Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Het filter van KPN vangt tot nu toe (bij mij) alleen mails met "discountdeals" af, al het andere wordt gewoon afgeleverd in de inbox op Webmail. Al mijn spam (en ik vermoed het meeste op dit forum) komt van één afzender, die afgelopen vrijdag is gewisseld van mailhost; nu komt alles via Lucky.net in Kiev, Oekraïne.. De spammer heeft vijfhonderd nieuwe domeinnamen verbonden aan de IP-adresreeks 193.193.210.xxx en 193.193.211.xxx van Lucky.. Hoe moeilijk kan het zijn om deze spam allemaal af te vangen en waarom moet dat nog weer weken duren?
Als ik KPN was zou ik RJL bellen en hem een "no cure no pay" contract aanbieden. Met een beloning “he can’t refuse”. 😀
@Astrid Landsaat

Astrid, van de spam kom je de komende weken niet af. Lees hier maar. Ik wil je ook wel een resumé (korte samenvatting) sturen. Over dat niet op je account kunnen komen heb ik geen verstand. Heb je KPN al gebeld? Volgens mij kunnen die je wel helpen.



Martina, het regent hier ook steeds meer KPN spam. Bij mij vangt gmail alles keurig af. Bij jou liggen ze toch allemaal in de outlook spambak?



Heb nu wat nieuwe gmail adressen aangemaakt. Aankopen, beurs transacties en privé. En dat bevalt me wel. En alles keurig afgeschermd.


Nee, ik heb KPN nog niet gebeld. Waar het de hoeveelheid spam betreft zie ik dat ik niet de enige ben met dat probleem.



Ik hoor van meer mensen dat gmail geen problemen geeft, maar ik wil liever niet zo'n account. Ik vind dat KPN de problemen gewoon moet oplossen.
Wacht nog maar even met dat contract. ik moet mezelf tegenspreken: vandaag wordt "Discountdeals" toch weer niet tegengehouden: door het KPN-filter; daar is de traplift en de scootmobiel weer. Overigens met een .nl-website, geregistreerd vanuit Almere...
Dat vinden we allemaal. Maar als je ziet hoe lang deze berichten er al zijn......



Wat overigens opvalt is het bij mij ook op een gegeven moment is begonnen en toen ik er nog iets later op dit forum over berichtte, bleek het probleem al langer dan mijn eerste probleem te bestaan. Kennelijk werken de filters vanzelf goed, maar worden we op een gegeven moment overgeslagen en breekt de SPAM door. Vervolgens duiken we er allemaal in en gaan zelf filters zitten maken, hopende dat dat dan de methode is. Maar zoals ik al eerder gezegd heb, de berichten waar we filters voor maken zouden überhaupt niet door het INTERNE SPAM filter heen mogen schieten. Ik vermoed nu dat er eigenlijk niks mis is met het SPAM filter van KPN, maar dat door capaciteit gebrek, ze voor een aantal accounts het SPAM filter (intern) gewoon is uitgezet, wordt overgeslagen als het ware.

Dat verklaart waarom zich soms zomaar iemand meldt op het forum en het probleem pas recent heeft zoals: @Astrid Landsaat.

Zou het toch een kwestie zijn van de goedkope accounts?
Ton, ik maak maandelijks een behoorlijk bedrag over voor alleen internet en een vaste lijn. En de KPN moet het momenteel vooral hebben van zijn consumenten en minder van zijn zakelijke klanten, want die lopen weg.
@Ton024 het probleem bestaat bij mij al heel lang, maar nu zijn het 30+ spamberichten per dag.
...Ik vermoed nu dat er eigenlijk niks mis is met het SPAM filter van KPN, maar dat door capaciteit gebrek, ze voor een aantal accounts het SPAM filter (intern) gewoon is uitgezet, wordt overgeslagen als het ware...Ik kan het me niet voorstellen dat een gebrek aan capaciteit hier een rol in zou spelen. Capaciteit is namelijk heel eenvoudig te vergroten en dan zou dit fenomeen al lang tot het verleden behoren.



