Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Laat ik vandaag niet zeuren, maar positief zijn.



De ochtend begonnen met maar vier spam, die ik heb gevonden in de spambak van gmail, de ochtend spam zeg maar. Er is plek genoeg bij gmail voor nog meer spam. De tussen de middag spam en de avond spam bijvoorbeeld. Het is wel meer dan anders, maar het went zal ik maar zeggen.



Het volgende wilde ik eerst niet melden, maar ik doe het toch. Ik ontving een hele grote doos van een koerier. Ik bestel heel veel via internet maar zat niet te wachten op een heel groot pakket. Dus ik was benieuwd. Er zat een enorm boeket in. Van Fleurop, keurig verpakt. Dus ik was verbaasd. Op het kaartje stond “Excuus voor het ongemak” met daaronder “KPN”. Ik weet niet of het van dit forum komt of vanuit Den Haag. Ben ik de enige? Of hebben we allemaal zo’n doos gehad? Ben er blij mee. Het is een groot boeket in huis tussen al die bloemen die hier altijd wel staan.



Bedankt KPN. En succes met het verdrijven van het Spam Spook!!!
Je hebt het verdiend Ruud want je hebt zoveel werk verricht!

Je bent wel de enige die bloemen heeft ontvangen, ik denk dat de rest van ons wat extra bonus spam krijgt😁
Wat leuk Ruud,en neen ik heb (nog) niets gehad maar ik klaag ook pas een paar maanden over die Spam😀
Martina, ik heb deze keer niets gewonnen. Maar wel veel aanbiedingen waar je geen nee tegen kunt zeggen. Ik zit nog te wachten op die aanbieding van 80 spamfilters met 40% korting. Maar ik ben positief, die komt vanzelf voorbij. Eerst een stukje fietsen, ook 40% korting en een paar keer met de traplift op en neer. Had ik nooit gehad zonder die mooie aanbiedingen.



JochMa, ik weet het nut niet van ❤️Like. Maar ik ben er wel trots op. Eerst bloemen en dan dit ook nog eens. Mijn weekend kan niet meer stuk.
Like laat zien dat iemand jouw bericht leuk vind net als bij FB, of het nut heeft laat ik maar in het midden............

Je kunt nu wel het icoontje zien van degene die je bericht waardeert (m.i. beter alternatief voor leuk).
De bloemen heb je verdiend, Ruud!

De rest van ons moet het maar doen met spam. Vandaag de gebruikelijke fietsen, trapliften, stofzuigers en energie-oplichters. Gelukkig ook een fijn bericht van Mediumastro, die er zijn om mij te helpen. Misschien weten zij wanneer KPN het spamfilter weer op orde heeft?
Blijkt dat er gisteren zowaar een echte spam mail in de spamfolder geplaatst was.

Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. ☺️
De vangst van vandaag!







Kan niet echt merken, dat de filters hun werk doen 😁
De vangst van vandaag!







Kan niet echt merken, dat de filters hun werk doen 😁
En is dit nu via een gmail of outlook account of rechtstreeks op jouw kpn mail account?
Paul, dank je wel. Ze staan leuk hier.



Do1965, je moet wel even geduld hebben volgens de moderators hier. En een grotere prullenbak ook trouwens.



Hier nog nooit zo erg geweest. Geeft niets hoor KPN. Jullie zijn er mee bezig.



De moderators hebben al vier maanden lang steeds gelijk, ze zijn er mee bezig. Het hoofdkantoor heeft ook gelijk volgens mij, door eerlijk te zeggen, het kan nog wel even duren. Dat woord eerlijk is niet bij iedereen bekend. Gmail en Outlook hebben het er maar druk mee. tenminste als je die er voor gezet hebt. Bedankt Google en Microsoft dat jullie KPN willen helpen.
Like laat zien dat iemand jouw bericht leuk vind net als bij FB, of het nut heeft laat ik maar in het midden............

Je kunt nu wel het icoontje zien van degene die je bericht waardeert (m.i. beter alternatief voor leuk).


Dan is het leuk om te zien, in oudere berichten, dat moderators elkaar "liken". Elkaars berichten dus leuk vinden.
Like laat zien dat iemand jouw bericht leuk vind net als bij FB, of het nut heeft laat ik maar in het midden............

