Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd


Maar die betalen meer per maand.




Ik zit al sinds 1994 op mijn @wxs.nl naam, als ik hem zou kunnen migreren naar XS4ALL en zo SPAM kunnen voorkomen dan zou ik het meteen doen. Een paar euro extra per maand boeit me niet, maar kennelijk kan dat niet.
@Ton024

Ik heb de suggestie hier al eens eerder neergezet. Komt KPN straks met de aanbieding van een extra spamfilter? Tegen x euro per maand?
Dat hoop ik niet: Ze laten zien dat ze niet in staat zijn het probleem op te lossen, ik zou liever een aanbieding hebben waarbij ik mijn email-adres handhaaf en zijn voor een symbolisch bedrag de mailtjes doorzetten naar een door mij op te geven account.

Is dat een optie, KPN ?
Ik laat alles gratis doorsturen naar een nieuw gmail account. Dan komt alle post zonder spam binnen. Spam ligt dan in de gmail spambak, Die haalt alles er moeiteloos uit.
Ja maar ik heb mijn mail liever lokaal in plaats van in de cloud ....
Ik zou niet weten wat ik in de cloud heb. Heb alleen een email adres erbij. Verder niets.
je mailtjes staan in de cloud ....
Sorry, maar wanneer is iets een cloud en wanneer niet? Want we kunnen dan ook zeggen dat de KPNMail server een cloud zijn. Maar, eigenlijk is mijn eigen mailserver ook een cloud wanneer die in een datacenter hangt?



Maar mag ik verder even noemen dat er op dit moment geen plannen zijn om de emaildienst te stoppen en dat je dat, mochten die ooit komen, op het forum en in je email/post kan lezen wanneer dat wel gebeurt, netzoals met alle andere diensten.



Robin
Geruststellend om te horen Robin. Maar je kunt je de ongerustheid hier misschien voorstellen?
Uiteraard is de KPNmailserver een clouddienst, echter als ik hem via Live Mail van Microsoft naar mijn eigen server download is hij bij KPN weg en kan ik er altijd bij, in mijn eigen huis zelfs zonder internet.
Uiteraard is de KPNmailserver een clouddienst, echter als ik hem via Live Mail van Microsoft naar mijn eigen server download is hij bij KPN weg en kan ik er altijd bij, in mijn eigen huis zelfs zonder internet.Klopt. Maar ditzelfde geld ook voor Gmail, Outlook en eventueel zelfgehostte mailservers.

Geruststellend om te horen Robin. Maar je kunt je de ongerustheid hier misschien voorstellen?Ja dit begrijp ik, en stiekem ben ik ook wel blij dat ik alles via mijn eigen mailserver, gmail en outlook heb lopen. Die vangen allemaal best wel wat af in de spammap en op mijn eigen mailserver zie ik heel mooi dat er (heel) veel geblokkeerd wordt want daar blokkeert rspamd (m'n spamfilter) bijna 25% en een kleine 5% wordt als spam gemarkeerd en toch doorgelaten naar de spambox. En dat terwijl heel veel domeinen al geblokkeerd worden (~70/uur) omdat deze op meerdere spamlijsten staan.

Het is dus niet dat KPN niets wil of kan, maar ook dat de spam gewoon steeds erger wordt.



Desalniettemin hoop ik natuurlijk dat KPN dit oplost!



Robin
Niet iedereen heeft de kennis en de middelen om een eigen mailserver te installeren. Ik betaal elke maand 7,12 euro voor mijn planet-adres. Dat gebruik ik al 25 jaar, tot voor kort spamloos. Ik betaal graag bewust met euro's, en niet met gegevens die bij mij geoogst worden, zonder dat ik enig inzicht of controle heb over welke en hoe die gebruikt worden.

Als KPN mij niet meer als betalende klant wil, laat ze dat dan zeggen. Dat is duidelijker en eerlijker dan maandenlang uitvluchten verkopen. Het is hier al zo vaak gezegd, als KPN-dochter XS4ALL geen spamprobleem heeft, waarom KPN dan wel? Onwil of onkunde, ik weet niet wat erger is.
ik zit exact op de helft, 3,56 / maand
Staat er bij mij helemaal niet op.
Staat er bij mij helemaal niet op.Normaal betaal je ook niets bij KPN voor email. Het is "gratis". Alleen als je geen Alles-in-1 of iets soortgelijks meer afneemt kan je je mailadres omzetten naar een email-only pakket waar je voor moet betalen.
Alleen voor een e-mail only abonnement worden kosten in rekening gebracht. Bij de andere abonnementsvormen zijn vijf e-mailaccounts inbegrepen.
ik heb ook een paar aliassen .....

