Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
De oogst tot op heden voor vandaag:



Action

E Bike

KPN

Fiets Ontspan

Nespresso

Uitnodiging

E Bike



7 mail en we hebben nog 12.30 uur te gaan.
Wat er gaande is geen idee,maar heb nog nooit zoveel spam gehad in nog geen 24 uur,(24)zitten wel netjes in mijn spam vak maar toch,meeste is van AH maar een nieuwe van Bol.com 🤓Die mail van bol.com, is die verzonden door een @bol.com e-mailaccount?

Ik neem aan van niet, want ook bol.com heeft SPF records voor haar mail domeinen vastgelegd waardoor mails uit naam van @bol.com verzonden vanaf een andere mailserver door de spamfilter van KPN als SPAM gekenmerkt zullen worden.

Albert Heijn heeft voor haar domeinen helaas geen SPF records vastgelegd waardoor de KPN spamfilter dus niet op basis van SPF spam mails verzonden uit naam van een AH mail domein kan filteren.



Het is jammer dat bedrijven hun eigen mail domeinen niet beschermen tegen spoofing (SPF records) en daarmee andere mailservers in staat stellen om spam berichten op basis van SPF te filteren.

Als 100% van de bedrijven en providers SPF records van hun mail domeinen zouden vastleggen en er voor zouden zorgen dat deze mailservers alleen mail uit naam van de eigen mail domeinen kunnen versturen, dan zou de wereld er qua spam er een stuk beter uit zien. Weet je overigens dat KPN hier aan voldoet.
Steennul65, ik heb er ook zeven. Maar wel andere. Die zal jij straks wel krijgen. En dan krijg ik die jij nu al hebt. Ze verzenden zoveel spam dat ze het nu in gedeeltes doen. Jij zit in een andere groep dan ik.



Wat er allemaal vastgelegd is door bedrijven weet ik niet. Wat ik wel weet dat Outlook en Gmail alles gewoon tegenhouden. Vastgelegd of niet.
Steennul65, ik heb er ook zeven. Maar wel andere. Die zal jij straks wel krijgen. En dan krijg ik die jij nu al hebt...Dat hoeft helemaal niet hoor, misschien is jouw e-mailadres niet geselecteerd voor de zeven spamberichten die @Steennul65 ontvangen heeft vice-versa.
En ja hoor die tweede zending is nu ook aan het binnen lopen. Enkele met precies dezelfde afzender als al eerder vandaag ontvangen.



info@hollandsedeals-nieuwsbrief.nl



Dus ik heb nu ook dubbele.
En ja hoor die tweede zending is nu ook aan het binnen lopen. Enkele met precies dezelfde afzender als al eerder vandaag ontvangen.



info@hollandsedeals-nieuwsbrief.nl



Dus ik heb nu ook dubbele.
Ook ik ontving voorheen wel eens spam van hollandsedeals, maar tegenwoordig niet meer.

Ik heb nog wel een filter staan voor hollandsedeals.

Ik vraag me echter af of die nog wel eens actief berichten weggooit. Ik ben er namelijk van overtuigd dat mijn e-mailadres ondertussen bij die spammer uit de spamlijst verwijderd is, waardoor ik van dezelfde spammer ook geen spam met andere afzenders meer ontvang.
Hoe zou het eigenlijk kunnen dat die vele spam berichten van de AH allemaal van een ander email adres komen.
Hoe zou het eigenlijk kunnen dat die vele spam berichten van de AH allemaal van een ander email adres komen.Dat heet spoofing, de spammer vult zelf een fake mailadres in als afzender en voorkomt zo dat de mail tegengehouden kan worden door SPF implementaties. Het protocol om mails te versturen is zo oud en slecht beveiligd dat het een fluitje van een cent is om een willekeurige afzender mee te geven.

