen had je beter kunnen weten immers er staat ook: Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
WJB, ik laat me deze keer niet meer uit de tent lokken met je flauwekul praat. Fijne dag verder.
Ik vind het jammer dat bepaalde mensen en ik bedoel dus niet @RuudSchuijt onderling persé hun gelijk willen halen.

Ik heb inmiddels 600 filters in Thunderbird en ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit komt omdat ik op een Adobe lijst sta.

In 2013 heb ik mij aangemeld i.v.m. Photoshop elements en dat is de enige lijst waar ik me ooit voor aangemeld heb.

Mijn man heeft een nieuw 2 jaar oud KPN account, heeft zich nooit ergens voor aangemeld en krijgt elke dag exact dezelfde spam als ik op mijn privé account.

Moet je hem dan verantwoordelijk houden voor de hoeveelheid spam die hij krijgt?

Vanmorgen stond er al weer een lange lijst spam in mijn email spam map, morgen is er weer andere spam etc.etc.

Als ik zin heb bekijk ik van een paar de headers en blokkeer het domeinnaam achter de @ maar dit helpt ook niet meer en de spam komt wel binnen.

Ik moet er voorlopig blijkbaar mee leren leven als oude trouwe KPN klant.................................
WJB, ik laat me deze keer niet meer uit de tent lokken met je flauwekul praat. Fijne dag verder.Jij ook een prettige dag verder.

Overigens heb ik in dit hele topic nog geen enkele "flauwekul praat" gebezigd, laat staan dat ik je daarmee uit de tent probeer te lokken. Je hebt mijns inziens wel een vreemd beeld van anderen en dat is jammer.

Wat ik ook jammer vind is dat je niet gewoon toe kunt geven dat je iets te kort door de bocht gereageerd hebt op het bericht van @PeterG.



Ik weet niet hoeveel spamberichten jij dagelijks krijgt, maar uit jouw berichten zou ik bijna afleiden dat er een aanzienlijke hoeveelheid zijn.

Ik kan dat niet beamen, de teller blijft bij mij steken op een enkele spammail per dag. Dan weer een paar dagen niets en dan ineens weer twee of drie.

Wel is het zo dat ook ik een aantal spamfilters heb staan die mails weggooien. Zo gaan bij mij berichten die @mx1., @mx2., etc en bijvoorbeeld deals.com bevatten resoluut de prullenbak in.

Overigens speelt dit issue al veeeeeel langer dan die twee maanden. Zie bijvoorbeeld https://forum.kpn.com/e-mail-10/laatste-weken-meer-spam-419059 en vele andere topics over spam.
Goh de teller staat alweer op 11 dit keer om moe van te worden,en dan heb je ook nog eens een privebericht gekregen hier van het KPN forum hoe tevreden ik ben met het antwoord op mijn vraag hier😂
Martina56, die liggen hier allemaal in de gmail spambak. Die vangt ze keurig op. Ik zie wel aan je reactie dat je heel tevreden bent met de antwoorden. Zoals iedereen hier😀 Nog even wat (veel?) weken volhouden. Kreeg thuis een berichtje bezorgd dat eindigde met "ons excuses voor het ongemak".
Nou Ruud,ik heb wel een outlook.com en daar krijg ik nooit spam hoe raar is dat.
Ik denk dat Outlook en Gmail verouderde apparatuur gebruiken. Nog niet dat nieuwe spul dat KPN gebruikt.😀
Beste KPN,

Mijn vrouw en ik worden helemaal maf van alle spam die binnenkomt op onze mailadressen.

Ondanks het aanstaan van het spamfilter, blokkeren van zenders, markeren als spam en zelfs het toevoegen van regels waarbij mails vanaf domein @xyz direct naar de prullenbak wordt gestuurd.