Je kunt nu wel het icoontje zien van degene die je bericht waardeert (m.i. beter alternatief voor leuk).
Dan is het leuk om te zien, in oudere berichten, dat moderators elkaar "liken". Elkaars berichten dus leuk vinden.
Is daar iets mis mee dan, een moderator mag het toch best waarderen dat zijn/haar collega een antwoord geeft?
Je bracht me op een idee Johanna:



Hahaha! Die is goed! @RuudSchuijt!!! 🤣 😂 🤣 😂 LOL!
Like laat zien dat iemand jouw bericht leuk vind net als bij FB, of het nut heeft laat ik maar in het midden............

Je kunt nu wel het icoontje zien van degene die je bericht waardeert (m.i. beter alternatief voor leuk).
Dan is het leuk om te zien, in oudere berichten, dat moderators elkaar "liken". Elkaars berichten dus leuk vinden.
Is daar iets mis mee dan, een moderator mag het toch best waarderen dat zijn/haar collega een antwoord geeft?




.Het is leuk om te zien. Elkaars berichten dus leuk vinden.



Iets mis mee???



Zie ik niet staan. Ik gaf al eerder aan dat ik vandaag positief ben.
Ik ga nog even positief door:



Dennis,



Voor mensen die nooit mail krijgen is het natuurlijk wel leuk al die aanbiedingen.
Like laat zien dat iemand jouw bericht leuk vind net als bij FB, of het nut heeft laat ik maar in het midden............

Je kunt nu wel het icoontje zien van degene die je bericht waardeert (m.i. beter alternatief voor leuk).
Dan is het leuk om te zien, in oudere berichten, dat moderators elkaar "liken". Elkaars berichten dus leuk vinden.
Is daar iets mis mee dan, een moderator mag het toch best waarderen dat zijn/haar collega een antwoord geeft?
.Het is leuk om te zien. Elkaars berichten dus leuk vinden.



Iets mis mee???



Zie ik niet staan. Ik gaf al eerder aan dat ik vandaag positief ben.
Mooi zo.
Misschien komt er binnenkort wel een leuke aanbieding leesbrillen voorbij. Zullen we hier dan wel melden.



Ga verder niet in discussie met je, omdat je alleen maar negatief bent als ik iets positiefs neerzet.
Misschien komt er binnenkort wel een leuke aanbieding leesbrillen voorbij. Zullen we hier dan wel melden...Van mij hoef je dat dan niet te melden hoor, ik ben gelukkig nog niet aan een leesbril toe.
@wjb

Dit is uiteraard kpn spam. Mijn gmail account vangt ze gewoon allemaal keurig af.
@wjb

Dit is uiteraard kpn spam. Mijn gmail account vangt ze gewoon allemaal keurig af.
Maar dan is toch alles prima immers ze staan keurig in de "Ongewenste e-mail" (spam) folder.


@wjb

Het verschil is dat ik ze bij KPN zelf in deze folder moet schuiven en dat ik dat bij Gmail niet hoef te doen. 😬



Vanmorgen In m'n Gmail box en doorgestuurd

De derde lijkt me niet echt op mij van toepassing 🤣
De spammers zijn waarschijnlijk niet op vakantie. Of ze hebben hun werk meegenomen. Kan ook. Nog nooit zoveel spam als vanochtend. En ja, keurig afgevangen door gmail. En ja, oorspronkelijk verstuurd door KPN. En ja, de KPN is er mee bezig. Al vier maanden. En ja, via deze omweg heb je geen last van spam tussen je mail. Maar dat betekent niet dat het spam probleem opgelost is. Dat is een verkeerde conclusie.
Gmail doet het werk wat KPN zou moeten doen dat is duidelijk!
Van een verbetering is inderdaad niets te merken, integendeel; de spamboeven lijken bezig met een augustusoffensief.

Wat mij blijft verbazen is dat het probleem niet speelt bij andere providers, waaronder KPN-dochter XS4ALL. KPN is er al maanden mee bezig en schuift het af op de leverancier van het (niet zelflerende!) spamfilter. Als een leverancier al maandenlang een nietwerkend product levert, dan lijkt mij dat wanprestatie. Voldoende reden om het contract te ontbinden en heel snel een andere leverancier te zoeken. Dat hoeft toch niet zo lang te duren?