Vandaar dat ik een (groot) aantal berichten terug ook sprak over de implementatie van SPF, DKIM en DMARC in het gevecht tegen SPAM. Google (gmail) en Microsoft (Outlook) hebben deze drie zaken vast en zeker volledig operationeel. KPN helaas nog niet, SPF is nog maar korte tijd actief en aan DKIM en DMARC wordt nog gewerkt. Vandaar ook dat KPN aangeeft dat de oplossing nog een aantal weken op zich zal laten wachten.
Maar deze berichten worden wel netjes in het spam vak gedaan bij mijn outlook.live.com dus daar kan het wel
Is het nu zo dat WJB meer kennis heeft van de spam materie dan de MODERATORS. Ik ben een leek en ervaar overlast in mijn mail. Dat moet gewoon stoppen. Maandelijks betaal ik een bedrag aan kpn om het voor mij GOED te regelen. Kennelijk gaat het spam probleem boven het kennisniveau van kpn en niet van WJB. Nu heb ik eens het profiel bekeken van WJB en wat blijkt een ICT directeur! Ga nu eens op gelijke voet met Eelco praten en doe een voorstel om een opdracht te krijgen het voor eens en altijd op te lossen van het SPAM probleem. Jij een mooie opdracht en wij klanten van kpn verschoont van spam.
Maar deze berichten worden wel netjes in het spam vak gedaan bij mijn outlook.live.com dus daar kan het welZekers, het kan best en ik ben er van overtuigd dat KPN ook hard werkt aan een oplossing immers niemand, ook KPN niet, is gebaat bij deze spam (tsunami).
Steennul65, WJB😀 , Eelco😀 en Wij😀 .



Ik ben wekenlang bezig geweest om al die spam in webmail te verwerken. Ja ook die van Hollandsedeals. Vond dat een verschrikking om te doen. Meerdere handelingen per spam bericht en het hielp helemaal niets. Dus ik ben gestopt met die onzin. Normaal hoefde ik maar op een knopje te drukken van “dit is spam” en nooit meer last.



Bij gmail of outlook kan je gewoon je mail gebruiken zonder per uur steeds meerdere spam berichten te ontvangen.



Ik ben meer een gebruiker van mail. En hoe het werkt interesseert me eerlijk gezegd niet. Zelfde met automatisering. Als het maar doet waar het voor gekocht is.
...Kennelijk gaat het spam probleem boven het kennisniveau van kpn en niet van WJB...Ik mag, al zeg ik het zelf, dan verstand hebben van ICT, ik pretendeer niet meer kennis van spam en het gevecht tegen spam te hebben dan de experts van KPN. Mijn bedrijf houdt zich met hele andere ICT vraagstukken bezig.
...Ik ben wekenlang bezig geweest om al die spam in webmail te verwerken. Ja ook die van Hollandsedeals. Vond dat een verschrikking om te doen. Meerdere handelingen per spam bericht en het hielp helemaal niets. Dus ik ben gestopt met die onzin...Ik geef je groot gelijk, het is de provider die haar zaakjes op orde moet hebben en de klant zou er niets aan moeten hoeven doen om gevrijwaard te blijven van spam. Ik spreek alleen maar uit mijn eigen ervaring en ik heb dus, waarschijnlijk, door het consequent ongelezen verwijderen van spam nauwelijks nog last van spam. Ik weet dat ik mij gelukkig mag prijzen en dat vele (?) anderen wel behoorlijk last van spam hebben. Vandaar dat ook ik graag zie dat KPN er werk van maakt om dit tot een verleden te laten behoren. Nu weet ik dat KPN er echt wel alles aan doet om dit probleem te verhelpen. Natuurlijk willen we allemaal zien dat dit gisteren verholpen wordt, maar helaas is de praktijk soms weerbarstiger.

Dat grote spelers als Google en Microsoft hun zaakjes wel op orde hebben is denk ik logisch. Hun budget is veel groter waardoor zij veelal sneller kunnen inspelen op veranderingen buiten hun invloedssfeer.
@wjb Zekers, het kan best en ik ben er van overtuigd dat KPN ook hard werkt aan een oplossing immers niemand, ook KPN niet, is gebaat bij deze spam (tsunami).



Maar dit probleem is niet pas sinds 1 week he,ik heb al ruim meer dan 4 maanden last
KPN heeft 30 (dertig) spamfilters Google bijna 10.000 (tien duizend) stuks. Toch knap dat die sneller kunnen inspelen. Kan Google die 30 er niet bijpakken? Al is hun antwoord voorspelbaar.
Zo is het @martina56, al maanden last van spam. Dus wat doen ze daar nu en waar blijft de reactie van de MODERATORS, onzichtbaar doen zij hun werk kennelijk. Ergens heb ik gelezen dat alles wat er wordt geschreven hun aandacht heeft en doorgestuurd naar de betreffende afdelingen. Die afdelingen hebben dan zeker een spamfilter op de mail van de moderators want er gebeurt h e l e m a al niks.
Hiep hiep hoera ik krijg een hypotheekadvies en ik mag naar de efteling!!!
Zo is @martina56, al maanden last van spam. Dus wat doen ze daar nu en waar blijft de reactie van de MODERATORS, onzichtbaar doen zij hun werk kennelijk. Ergens heb ik gelezen dat alles wat er wordt geschreven hun aandacht heeft en doorgestuurd naar de betreffende afdelingen. Die afdelingen hebben dan zeker een spamfilter op de mail van de moderators want er gebeurt h e l e m a al niks.