Vandaag zowaar weer eens twee spam berichten mogen ontvangen. Voordeelfietsen en Voordeelknallers.
De filtering van phishing e-mails bij KPN is in één woord waardeloos!



Admin: Hoofdletters weggehaald, bericht verplaatst naar centraal spamtopic
Ik wordt echt ziek van jullie antwoorden KPN, het is zo makkelijk allemaal!

Ik ontvang de laatste tijd wel 50 mailtjes spam per dag... denk je echt dat het mogelijk is die allemaal als spam aan te merken.

Dat heb ik overigens wel een week!!! geprobeerd. Geen resultaat.



Gezien alle fora op de website zijn er echt heel veel klachten. Dit ligt niet aan jullie klanten maar aan jullie gebrekkige programma's, ik heb meerdere websites en daaraan vast email adressen en daar niets, geen enkele spam mail... dat moet jullie de ogen toch openen???



Ik ben heel benieuwd naar een reactie, die wel onderbouwd is.



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
Omdat ik dagelijks bij KPN veel spam binnen krijg, ik wil spamadressen blokkeren omdat KPN ze er niet uit kan/wil filteren, daarom blokkeer ik de spamadressen, maar het aantal te blokkeren adressen heeft een limiet.

Je moet oude geblokkeerde adressen verwijderen (lees de-blokkeren) om nieuwe toe te voegen...............................beetje raar.......................vind ik maar misschien is er een goede reden voor!?

Waarom kan ik maar een beperkt aantal mailadressen blokkeren?

En waarom werkt het spamfilter, dat je zelf aan en uit kan zetten bij je mail, niet???????????



Erwin



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
Hier ook belachelijk veel spam, terwijl bij google mail en hotmail amper spam binnen komt, ook het aanzetten van het spamfilter via KPN email instellingen is een lachertje!!!!!!!!!!!!!!! werkt totaal niet!!!!!!!!

Vandaag weer +/- 20 spamberichten van de 25.



KPN doe waar jullie voor betaald worden!!



Erwin
Het ging een paar dagen redelijk met 4 tot 5 spammetjes. Maar vandaag was het weer feest. Tot nu toe 9x spam ontvangen op mijn hetnet account. Maar .... misschien worden het er nog meer, het is nog geen 24.00 uur.



G-mail doet het nog steeds voortreffelijk, vangt alles af en is mobiel ook handiger in het gebruik.
Ik ben eerlijk gezegd een beetje klaar met KPN en overweeg het serieus om over te stappen naar XS4ALL. In het verleden heb ik al meerdere malen zonder internet gezeten vanwege administratieve fouten tijdens wijzigingen in het abonnement. Na eindeloos bellen (kastje-muur) kwam het goed. Nu zitten we regelmatig een vrijdag- of zaterdagavond zonder tv/internet vanwege storingen. Om de haverklap moet ik dat kastje resetten, ik kom niet meer in mijn KPN en die 30+ spammails per dag komen mijn neus uit. Wat biedt KPN ter compensatie? Gratis een gedateerde film mogen kijken vanwege een avond zonder tv/internet. Ik vraag mij nu ook oprecht af of er KPN medewerkers actief zijn op dit forum. Serieuze reacties/oplossingen komen er niet.
@Astrid Landsaat Ja hoor, er zijn moderators van KPN actief op het forum. De laatste tijd doen ze niet veel anders dan nieuw-gestarte topics over spam hier naartoe verplaatsen. Voorheen meldden ze nog wel dat "het was doorgegeven", of dat de technische afdelingen "ermee bezig zijn."

Het is inmiddels wel duidelijk dat KPN geen oplossing heeft. Er zou aan gewerkt worden, maar dat gaat in kleine stapjes en het gaat nog weken duren voordat er resultaat te zien is.

Zelf ben ik daar uitermate pessimistisch over. Andere providers hebben nauwelijk of geen problemen met spam, ook dochter XS4ALL niet. Waarom KPN dan wel? Ik houd het op onwil of onkunde.
@Astrid Landsaat Ja hoor, er zijn moderators van KPN actief op het forum. De laatste tijd doen ze niet veel anders dan nieuw-gestarte topics over spam hier naartoe verplaatsen. Voorheen meldden ze nog wel dat "het was doorgegeven", of dat de technische afdelingen "ermee bezig zijn."