Graag een oplossing waarbij het blokkeren van een bericht op basis van zender, tekst of domein definitief is. Nu blijven de berichten ondanks die stappen gewoon binnenkomen, dus er werkt iets niet aan de serverkant. Zoals anderen ook al hebben gemeld, detecteren de mail clients de berichten die KPN heeft doorgelaten vaak wel correct als spam. Maar dan zit je er al weer mee, dus graag aan de voorkant een adequate oplossing.



Admin: bericht naar spam topic verplaatst
Oh zou dat het zijn Ruud 🤣
Beste KPN,

Mijn vrouw en ik worden helemaal maf van alle spam die binnenkomt op onze mailadressen.

Ondanks het aanstaan van het spamfilter, blokkeren van zenders, markeren als spam en zelfs het toevoegen van regels waarbij mails vanaf domein @xyz direct naar de prullenbak wordt gestuurd.

Graag een oplossing waarbij het blokkeren van een bericht op basis van zender, tekst of domein definitief is. Nu blijven de berichten ondanks die stappen gewoon binnenkomen, dus er werkt iets niet aan de serverkant. Zoals anderen ook al hebben gemeld, detecteren de mail clients de berichten die KPN heeft doorgelaten vaak wel correct als spam. Maar dan zit je er al weer mee, dus graag aan de voorkant een adequate oplossing.



Admin: bericht naar spam topic verplaatst




Welkom bij de club van spammail ontvangers 💀

Ik weet dit antwoord klinkt cynisch maar dat word je ook wel nadat je maanden lang elke dag spam ontvangt en er niets mee gebeurt.

Ruud=@RuudSchuijt is inmiddels doorgedrongen tot de hogere regionen en de oplossing zal nog zeker een tijd op zich laten wachten:





Ter afsluiting: afgelopen dinsdag 1 augustus ben ik gebeld door het hoofdkantoor in Den Haag. Keurig naam en direct telefoonnummer achter latend. In dat gesprek werd bevestigd dat KPN idd driemaal daags spam verstuurd naar heel veel klanten omdat het het Amerikaanse bedrijf, dat is ingehuurd om ze tegen te houden, het niet lukt om dat ook tegen te houden. KPN is natuurlijk wel zelf verantwoordelijk.. Ze vinden dat heel vervelend en ze bood namens KPN haar excuus aan. Daarbij aangevend, ik heb nog een vervelende mededeling voor u, helaas. Het lukt KPN niet het probleem op te lossen op korte termijn. Zeker de eerste maand niet. Dat was dinsdag 1 augustus, dus minimaak vier weken wachten.



Gisteren, een dag na het besprek ontving ik van KPN ter bevestiging de excuses hier schriftelijk thuis bezorgd. Dus zwart op wit.


.

Dag allen, ik heb een update over de werkzaamheden aan de spamfilters:

  • Begin deze week zijn voorbeelden die naar valse-email@kpn.com zijn gestuurd door de leverancier omgezet in nieuwe regels voor het spamfilter.
  • Vanaf vandaag is er een wijziging in de mailservers doorgevoerd waardoor alle binnenkomende mails intensiever worden gescand.
  • We werken zelf aan een extra e-mailscanner. Mail die is doorgelaten door het huidige spamfilter wordt daardoor nog eens gescand door een tweede spamfilter. We verwachten dat dit filter binnen enkele weken actief is



We zijn erg benieuwd of deze wijzigingen effect hebben gehad. Voorbeelden van spam mogen ondertussen nog steeds (als bijlage) worden doorgestuurd naar valse-email@kpn.com.
Joran, dat is een heel ander antwoord dan dat ik afgelopen dinsdag 1 augustus van het hoofdkantoor in Den Haag van KPN kreeg. Daar was het dinsdag nog niet bekend. Het oplossen van het probleem zou nog zeker een maand duren. Ze heeft haar doorkiesnummer gelukkig achter gelaten. Ze is er nu niet meer, dus ik ga haar zeker morgen bellen.



