Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Naast het feit dat KPN uiteraard moet zorgen voor goed werkende spamfilter moet je zelf natuurlijk ook alert blijven op spam en kan je ook zelf activiteiten ontplooien om spam zoveel mogelijk te voorkomen.

Zie: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/internet/veilig-op-internet/hoe-voorkom-ik-spam
Daar zal iedereen het wel mee eens zijn. Maar dat is iets anders dan het spam probleem dat KPN op dit moment heeft. En ook toegeeft. En ook communiceert dat het nog even gaat duren.
Naast het feit dat KPN uiteraard moet zorgen voor goed werkende spamfilter...

...Maar dat is iets anders dan het spam probleem dat KPN op dit moment heeft...

Maar het probleem dat KPN momenteel heeft is toch juist een slecht werkende spamfilter, of begrijp ik het verkeerd?
Het probleem krijgt in ieder geval aandacht. Laten we hopen dat het snel opgelost is. Al kan dat nog even duren. Mij is minimaal zes weken doorgegeven.



*Admin: offtopic gedeelte verwijderd
offtopicOfftopicreactie



*Admin: offtopic reactie verwijderd
Ruud en wjb, laten we het in dit topic over spam houden. Als jullie graag met elkaar in gesprek willen, lijken privéberichten me daar beter voor geschikt.
Helemaal mee eens.





Kan het a.u.b. weer over het onderwerp van dit topic gaan, alvast bedankt,
Wat ik niet zo goed begrijp is,ik heb jaren een eigen website gehad de leden kregen van mij een email account en nooit maar dan ook nooit kwam daar spam binnen.

Als het mij lukt waarom dan niet een bedrijf als KPN,het is iets te makkelijk om telkens te zeggen laat je email adres niet slingeren op het internet want niet alles ligt aan de klant.
...het is iets te makkelijk om telkens te zeggen laat je email adres niet slingeren op het internet want niet alles ligt aan de klant.Dat klopt en ik denk ook niet dat dat "telkens gezegd wordt". Wel is het zo dat je zelf ook een radartje bent in de bestrijding van spam. Het is niet voor niets dat ik en mijn gezin maar zo weinig spam ontvangen.
@wjb Mijn email slingert nergens op het www en ik krijg sinds maanden bakken met spam,en ik maak wel op uit jou antwoord dat dit dan aan mij moet liggen,of lees ik verkeerd 😉
@wjb Mijn email slingert nergens op het www en ik krijg sinds maanden bakken met spam,en ik maak wel op uit jou antwoord dat dit dan aan mij moet liggen,of lees ik verkeerd 😉Dat lees je inderdaad verkeerd, het is alleen zo dat je zelf een steentje bij kunt dragen om de spam die jij ontvangt te verminderen. Er wordt dus niet gezegd dat het aan jou ligt.

Het ongeopend en zonder preview verwijderen van spam berichten zal absoluut bijdragen aan het verminderen van spam.
Het ongeopend en zonder preview verwijderen van spam berichten zal absoluut bijdragen aan het verminderen van spam.

Heb ik nooit gedaan en wordt bij ons alleen maar meer
Omdat ik ivm de vele spam berichten mijn mail laat doorzetten naar mijn outlook.com komt de troep daar netjes in een map,nu log ik zojuist even in op mijn KPN mail en daar staan ook 2 spam berichten,misschien een rare vraag maar hoe kan dat.
Het ongeopend en zonder preview verwijderen van spam berichten zal absoluut bijdragen aan het verminderen van spam.

Heb ik nooit gedaan en wordt bij ons alleen maar meer
Je moet het juist wel doen om spam te verminderen. Bij mij werpt dat duidelijk vruchten af.
Omdat ik ivm de vele spam berichten mijn mail laat doorzetten naar mijn outlook.com komt de troep daar netjes in een map,nu log ik zojuist even in op mijn KPN mail en daar staan ook 2 spam berichten,misschien een rare vraag maar hoe kan dat.

Ik stuur elke dag alle spam uit de Gmail spam map (en dat zijn er nog veel) als bijlage door naar het abuse team.

De spam uit webmail wordt ook doorgestuurd

Het aantal spam mails is dagelijks zo'n 15
Ik dacht gisteren ik laat alles weer even op mijn kpn account binnen komen,grote fout het stroomt weer binnen.
Ik dacht precies hetzelfde Martina en ja hoor de spam map zat weer vol, een stuk of 10 ☹️

Allemaal maar weer als bijlage doorgestuurd naar het abuse team.
Ik dacht precies hetzelfde Martina en ja hoor de spam map zat weer vol, een stuk of 10 ☹️

Allemaal maar weer doorgestuurd naar het abuse team.
Zat de spam map nu vol, met andere woorden de spamfilter heeft z'n werk gedaan, of stonden die spammails tussen de echte mails in jouw inbox?



