Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
@Joran, dankjewel voor de tamelijk concrete informatie. Vandaag kwamen diverse bekende spamberichten binnen, waaronder Sanne van de klantenservice met haar Dyson, de Koffieliefhebbers met de Nespresso, en zojuist nog Hollandsedeals met een recreatiewoning; allemaal in mijn inbox. Er lijkt dus nog niet veel veranderd. Ik hoop dat het morgen beter gaat.
@Joran

Ik zal alle spam als bijlage weer doorsturen naar het abuse team, dan worden ze niet geopend.

Vandaag kreeg ik weer de nodige spam van



De onderste heeft een blauw pijltje wat betekent dat ik het als bijlage naar jullie heb doorgestuurd
@Joran

Het is zeker spam. Ik heb nooit wat met deze bedrijven gedaan c.q. contact gehad. Ik open ze niet, dus uitschrijven doe ik ook niet. En waarom zou ik uitschrijven voor iets waarvoor ik mij nooit heb ingeschreven. Gmail vangt de spam wel netjes af. Dat zie ik al enige tijd omdat ik al mijn hetnet e-mails laat doorsturen naar mijn Gmail account. Als ik alles naar valse e-mails van KPN moet sturen, dan kunnen ze er tegen de 400 verwachten vanaf 4 juli 2017. Van daarvoor heb ik ze niet meer, omdat ik de spambak regelmatig leeg. De spam die binnenkomt is dus schrikbarend hoog per maand.
Vandaag vliegt spammail de hele dag nog steeds naar binnen, om vijf uur, half negen, elf uur, half één en ook om kwart voor zeven. Net dus, nog steeds. Allemaal bekend. Dus hier tot nu toe niets minder dan normaal. Ze liggen wel allemaal in de spambak van gmail. KPN heeft ze nog steeds vrolijk doorgestuurd. Dus bij mij is er nog niets veranderd. Zoals het hoofdkantoor had aangegeven. Ik hoop dat Joran gelijk krijgt. Al heb ik de mededeling, dat het minder zou moeten worden, op dit forum al heel vaak gelezen. En tot nu toe is dat nog nooit uitgekomen. Eerder steeds meer dan minder.
Vandaag lijkt weer een spamloze dag te gaan worden.
Goedemorgen allemaal,ook ik heb gisteren maar mijn mail van planet door laten sturen naar mijn outlook.com en ben ik spam vrij nee,maar de spam zit wel direct in het mapje waar het hoort de ik hoef zelf niets te filteren,blijft toch vreemd dat een gratis email dit wel herkent
Vannacht om 00.28 leverde KPN nog een bericht af van medium Elaine, daarna alleen nog maar echte berichten. Ik ben nu echt benieuwd hoe de rest van de dag verloopt.

Is het nog nodig om te melden dat Elaine door gmail direct in de spammap werd gemikt?
Vanmorgen slechts 1 spambericht doorgestuurd naar het abuse team.

Ik ben hoopvol gestemd🙂
Ik wilde je net een mailtje sturen😀



Ik durf het haast niet te zeggen. Vandaag nog geen spam binnen. Zonder 80 spam filters die je zou moeten hebben. Zou moderator Joran dan toch gelijk hebben?? Dat de mailbox weer doet wat hij hoort te doen, zonder kunstgrepen??
Ik had er 10 in mijn spamvak ,dus ik denk niet dat het voorbij is🤓
Wanneer kwamen die binnen Martina?
Bij mij geen verandering t.o.v. gisteren. 🙂
Wanneer kwamen die binnen Martina? Vandaag ,5 en van gisteren 5
Helaas net weer een nieuwe spammail over ' langer thuiswonen met een traplift '

Die hoop ik nog lang niet nodig te hebben 😑
Ja hoor, hier ook Trapliften Nederland en Auto Nederland, twee vanouds bekende berichten. Dus toch te vroeg gejuigd, er is geen verbetering.
Ook bij mij is de traplift afgeleverd..



Opvallend is dat de spammer nu .nl-domeinen als (schijnbare) afzender gebruikt, in plaats van de reeksen speciaal aangemaakte belachelijke .win en .info-adressen (zoals vandaag antosionitrack.win). Ook verbergt hij in de links in de mail die namen en gebruikt hij rechtstreeks de IP-nummers, waarschijnlijk in de hoop dat men daar makkelijker op klikt. Zeker nooit doen als je alleen een IP-adres ziet!

Zo blijft het een wedstrijd tussen spammer en filter, waarbij het gebruik van een .nl-domein z'n voordeel heeft: je kunt de eigenaar zien en als spammer melden bij de ACM.
Wat moet de Autoriteit Consument & Markt nu met meldingen over spammers?
Ja, en bij mij komen ze nu ook weer binnen. Ik kan weer meer dan 7000 euro per maand bij verdienen. In de gmail spambak. Al heel vaak gehad. Misschien wil iemand ruilen met de traplift. Het lopen gaat wat moeilijker.



Joran (moderator), dat is wat ik gisteren bedoelde. Moderators hier hebben veel vaker neergezet, we zijn er mee bezig, het lukt niet in één keer. Koen (moderator) kwam met dezelfde tekst een maand geleden. Maar het is nooit minder geworden. Flauwekul allemaal, helaas. De dame van het hoofdkantoor die dinsdag belde had dus gewoon gelijk. En zij communiceert wel correct, moderators hier niet. Dat hoeft niet jullie schuld te zijn. wel van degene die jullie inlichten en de opgetrommelde hulp sinterklazen.



