Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Het wil ook nog wel eens helpen om die zooi door te sturen, zie onderstaande link.

https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/
...Zal ik morgen toch even vragen op het hoofdkantoor...

Doe ze de groeten van me op het hoofdkantoor, waarschijnlijk kennen ze me nog wel. Mijn laatste bezoekje ging over de verbetering van de beveiliging van de servicetools van KPN.
Dus je verdient wel aan KPN? Dat maakt veel duidelijk.
Dus je verdient wel aan KPN? Dat maakt veel duidelijk.Hoe kom je daar nu bij?!

Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zijn-jullie-gek-geworden-een-servicetool-voor-de-pincode-van-itv-349564/index3.html#post437885
Nog bergen vol met spam. Was een paar weken met vakantie. Heerlijk rustig, geen internet, boven op een berg. Nu alle spam weg werken uit de webmail van KPN.... .
Nog bergen vol met spam. Was een paar weken met vakantie. Heerlijk rustig, geen internet, boven op een berg. Nu alle spam weg werken uit de webmail van KPN.... .

Sterkte met deze klus, je hebt veel mede forumleden die er last van hebben en dan druk ik me diplomatiek uit
Weer even voor de pc ipv de ipad en ja hoor ook nu weer de nodige troep in mijn spamvak.

Ook het 1 en ander terug gelezen en ik vraag mij echt af waarom heb ik mij hier in hemelsnaam aangemeld,mensen die een ander een Ban aan willen smeren,mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen,haantjes gedrag waar gaat dit over????????????????

Probeer zo lang de KPN het niet doet elkaar te helpen en tips te geven maar STOP aub met dit gezeik van sommige sorry moest ik even kwijt,rest mij iedereen een mooie avond verder te wensen😉
Sinds 26-7 zo'n 45 spammails binnen gekregen. ( gemiddeld dus 4 per dag ) Allen de bekend die in vorige berichten worden genoemd.

Heb in Thunderbird de nodige filters aangepast en dat gaat redelijk, ongeveer driekwart wordt gefilterd.

Helaas iedere dag toch ook weer nieuwe vanuit een andere domein naam.



Dus ze komen nog steeds in grote getale door de KPN mail heen. ( heb een kpnmail.nl adres ).

Ergernis nog steeds groot maar we zullen maar zeggen dat het went?
Ja hoor het is er van gekomen een antwoord van Eelco Blok. vanmorgen 7-8-17 / 7.46 uur.



Dank u voor uw positieve noot over onze marktpositie. We zijn trots op onze positie op de consumentenmarkt en werken hard aan de verbetering daarvan op de zakelijke markt. Het spijt mij om te lezen dat onze emaildienst niet voldoet aan uw verwachtingen. Wij hebben ook geconstateerd dat de hoeveelheid spam toeneemt. Ik geef u wat achtergrond informatie hierover.



Alle inkomende en uitgaande mail van de verschillende KPN domeinen (kpnmail.nl, kpnplanet, planet, etc) wordt gescand op spam. Per maand worden er 1,2 miljard berichten gescand, waarvan op dit moment ongeveer 40% spam bevat. Deze 500 miljoen spam berichten worden niet doorgelaten en komen niet terecht in de mailbox. We hebben vastgesteld dat het percentage spam dat wij kunnen afvangen sinds begin 2017 is gedaald. Onderzoek heeft vastgesteld dat deze daling voornamelijk komt doordat er een enorme toename is van Nederlandse spam en de regels die wij toepassen om die spam te filteren momenteel onvoldoende zijn. We zijn hiervoor samen met onze leveranciers een verbeterplan gestart. De positieve effecten hiervan zijn helaas niet onmiddellijk zichtbaar. Daarnaast zijn we bezig met een tweetal aanvullende oplossingen die de hoeveelheid afgevangen spam kunnen verhogen. We verwachten deze oplossingen in de komende maanden te lanceren. Op basis van de resultaten van deze drie verbeterinitiatieven hebben we vertrouwen dat we hiermee de problematiek verder kunnen bestrijden.



Ik hoop u hiermee voldoende inzicht te hebben gegeven om erop te vertrouwen dat KPN er alles aan doet om deze problematiek aan te pakken en ga er vanuit dat u op korte termijn ervaart dat de hoeveelheid spam in uw inbox weer daalt.



Met vriendelijke groet,

Eelco Blok


Chapeau Steennul65!



Zo hoort het. Reageren en gewoon vertellen wat er aan de hand is. En niet steeds doen alsof het aan de consument ligt.



Een duidelijk verhaal. Hij legt uit wat er verkeerd gaat. Eerlijk zijn heb ik dat hier eerder genoemd. Was ook de manier van communiceren van het hoofdkantoor.



En dat het ze snel mag lukken om met aanvullende maatregelen het probleem verder op te lossen.



Succes KPN. En dat meen ik.
......Of is daar de spam wel verdwenen? Ik heb er wat mensen uitgepikt......