Het is inmiddels wel duidelijk dat KPN geen oplossing heeft. Er zou aan gewerkt worden, maar dat gaat in kleine stapjes en het gaat nog weken duren voordat er resultaat te zien is.

Zelf ben ik daar uitermate pessimistisch over. Andere providers hebben nauwelijk of geen problemen met spam, ook dochter XS4ALL niet. Waarom KPN dan wel? Ik houd het op onwil of onkunde.


Ik hou het op onverschilligheid. De meeste klanten hebben ze al sinds er alleen telefoon bestond. Die generatie betaald wel en blijft gewoon klant.
Vorige week 15 nieuwe filters aangemaakt in de hoop dat de SPAM zou afnemen. (Ik heb inmiddels honderden filters gemaakt)

Helaas......... Het aantal foute e-mails stijgt al weer gestaag.

Gisteren 5 en vanochtend al 3 vóór 9:00 uur.
Dagelijks krijg ik nu weer gemiddeld 10 spam mails.

Gelukkig automatisch in mijn Gmail spam map.

Ik stuur het nog wel als bijlage en in 1x door naar het abuse team maar ik vraag me af of het nog wel zin heeft........................
Die filters die jij maakt (en ik ook gemaakt heb) zijn natuurlijk pleisters op een open wond. Die mailtjes moeten voor die tijd er uit worden gegooid als SPAM. KPN heeft dus eigenlijk 2 problemen:

1) Het echte SPAM filter functioneert niet of nauwelijks, al lijkt dat voor sommige klanten wel te werken

2) De software die de door ons gemaakte filters uitvoert werk evenmin vlekkeloos.

Ik vermoed dat het aantal regels die we alemaal hebben zo talrijk zijn dat het systeem het niet meer aan kan.
Ik vraag mij nu ook oprecht af of er KPN medewerkers actief zijn op dit forum. Serieuze reacties/oplossingen komen er niet.Maar, verwacht jij dat het nut heeft om elke dag te zeggen "we zijn er mee bezig"? Nee ik ook niet, en daarom gebeurt dat ook niet.



De afdeling die hier over gaat is overigens nog steeds met de leverancier bezig om dit op te lossen.



Robin
Vele van ons laten de mail doorsturen naar een mail programma,waar de spam wel terecht waar het hoort ook ik.

Vele hebben er verstand van hier lees ik vaak 😉 maar het punt blijft het is TE belachelijk voor woorden dat wij zelf al deze maatregelingen moeten nemen.

Ik ben er wel klaar mee zo langzamerhand 😡
Martina, "well spoken"

Deze uitdrukking geeft jouw bovenstaande tekst treffend weer.
De heer Blok, algemeen directeur van KPN schreef, een tijdje terug, een mail aan een mede forummer. De laatste zin in zijn mail (letterlijk):



…”en ga er vanuit dat u op korte termijn ervaart dat de hoeveelheid spam in uw inbox weer daalt”… Aldus de heer Eelco Blok algemeen directeur (CEO).



En nu, korte termijn na zijn mail, komt het met bakken vol naar binnen ipv een paar per dag. Er is wel duidelijk gezegd dat het spam probleem nog wel even zal aanhouden. Dus laten we het toenemen maar een schijn beweging noemen.😀
Admin: reactie verwijderd. Beledigen is niet toegestaan. Doorgaan en het wordt een ban.
Beste Moderators,



Kunnen jullie mijn spamfilter instellingen ook checken? Ik word helemaal gek van de spam, de gewone mail verdwijnt erin. Heb al oneindig veel filters ingesteld onder instellingen, maar het helpt niet (de spam-zenders verzinnen steeds weer andere afzender namen en onderwerpen.



Is trouwens wel alleen bij mijn kpn mail zo erg. Mijn gmail en mijn werkmail hebben dit lang niet zo erg.



groet,

Stenna



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp