Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Ik zou nog terugkomen met de reactie van E.B. Ceo kpn . Hier is die:.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Niks dus!

Dan nog wat anders, ik lees steeds spammail niet openen want de spammer weet dan dat de geadresseerde de mail opent. Als ik in kpn webmail de mail als spam wil aanmerken en dus verplaatsen naar de spammap opent die vanzelf. Zodra ik op de mail ga staan en er een vinkje voor zet om de mail als spam aan te merken zie ik staan "mail wordt gelezen" Dus ik kan niet voorkomen dat de mail wordt gelezen? Dat is toch raar? Zo kom je dus nooit van de spam af?
Helemaal mee eens Paul. Mijn gevoel zegt dat er iets anders speelt. Maar ik heb geen idee wat.
Ik zou nog terugkomen met de reactie van E.B. Ceo kpn . Hier is die:.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Niks dus!

Dan nog wat anders, ik lees steeds spammail niet openen want de spammer weet dan dat de geadresseerde de mail opent. Als ik in kpn webmail de mail als spam wil aanmerken en dus verplaatsen naar de spammap opent die vanzelf. Zodra ik op de mail ga staan en er een vinkje voor zet om de mail als spam aan te merken zie ik staan "mail wordt gelezen" Dus ik kan niet voorkomen dat de mail wordt gelezen? Dat is toch raar? Zo kom je dus nooit van de spam af?




Ik had ook niet verwacht dat je een reactie zou krijgen, de CEO van KPN

Webmail gebruik ik nooit alleen Thunderbird, daar staan mijn KPN accounts en Gmail account

Ik stuur nu als bijlage alle spam door via mijn Gmail account
Ik zou nog terugkomen met de reactie van E.B. Ceo kpn . Hier is die:.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Niks dus!

Dan nog wat anders, ik lees steeds spammail niet openen want de spammer weet dan dat de geadresseerde de mail opent. Als ik in kpn webmail de mail als spam wil aanmerken en dus verplaatsen naar de spammap opent die vanzelf. Zodra ik op de mail ga staan en er een vinkje voor zet om de mail als spam aan te merken zie ik staan "mail wordt gelezen" Dus ik kan niet voorkomen dat de mail wordt gelezen? Dat is toch raar? Zo kom je dus nooit van de spam af?




Ik had ook niet verwacht dat je een reactie zou krijgen van E.B.

Webmail gebruik ik nooit, alleen Thunderbird, daar staan mijn KPN accounts en Gmail account

Ik stuur nu als bijlage alle spam door via mijn Gmail account
Steennul65, helaas zoals door velen verwacht. Eelco en zijn Annemarie zitten nu heerlijk thuis, waarschijnlijk ook zonder spam. Die is alleen voor consumenten. Het had hem gesierd om een nette reactie te geven. Had ik ook gedaan als ik hem was. Je niet laten kennen zeg maar. En dat doet hij nu wel.
Dan nog wat anders, ik lees steeds spammail niet openen want de spammer weet dan dat de geadresseerde de mail opent. Als ik in kpn webmail de mail als spam wil aanmerken en dus verplaatsen naar de spammap opent die vanzelf. Zodra ik op de mail ga staan en er een vinkje voor zet om de mail als spam aan te merken zie ik staan "mail wordt gelezen" Dus ik kan niet voorkomen dat de mail wordt gelezen? Dat is toch raar? Zo kom je dus nooit van de spam af?Je moet hem ook niet als spam aanmerken, maar gewoon verwijderen. Dus een vinkje voor de mail en kiezen voor verwijderen. Hij wordt dan ongeopend in de prullenbak geplaatst en die kun je eenvoudig leeg maken.

Het aanmerken als spam heeft geen nut, de spamfilter van KPN doet daar toch niets mee.
@Steennul65, zoals WJB aangeeft is het mogelijk om een bericht te verwijderen zonder het te openen, maar je moet wel goed opletten. Lastig is dat je het leesvenster niet kunt uitschakelen. Daarom gebruik ik de betawebmail van KPN, waarmee dat wel kan: betawebmail.kpnmail.nl. Je mist dan wel de mogelijkheid om berichten als spam aan te merken, maar dat is niet erg omdat dat geen enkel effect heeft.
Ik gebruik webmail eigenlijk nooit. Ik gebruik zowel op mijn laptop als op mijn Android telefoon en tablet de Outlook mailcliënt. Het gebruik van een mailcliënt vind ik vele malen prettiger dan die webmail van KPN. Overigens geldt dat ook voor de webmail van XS4ALL.
Ik lees mail op mijn tablet en dan open ik die meestal met webmail omdat ik dan gelijk ongewenste mail kan verwijderen naar de spam map. Ik ging er dan ook vanuit dat die zelflerende is en dat we allemaal, als iedereen dit zou doen, er baat bij zouden hebben. Tot voor een paar maanden geleden werd die map ook door kpn "geleegd". Ook leg ik filters aan in instellingen want ik had de hoop dat die filters dan ongewenste mail zou tegenhouden en soms doen die filters hun werk. Op Android opent de mail in de webmail direct zodra er een vinkje wordt gezet. Nu weet ik dat het geen enkele zin heeft dus daar stop ik nu wel mee.