.......

Waar het mij om gaat is of het probleem bij 50 abonnees, 1000 abonnees, 100.000 abonnees of zelfs bijna alle abonnees speelt. In ons gezin staat de score op 0 en hier op het forum zie ik er misschien 50, maar hoe wijd verspreid is het probleem nu echt?


Ik zag dat ook ik wordt aangesproken en voel mij geroepen om te reageren.

@wjb Ik ben bang dat je het probleem bagatelliseert. Dat niet alle ontvangers hier op het forum hun beklag doen lijkt me logisch.



Maanden en maanden en maanden

https://forum.kpn.com/e-mail-10/non-stop-spam-431550/index1.html

Ik ben dit topic 4 maanden geleden gestart omdat het mij de keel uithangt hoe KPN omgaat met SPAM. En toen was ik er al vele maanden bezig met blokkeren en filters aanmaken.



Filters

Het is fijn als er mensen zijn die er geen last van hebben. Maar mijn vrouw en ik kunnen rekenen op 5 tot 15 SPAM-mails per dag. Inmiddels heb ik al honderden filters ingesteld. SPAMmers gebruiken gewoon een variant van hun adres of zetten het in een enveloppe waardoor het adres voor de meeste gebruikers onzichtbaar is.

Vaak moet je voor 1 afzender meerdere filters aanmaken. En dat kost wel even tijd!



KPN = verantwoordelijk

KPN heeft de verantwoording om deze (betaalde) dienst zo veilig mogelijk maken. Als ISP heeft KPN de verantwoordelijkheid om spammende IP-adressen, servers, adressen af te sluiten van KPN.

Waarom moet dat zoveel maanden duren?

KPN kan ook tegen de huidige SPAM-vendor zeggen: Jij doet het niet best, we gaan op zoek naar een ander.
Laten we het nu weer volledig inhoudelijk houden in dit topic en niet meer persoonlijk worden want daar heeft niemand wat aan. Als niet helemaal duidelijk is wat de huisregels zijn dan kan je ze hier lezen: Huisregels. Zoveel "mentions" in één keer staat er niet expliciet in maar is niet de bedoeling. Als mensen terug willen komen dan weten ze ons te vinden. We bannen liever niemand maar wel een beetje lief zijn voor elkaar. Met gezond verstand kom je volgens mij een heel eind.



Goed dat je reactie hebt gekregen van Eelco. Het mag duidelijk zijn dat dit probleem in elke relevante laag van de organisatie op de radar staat.
Ik ontvang ca. 20-25 spams per dag. Mijn lijst met geblokkeerde afzenders bevat al 100 adressen, mijn email filter vul ik dagelijks. Veelal spam van Kruidvat, AH, fietsen. Hoe kan dit worden opgelost. Word er gek van !!!!!!!!!!!!!!!!



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic.
Ja hoor het is er van gekomen een antwoord van Eelco Blok. vanmorgen 7-8-17 / 7.46 uur.



Dank u voor uw positieve noot over onze marktpositie. We zijn trots op onze positie op de consumentenmarkt en werken hard aan de verbetering daarvan op de zakelijke markt. Het spijt mij om te lezen dat onze emaildienst niet voldoet aan uw verwachtingen. Wij hebben ook geconstateerd dat de hoeveelheid spam toeneemt. Ik geef u wat achtergrond informatie hierover.



Alle inkomende en uitgaande mail van de verschillende KPN domeinen (kpnmail.nl, kpnplanet, planet, etc) wordt gescand op spam. Per maand worden er 1,2 miljard berichten gescand, waarvan op dit moment ongeveer 40% spam bevat. Deze 500 miljoen spam berichten worden niet doorgelaten en komen niet terecht in de mailbox. We hebben vastgesteld dat het percentage spam dat wij kunnen afvangen sinds begin 2017 is gedaald. Onderzoek heeft vastgesteld dat deze daling voornamelijk komt doordat er een enorme toename is van Nederlandse spam en de regels die wij toepassen om die spam te filteren momenteel onvoldoende zijn. We zijn hiervoor samen met onze leveranciers een verbeterplan gestart. De positieve effecten hiervan zijn helaas niet onmiddellijk zichtbaar. Daarnaast zijn we bezig met een tweetal aanvullende oplossingen die de hoeveelheid afgevangen spam kunnen verhogen. We verwachten deze oplossingen in de komende maanden te lanceren. Op basis van de resultaten van deze drie verbeterinitiatieven hebben we vertrouwen dat we hiermee de problematiek verder kunnen bestrijden.



Ik hoop u hiermee voldoende inzicht te hebben gegeven om erop te vertrouwen dat KPN er alles aan doet om deze problematiek aan te pakken en ga er vanuit dat u op korte termijn ervaart dat de hoeveelheid spam in uw inbox weer daalt.



Met vriendelijke groet,

Eelco Blok





@Steennul65

Heel goed van je dat je dit op het forum hebt gezet.

Het spamprobleem is zeker niet opgelost (vandaag alweer 10 doorgestuurd naar het Abuse team), maar er is nu meer duidelijkheid.
.....Goed dat je reactie hebt gekregen van Eelco. Het mag duidelijk zijn dat dit probleem in elke relevante laag van de organisatie op de radar staat.

Ik geloof best dat KPN er mee bezig is. Dé directeur van KPN persoonlijk? Dat geloof ik dan weer niet.



Buiten dat het zeer irritant is als je tussen de hoeveelheid SPAM de belangrijke mails niet meer kunt vinden. zijn sommige e-mails ook nog zeer gevaarlijk.



Alle spam die bij mij binnenkomt stuur ik keurig door in batches aan het KPN Abuse Team. Vandaag ontving ik een antwoord....

Bedankt voor uw bericht. Het bericht dat u heeft doorgestuurd is een poging om uw persoonlijke gegevens te achterhalen, met als doel deze te misbruiken. Het is belangrijk dat u geen reactie geeft op het door u ontvangen bericht. Ook is het verstandig de url's uit het bericht niet te openen, omdat deze naar sites kan verwijzen waar Malware is geplaatst.



Welke mail het was? geen flauw idee.



Fijn dat KPN er serieus mee bezig is. Persoonlijk ben ik ruim een jaar bezig met allerlei filters maken. Wellicht kan KPN een tandje bijzetten. Ik heb gisteren weer zo'n 20 filters aangemaakt en vandaag toch alweer 3 vervelende mails binnen.
Hanspanso:



Eelco Blok is de CEO van KPN. Met een bijbehorende beloning. Die wint elk jaar de staatsloterij zeg maar. Dus als die wat neerzet is het serieus.



Je kunt filters aanmaken wat je wilt. Ze blijven binnenkomen. Tenminste bijna bij iedereen.
Ik ontvang dagelijks ontzettend veel spam in mijn webmail. Heb al 100 geblokkeerde afzenders in delijst toegevoegd en dagelijks ben ik meer bezig met het toevoegen van adressen in de emailfilters dan dat ik mijn mail op een normale manier kan lezen. Wie kan hierbij ondersteuning geven wat ik moet doen om dit te voorkomen. Dit is niet leuk meer!!!!



Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
@RuudSchuijt Ja ik weet wie hij is. Daarom geloof ik niet dat hij zich er persoonlijk mee bemoeit.

De filters zijn inderdaad miet effectief.....maar je probeert wat.
@hanspansoHanspanso, het voordeel als hij een mail binnenkrijgt en hem laat beantwoorden, want dat is natuurlijk de praktijk, is dat hij bij iemand terecht komt die weet dat hij even echt in de zaak moet duiken. In die mail stond een link naar dit forum. Dus dat is gezien. En dan kan zo’n iemand zich er echt niet vanaf maken met een “we zijn er mee bezig”. Of “het zou nu beter moeten zijn”. Dat moet dan wel een weloverwogen antwoord zijn. Ik denk wel dat Eelco Blok de vraag en het antwoord snel gelezen heeft. Of er snel kennis van genomen heeft.
@RuudSchuijt Hij zal er idd kennis van hebben genomen.... Het is een heftig probleem. KPN is in vergelijking bij de hoeveelheid klanten die Gmail of Hotmail / outlook heeft een kleintje. Het zou ook verstandig zijn als KPN samenwerking zoekt met dergelijke grootheden.
@hanspanso

Ik dacht KPN 5 miljoen klanten en gmail 1200 miljoen. Microsoft zou ik niet weten.
@Steennul65

Eindelijk eens een fatsoenlijke reactie van KPN. Goed gedaan Steennul65!

Laten we hopen, dat ze het probleem snel kunnen verhelpen.
Ik zeg het maar even op fluistertoon. Sinds gisterenmiddag twaalf uur geen spam meer gehad. Ben ik de enige?



Heeft de heer Blok gezegd, nu is het genoeg. Als er problemen zijn, gewoon oplossen. Daarvoor stort ik elke maand een bedrag op je rekening. Ik heb geen zin dat dergelijk flauwekul op mijn bureau terecht komt. Zeg maar de taal van een echte directeur.



Nog even afwachten, het is wel vaker gebeurd dat er dan toch nog ineens…..
Gistermiddag kwam onze goede vriend Frits van Dijk nog langs, maar ik kan op mijn telefoon niet zien hoe laat dat was. Zojuist kwam de airfryer weer binnen; niet van Sanne of een van haar collega's, maar van Philips. Verder is het op dit moment inderdaad vrij rustig. Ik wacht het vervolg met belangstelling af.
Ook bij mij lijkt de spam terug te lopen. Gisteren 5x en vandaag 1x. Conclusie: bij KPN zijn ze hard aan het werk .... of de spammers zijn even met vakantie. 😎