Persoonlijk zou ik toch echt stoppen met het doorsturen van die spam naar het abuse team. Als je wilt dat de spammer absoluut niet kan zien dat jij die mail bekeken hebt, dan moet je hem ongeopend en zonder preview verwijderen. In spam mail berichten zitten vaak afbeeldingen en die afbeeldingen worden geladen op het moment dat de mail bekeken wordt (openen of preview). Zo kan de spammer achterhalen welk email adres wel bereikt wordt en welke niet.

Spammers verwijderen emailadressen uit hun spamlijst als ze enige tijd geen response meer hebben ontvangen en ziedaar, jouw spam neemt af.



Laat natuurlijk onverlet dat KPN de werking van hun spamfilter moet verbeteren.
@wjb

Zoals ik al een keer eerder heb gemeld stuur ik de mails uitsluitend ALS BIJLAGE door naar het abuse team, dus ONGEOPEND!
Martina (en alle anderen) even een resumé (samenvatting) over het onderwerp “spam ik mailbox”. Misschien ook leerzaam voor hen die hier voor het eerst lezen omdat ze denken, ben ik de enige die zoveel spam ontvangt?



JochMa (Johanna) heeft dit onderwerp vier maanden geleden hier aangekaart.



In het verleden was iedereen tevreden met zijn KPN mail account. Natuurlijk kwam er wel eens een spam bericht binnen, maar dat was een uitzondering. Die kon je verwijderen of melden op meerdere sites (valse-email@fraudehelpdesk.nl of valse-email@kpn.com en nog een paar anderen). Was het advies van de moderators hier op het forum. Anderen adviseren dat niet te doen omdat de spammer zou kunnen zien dat je actief bet met zijn spam. Dus je vestigt dan dat je een echt email adres bent. KPN stuurt emails nu al een tijdje door via een spamfilter van henzelf. Die staat standaard aan.



Nu ontvangen veel klanten sinds vier maanden ineens veel meer spam dan ze gewend waren. Meestal een paar keren per dag een aantal. Vaak zijn het steeds dezelfde berichten. KPN heeft zelf aangegeven dat er sinds die vier maanden inderdaad problemen zijn met het spamfilter. En het is hen tot nu toe (medio augustus) niet gelukt om het te repareren of aan te passen. En de verwachting is dat men daar toch nog wel een zestal weken voor nodig heeft. Zitten we eind september. Normaal kun je jezelf uitschrijven op een nieuwsbrief door op “afmelden” of “unsubscribe” te drukken. Dat is bij deze spam niet verstandig omdat je daarmee aan de spammer bevestigd dat je een echt email adres bent. Dus in deze gevallen niet doen. Maar voorzichtig verwijderen.

Dit alles laat dus wel onverlet dat iedereen natuurlijk altijd voorzichtig met spam om moet gaan. Doorsturen naar valse email sites die er iets mee kunnen of voorzichtig verwijderen. En natuurlijk een virusscanner en spamfilter voor een aantal besturing systemen.



KPN vind het zeer vervelend en heeft zijn excuus aangeboden voor het ongemak. Op dit forum staat ook een brief (kopie van een mail) van de algemeen directeur (de CEO) van KPN Eelco Blok die uitleg geeft over de situatie. Deze mail was gericht aan een mede forummer.
@wjb

Zoals ik al een keer eerder heb gemeld stuur ik de mails uitsluitend ALS BIJLAGE door naar het abuse team, dus ONGEOPEND!
En het abuse team opent ze wellicht alsnog en daar gaat jouw e-mailadres richting spammer.

Nogmaals mijn welgemeende advies: Gooi die spammails ongeopend en zonder preview weg.
...Normaal kun je jezelf uitschrijven op een nieuwsbrief door op “afmelden” of “unsubscribe” te drukken. Dat is bij deze spam niet verstandig omdat je daarmee aan de spammer bevestigd dat je een echt email adres bent. Dus in deze gevallen niet doen...Er is nog een andere reden om nooit op links in spammails te klikken en dat is dat besmetting met een virus juist via dergelijke links loopt.
Die spam is helaas niet altijd makkelijk te herkennen. Bij de AH (Albert Heijn) stonk ik er ook in. Omdat ik veel via internet bij AH bestel.

Maar toen vanochtend Elaine (ik ken haar niet) mij een voorstel deed om me gratis te helpen dacht ik, als een onbekende vrouw dat tegen mij zegt moet dat wel spam zijn.😀
Ik dacht precies hetzelfde Martina en ja hoor de spam map zat weer vol, een stuk of 10 ☹️

Allemaal maar weer als bijlage doorgestuurd naar het abuse team.




Ik had er nu 13,maar heb alles weer terug gezet naar mijn andere email Johanna het kan niet anders.