Het geheel is een klassieker qua gebeurtenis. Zowel in de politiek en bij bedrijven. Er gaat iets flink fout. Te gek voor woorden. En dan? Dan maken ze de bekende fout. Ontkennen. En maar blijven ontkennen. Niet alleen blijven ontkennen, of de klant laten denken dat hij zelf schuldig is aan het probleem, maar dat vervolgens ook laten ondersteunen door wat ik hier hulp sinterklazen noem. Dat gaat op termijn altijd fout. In de politiek treden ministers of staatssecretarissen op den duur af en bij bedrijven rollen er koppen. Daar kan je in dit geval bij KPN op wachten. Ze hebben signalen genoeg gehad.



Heel dom en kortzichtig wat ze doen op dit forum, tenminste op het “spam” gedeelte met zijn diverse moderators en twee knechten. Het hoofdkantoor heeft het beter begrepen. Daar zit een ander niveau. Niet ontkennen. Maar gewoon toegeven dat je fouten hebt gemaakt. eerlijke uitleg geven en er snel iets aan doen. Ook dat laatste doen ze niet. Of uitleggen waarom het langer duurt dan gewenst. Want ondertussen neemt het aantal klagers steeds toe. En die klagers worden elke dag bozer. En dat zet door.



Ik hoop dat Eelco Blok wat met de mail doet die hij gelezen moet hebben. Dwz dat hij de juiste mensen even aan het werk zet.



En RJL bedankt voor de technische uitleg. Het lukt me steeds meer om die te begrijpen.



PS: Op antwoord van een hulp sinterklaas zit ik niet te wachten en zal er ook niet op reageren. Get a life heren is hier meer op zijn plaats.
www.spamklacht.nl

(maar als je dag-in-dag-uit spamvrij door het leven gaat, heb je dat natuurlijk niet nodig)
Nou Ruud, dit was weer een fantastisch duidelijk verhaal, mijn complimenten!
@RuudSchuijt,



Ik hoop voor je dat het spam issue spoedig verholpen zal zijn.

Ik heb echter meer vertrouwen in de uitspraken van Webcare medewerkers dan in uitspraken van "medewerkers" van het hoofdkantoor. Ik heb het eerder gezegd in dit topic, maar uitspraken op "hogere" nivo's zijn veelal politiek of commercieel gekleurd en zouden door gebrek aan kennis wel eens ver van de waarheid af kunnen liggen. De uitspraak die jou gedaan is dat dit issue in de komende tijd niet verholpen zal worden is mijns inziens nauwelijks voor serieus te nemen. Als iemand in mijn organisatie zich op een dergelijke manier zou uitlaten dan zou die toch echt even bij me langs mogen komen voor een diepgaand gesprek. Natuurlijk zeg je nooit tegen een klant dat het niet lukt om het probleem te verhelpen. Nee, dan zeg je dat je er alles aan doet om het probleem te verhelpen maar dat het nog niet aan te geven is hoe lang het zal gaan duren.

Je zegt dan precies hetzelfde, maar met de tweede vorm hoef je dus niet bang te zijn voor een diepgaand gesprek met de directie of personeelsmanager. Dat maakt die uitspraak die jou gedaan is dan ook zo ongeloofwaardig.
@wjb

Zou je a.u.b. je persoonlijke mening over Ruud niet elke keer op dit spam topic willen neerzetten.

Ik vind dit niet zinvol en het 'vervuild' dit topic!
@wjb

Zou je a.u.b. je persoonlijke mening over Ruud niet elke keer op dit spam topic willen neerzetten.

Ik vind dit niet zinvol en het 'vervuild' dit topic!
Ik uit geen persoonlijke mening over Ruud en dat jij mijn bericht niet zinvol vindt is jouw mening, niet de mijne.

Dat jij Ruud graag wilt volgen in zijn contacten met de "directie van KPN" is jouw goed recht, maar ik hoop dat je ook zult inzien dat er wellicht meerdere mogelijkheden zijn.

Als jij die vele vele berichten van mij op dit forum zou lezen, dan zal je tot de conclusie komen dat ik t.a.v. KPN als organisatie waarschijnlijk tot de meest kritische forumleden behoor en al zeer vaak fouten en misstanden aan de kaak heb gesteld.

Maar al te graag doe ik dat t.a.v. de spam problematiek ook, toch ben ik terughoudend daarin omdat ik weet dat deze problematiek complex is en omdat ik weet dat KPN er echt wel aan werkt om spam zo veel mogelijk bij de klant weg te houden. In ieder geval is de wil er zeker en dat zal je, als het goed is, tot op directie niveau te horen krijgen.
Inmiddels weer 6 spam mails naar het abuse team gestuurd .................

Vreemd dat XS4ALL wat ' een dochter is ' van KPN wel om een goede spamfilter heeft.
Wellicht overbodig,maar mijn spam vak zat weer vol net,maar wat een opluchting dat het spamfilter daar wel werkt😀 Ik wens iedereen een heerlijk weekend en geniet van al de prijzen die je hebt gewonnen 😜