Outlook filtert er ook al veel spam uit maar blijft staan dat kpn het voor ons moet doen en niet wijzelf.
@JochMa

@Do1965



Even iets uitproberen. Dit bedoel ik.
@JochMa

@Do1965



Even iets uitproberen. Dit bedoel ik.




Daar krijg ik net een mail van binnen, dus het werkt 😁
Ik lees mail op mijn tablet en dan open ik die meestal met webmail omdat ik dan gelijk ongewenste mail kan verwijderen naar de spam map. Ik ging er dan ook vanuit dat die zelflerende is en dat we allemaal, als iedereen dit zou doen, er baat bij zouden hebben. Tot voor een paar maanden geleden werd die map ook door kpn "geleegd". Ook leg ik filters aan in instellingen want ik had de hoop dat die filters dan ongewenste mail zou tegenhouden en soms doen die filters hun werk. Op Android opent de mail in de webmail direct zodra er een vinkje wordt gezet. Nu weet ik dat het geen enkele zin heeft dus daar stop ik nu wel mee.

Outlook filtert er ook al veel spam uit maar blijft staan dat kpn het voor ons moet doen en niet wijzelf.


Ik had hetzelfde probleem op mijn iPad maar omdat nu alles wordt doorgestuurd naar mijn Gmail account is dat probleem ook opgelost.

Maar....... het is een tijdelijke oplossing want zoals ik al eerder heb gezegd Gmail doet nu het werk wat KPN zou moeten doen!
Ik lees mail op mijn tablet en dan open ik die meestal met webmail...Ook ik lees de mail op mijn Android tablet, maar nooit via webmail, dat vind ik namelijk zeer gebruiksonvriendelijk. Ik gebruik daarvoor de Outlook app.

In die éne app heb ik vier mail accounts staan. Twee voor mijn werk, één privé (@planet.nl) en mijn gmail account die ik gebruik voor o.a. het forum.



...Op Android opent de mail in de webmail direct zodra er een vinkje wordt gezet...Bij mij niet hoor, ik kan, met mijn tablet, in webmail rustig het vinkje plaatsen voor een mail en voor verwijderen kiezen zonder dat daarbij de mail geopend wordt. Moet je wel alleen het vinkje zetten, niet eerst die regel aanklikken.
Net een telefoontje uit Dublin. Google gasten. Omhoog gevallen. 😀



Ga je nog steeds lekker met je KPN mail? Die bos bloemen ziet er leuk uit. Krijgen alle mensen met KPN mail die om de zoveel tijd? En daarna hard lachen. Allemaal rotjongens die daar werken. Ik heb nog wel gezegd dat KPN er mee bezig is. Dat zeg je al vier maanden ouwe, was het antwoord.
@Mart1970

@ardy43

@bobje_99

@jetteketet22

@haddock

@Haschi1508

@Ton024

@Jules71

@JohnvH

@tremalzo

@marjj70

@slager2nl

@franca2017

@43iropb45

@lavitavanflowergarden

@Jan_ST

@saskiaroos

@peter.2

@spike11

@fransrelou

@jooan

@Prinsje52

@Geera

@SannieM

@Gallas

@akkiederouw

@hanspanso





Regelmatig komen hier boze mensen langs vanwege de spam. De een wat vriendelijker en de ander, laat ik het wat directer noemen. Een enkele post en dan verdwenen. Zijn die maar gewoon overgestapt op alternatieven als gmail en outlook? Of gewoon maar naar een andere provider? Of denken die, zoek het maar uit KPN, het zal mijn tijd wel duren. Ik ben er niet blij mee, maar ik heb een drukke baan en ga me hier verder niet druk over maken.