maar komt allemaal van 1994 of zoiets bij worldaccess (wxs.nl) en planet internet (pi.net) .... toen we nog met de telefoon een verbinding moesten maken met die brom en pieptonen .....
ik heb ook een paar aliassen .....

maar komt allemaal van 1994 of zoiets bij worldaccess (wxs.nl) en planet internet (pi.net) .... toen we nog met de telefoon een verbinding moesten maken met die brom en pieptonen .....


Ik zit sinds 1995 bij KPN en herinner me die brom en pieptonen nog heel goed en ook de traaaaaaaaaaaagheid 😁

Omdat ik het alles in één pakket heb betaal ik ook niets voor een mailadres.

Op dit moment laat ik mails van mijn privé mailaccount automatisch doorsturen naar mijn Gmail account, overigens zonder aan te vinken dat het op de server moet blijven staan.

Nog bedankt voor de tip @RuudSchuijt

Overigens blijf ik het wonderlijk vinden dat ik op het account waarmee ik via FB op dit forum inlog nooit spam krijg 🤓
...Overigens blijf ik het wonderlijk vinden dat ik op het account waarmee ik via FB op dit forum inlog nooit spam krijg 🤓Op zich vind ik het helemaal niet verwonderlijk dat op het éne e-mailadres veel spam ontvangen wordt terwijl op een ander e-mailadres, zelfs binnen hetzelfde domein, nauwelijks of geen spam ontvangen wordt. Het is maar net bij hoeveel spammers zo'n e-mailadres is opgenomen in de "verzendlijst".

Ook ik zit al sinds het prille begin met onze privé e-mail bij KPN (wxs.nl, planet.nl en kpnmail.nl) wij gebruiken alleen onze planet.nl aliassen actief. Zoals eerder gezegd ontvangen wij nauwelijks spam op onze e-mailadressen die bij KPN ondergebracht zijn en dat betekent niets anders dan dat onze e-mailadressen bij (veel) minder spammers in de "verzendlijst" is opgenomen. Voor onze e-mailadressen is immers dezelfde, slecht werkende, spamfilter van KPN actief.
Fijn dat je nog steeds weinig tot geen spam ontvangt, wjb, hopelijk blijft dat zo. Bij mij was dat ook 25 jaar het geval, helaas is dat sinds een maand of wat anders. Zelf ben ik altijd buitengewoon zorgvuldig met mijn e-mailadressen, iemand bij wie ik in het adresboek sta is/was dat niet. Omdat ik gehecht ben aan mijn privacy, betaal ik graag voor mijn e-mailadressen, ook nu ik geen internet van KPN heb. Van een bedrijf dat ons graag voorspiegelt hoe goed en klantgericht het is, verwacht ik dan wel een state-of-the-art spamfilter.
Hoe kom ik er in godsnaam vanaf? Spamfilter staat aan sinds de prehistorie, via mijn Planet Internet account. Ik kan niet meer op mijn eigen KPN account komen want KPN herkend mijn mail adressen niet? Heel vreemd, want de rekeningen komen wel gewoon in mijn inbox...



*Admin: topic samengevoegd met lopend topic
Goedemorgen,ook al zit alles netjes in mijn spam vak het lijkt wel of er er steeds meer worden ipv minder 😥
Goedemorgen,ook al zit alles netjes in mijn spam vak het lijkt wel of er er steeds meer worden ipv minder 😥Staan ze binnen de webmail omgeving ook netjes in de spam folder?
Ik laat voorlopig niets bekend binnen komen op mijn planet.nl want daar gaat het niet naar mijn spam vak
@Astrid Landsaat

Astrid, van de spam kom je de komende weken niet af. Lees hier maar. Ik wil je ook wel een resumé (korte samenvatting) sturen. Over dat niet op je account kunnen komen heb ik geen verstand. Heb je KPN al gebeld? Volgens mij kunnen die je wel helpen.



Martina, het regent hier ook steeds meer KPN spam. Bij mij vangt gmail alles keurig af. Bij jou liggen ze toch allemaal in de outlook spambak?



Heb nu wat nieuwe gmail adressen aangemaakt. Aankopen, beurs transacties en privé. En dat bevalt me wel. En alles keurig afgeschermd.