Heeft dat Amerikaanse bedrijf ineens zijn leven gebeterd? Ik hoop dat je gelijk hebt. Dinsdag waren de problemen er nog vol op.
Een jaar geleden heb ik al eens een topic gemaakt over de enorme hoeveelheld spam wij krijgen op onze planet mailadressen. KPN, kunnen jullie hier eens iets aan doen. Heb de hele week alles op spam gezet, ook de mailadressen op geblokkeerd gezet. dan ook nog een regel aangemaakt met de meest voorkomend namen in titels. Kortom help!!



Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
Joran, ik weet uit het verleden dat je binnen KPN een goede probleem oplosser bent. Dus ik hoop, nogmaals, echt dat het waar is wat je nu schrijft. Al begrijp ik er nu niets meer van.
Nou Joram, klinkt veelbelovend. Maar vandaag heb ik toch ook nog de nodige spam mogen ontvangen, die gmail gelijk afvangt, t.w.:



Prijzenwinnenonline.nl (3x)

Kruidvat

Sanne | Klantenservice

Koffieliefhebers - Nederlands Voordeel

NP



We gaan het beleven.



Overigens fijn dat ik hier een reactie krijg. Op Facebook wordt er door KPN op klachten niet meer gereageerd.
Joran, dat is een heel ander antwoord dan dat ik afgelopen dinsdag 1 augustus van het hoofdkantoor in Den Haag van KPN kreeg. Daar was het dinsdag nog niet bekend. Het oplossen van het probleem zou nog zeker een maand duren. Ze heeft haar doorkiesnummer gelukkig achter gelaten. Ze is er nu niet meer, dus ik ga haar zeker morgen bellen.



Heeft dat Amerikaanse bedrijf ineens zijn leven gebeterd? Ik hoop dat je gelijk hebt. Dinsdag waren de problemen er nog vol op.




De problemen zijn inderdaad nog niet verholpen en het kan ook zeker een maand duren. Dit is niet ineens opgelost, dat gaat geleidelijk. We werken aan allerlei kleine oplossingen waardoor we minimaal op het oude niveau van spamfiltering uitkomen. In hoeverre het hoofdkantoor op de hoogte is van de details kan ik niet inschatten. We hebben contact met het e-mailteam dat werkt aan de oplossing, deze informatie komt daar rechtstreeks vandaan. Ik zie dat je ook een privébericht hebt gestuurd, daar kom ik straks nog even op terug!



@Do1965: Ik ben wel benieuwd; zijn dit bedrijven waar je ooit contact mee hebt gehad? Ik kan het niet met zekerheid zeggen op basis van deze namen, maar dit kunnen legitieme mails zijn. Als je bij Gmail een mail als spam rapporteert worden automatisch opvolgende mails geblokkeerd. Dat is bij ons niet het geval. Standaard nieuwsbrieven zijn niet per definitie spam. Wel moeten zij een link toevoegen om je met één klik af te kunnen melden, meestal onderaan de mail. Het gevaarlijke is dat je dit juist niet moet doen bij spam. Zo kunnen de spammers achterhalen dat jouw e-mailadres daadwerkelijk wordt gebruikt. Als je het bedrijf herkent en er daadwerkelijk contact mee hebt gehad, gebruik dan de afmeldingsmogelijkheid. Als je niets met het bedrijf te maken hebt gehad in het verleden, stuur dan de mail door naar valse-email@kpn.com en blokkeer eventueel de afzender via de instellingen. In dat geval moet ons spamfilter die mails inderdaad herkennen.
Joran, men was in Den Haag terdege op de hoogte. Ze kenden het Amerikaanse bedrijf dat er mee bezig was. Men kon ook zien in welke fase dat bedrijf zat met de oplossing. Want dat zijn de boosdoeners. Ook kon men zien dat er een ander bekend groot bedrijf ook problemen had met diezelfde Amerikanen. Dat (heel) grote bedrif werd ook met name genoemd omdat ik dat bedrijf heel goed ken.



En nu maar hopen dat jij gelijk hebt en niet Den Haag.