Of is daar de spam wel verdwenen? Ik heb er wat mensen uitgepikt.
@RuudSchuijt,

Wil je daar onmiddellijk mee stoppen, dit gedrag druist behoorlijk tegen de forumregels in.
Als dat zo is gaan moderators er over. En niet de directeur van een ICT bedrijf die niets met KPN te maken heeft. En zoals jij praat, praat je tegen een hond en niet tegen iemand anders op het forum. Verder ga ik wederom niet met je in gesprek. Je toon bevalt me niet. Zo blaf je wel vaker hier.
En als die mensen ondertussen allemaal tevreden zijn dan is het leuk voor anderen om dat te horen😀
Ik hoop oprecht dat iemand van het KPN Webcare team een behoorlijke maatregel zal treffen en wellicht over zal gaan tot een (tijdelijke) ban. Dat komt natuurlijk het topic niet ten goede, al verwacht ik niet dat een bericht meer of minder enige invloed zal hebben op de oplossingsrichting en benodigde tijd.

Tevens vraag ik mij af hoe groot het probleem nu werkelijk is.

Wij zijn een gezin van vijf en gebruiken alle vijf @planet.nl e-mailadressen. Geen van allen hebben wij buitensporig last van spam. Ja, ook bij ons komen er regelmatig spamberichten binnen, maar laat dat er nu gemiddeld eens één per dag zijn.

Ja, ook wij hopen dat die spam problematiek tot het verleden gaat horen, maar om nu 180 berichten in 1 topic over spam te plaatsen...



Overigens grappig om ook jouw allereerste bericht op dit forum weer eens terug te lezen.
Het zou mooi zijn als we dit topic konden sluiten omdat het probleem opgelost is. Met een paar mooie laatste woorden van iemand van het management. Het echte management bedoel ik dan. En niet een soort Martin Gaus zeg maar.
@wjb

De dag is nog niet afgelopen en ik inmiddels 7x SPAM mogen ontvangen. Kortom het probleem is GROOT en nog niets veranderd na dat berichtje van Joran. Beschouw jezelf maar als een van de gelukkigen 😃
Het zou mooi zijn als we dit topic konden sluiten omdat het probleem opgelost is. Met een paar mooie laatste woorden van iemand van het management. Het echte management bedoel ik dan. En niet een soort Martin Gaus zeg maar.Als ik de laatste twee berichten van jou combineer dan kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat jouw beeld van de medemens op zijn zachts gezegd vreemd is.

Ik voel me gevleid dat je dan tenminste nog zegt dat mijn manier van praten in ieder geval nog aan honden gericht is, toch veelal een zeer sociale metgezel. Dat kan ik van jou niet zeggen. Dit is overigens de eerste keer in ruim vier jaar dat ik mij op dit forum over een persoon uitlaat. Ik hoop dat dit ook de laatste keer zal zijn.
@wjb

De dag is nog niet afgelopen en ik inmiddels 7x SPAM mogen ontvangen. Kortom het probleem is GROOT en nog niets veranderd na dat berichtje van Joran. Beschouw jezelf maar als een van de gelukkigen 😃
Ik snap dat dit voor iedereen die er last van heeft een groot probleem is en zoals eerder gezegd hoop ik ook dat dit spam probleem snel verholpen zou zijn.

Waar het mij om gaat is of het probleem bij 50 abonnees, 1000 abonnees, 100.000 abonnees of zelfs bijna alle abonnees speelt. In ons gezin staat de score op 0 en hier op het forum zie ik er misschien 50, maar hoe wijd verspreid is het probleem nu echt?
@Do1965Ik heb alleen vanochtend spam gehad, Wel veel. Ze zouden me toch niet vergeten zijn? Komt waarschijnlijk nog.



Ik ga nu weer even bij de bloemen zitten. Kan me voorstellen dat het niet leuk als je die in vier jaar nooit gehad hebt. Waarschijnlijk van niemand. 😀 Ik weet niet of af en toe een beetje humor hier wel mag trouwens. Zal ik morgen toch even vragen op het hoofdkantoor. Die zelf al aangaf dat het een GROOT probleem is. Dus dat is bekend.
Na een aantal wat rustiger dagen begonen van de week de prachtige aanbiedingen weer binnen te komen. Fietsendeals, etc. De beste aabieding was echter van de heer Van Dijk. Iemand die al maanden actief is en, net als bij anderen, een salaris bood van ruim 7000 euro. Als je de heer Van Dijk googled zie je dat hij in diverse landen actief is onder steeds een andere naam. Natuurlijk bestaat Van Dijk niet echt maar het is een voorbeeld dat er nog steeds van alles in je mailbox komt. Forumlid Ruud wil ik een compliment geven voor al het werk dat hij verricht in dit hele verhaal.

En Haddock blijft nog steeds boos.