Als je even terug leest zie je wel degelijk een reactie van een Moderator,met een voorlopige Update over dit probleem
Er staan wel vijf dezelfde updates Martina verspreid over die bijna vijf maanden😀
Die heb ik ook gelezen martina56, nogmaals mijn reactie daarop:

Mijn reactie op Erik, keurig hoor dat een moderator zich meldt maar jammer dat de KLANTEN moeten melden dat er spam oid is. En dan ook naar 3 verschillende adressen........! Ik zou dan nog 1 adres afgeven en dan bij kpn bepalen in welke categorie die valt. Bovendien is het niet zo moeilijk om een " eigen" mailadres te creëren en dan helemaal geen hulp van je klant vragen. Immers het is toch zo dat kpn het MOET , en op korte termijn, oplossen en niet wij! Dan nog over de moderators, nieuws is als er nieuws is en niet we zijn aan het...........hoger lager het is toch geen show.
KPN heeft 30 (dertig) spamfilters Google bijna 10.000 (tien duizend) stuks. Toch knap dat die sneller kunnen inspelen...Microsoft heeft honderden miljoenen klanten en als daar een security update voor uitgerold moet worden kan dat ook op zeer korte termijn. Getallen zeggen mij dus ook niet zoveel. Als de gebruikers van onze toepassing een nieuwe versie uitgerold krijgen is dat ook één klikje om dat wereldwijd in gang te zetten. Daarbij komt dat ik 1 een beter getal vind dan 30, laat staan 10.000. Ik vraag me ook af waar die 30 bij KPN en die 10.000 bij Google voor staan. Regels in de spamfilter, spamfilter toepassingen, servers waar die spamfilter op actief is.

Ik weet niet waar je die getallen 30 en 10.000 vandaan hebt en of jij wellicht gevraagd hebt waar die getallen voor staan.
Nee, KPN kwam zelf met de mededeling we hebben 30 spamfilters en we werken er steeds aan 2. Als dat goed gaat zetten we het door naar andere filters. Ik heb er helemaal geen verstand van. Daarna aan Google gevraagd nav de mededeling van KPN, hoeveel hebben jullie er? Ik had uitgerekend (dat kan ik wel) dat dat er zo'n 7000 zouden moeten zijn als de verhoudingen overeenkomen. Was dus veel meer aldus Google. Geen idee waar dat voor staat of hoe zo'n ding er uit ziet. Google begreep mijn vraag wel toen ik over die 30 van KPN begon.
Nee, KPN kwam zelf met de mededeling we hebben 30 spamfilters en we werken er steeds aan 2. Als dat goed gaat zetten we het door naar andere filters. Ik heb er helemaal geen verstand van. Daarna aan Google gevraagd nav de mededeling van KPN, hoeveel hebben jullie er? Ik had uitgerekend (dat kan ik wel) dat dat er zo'n 7000 zouden moeten zijn als de verhoudingen overeenkomen. Was dus veel meer aldus Google. Geen idee waar dat voor staat of hoe zo'n ding er uit ziet. Google begreep mijn vraag wel toen ik over die 30 van KPN begon.Blijft toch interessant om dan eens de definitie van het begrip "spamfilter" vast te stellen en te kijken of KPN en Google daar wel hetzelfde onder verstaan.

Hoe heb je dan overigens uitgerekend dat er bij Google 7000 spamfilters zouden moeten zijn? Welke formule heb je daar dan voor gebruikt?
Interesseert me helemaal niets. Ik ben een gebruiker. Interessant voor een wetenschapper misschien, maar niet voor de mail gebruikers die last hebben van spam. Ik heb andere hobby's.



De persoon die het me vertelt heeft van KPN leest hier elke dag mee. En is zeker geen onbekende voor alle moderators hier. Dus misschien kan je via die weg de voorlichting krijgen die je zoekt.