Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Je hebt je verschrijving keurig aangepast😀
Off-topic:

Je hebt je verschrijving keurig aangepast😀Klopt, met dank aan Google die geen "oud Nederlands" kent en "lijve" dan maar vertaalt naar "blijven".
Dag, de afgelopen weken is het belachelijk wat ik aan spam mail krijg. Uit India, Filippijnen, Cyprus enz. (meer dan 40 in de afgelopen 2 weken). Ik meld ze bij de fraudehelpdesk en bij spamklacht ven de ACM.



Blokkeren bij KPN helpt niet je kunt slechts een beperkt aantal adressen opgeven en de grapjassen veranderen een letter en daar komen ze weer.

Ik heb twee vragen:

1 Waarom maar zo'n beperkt aantal adressen te blokkeren bij KPN mail?

2 Waarom houdt KPN deze spam niet zelf tegen?



En aub geen reactie dat het technisch ingewikkeld is. De mensheid kan op en neer naar de maan dus dit moet KPN toch ook lukken. Bij voorbaat dankend en groet



Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
En aub geen reactie dat het technisch ingewikkeld is. De mensheid kan op en neer naar de maan dus dit moet KPN toch ook lukken. Bij voorbaat dankend en groetDan wil ik je graag naar de storingspagina verwijzen.



1) Dit heeft met CPU tijd te maken die nodig is voor die lijsten. Als je heel veel afzenders blokkeert en die verschilt per emailadres dan kost het ongelofelijk veel CPU cycles om alle inkomende emails te vergelijken qua afzender.
@JOG

Ik wil je wel een kort overzichtje sturen. Anders staat hier steeds hetzelfde. We balen allemaal. Al bijna vijf maanden.
En ik maar denken dat het aan mijzelf lag en dat ik op een verkeerde link geklikt had een paar maanden geleden. Tot die tijd eigenlijk NOOIT last van SPAM in m'n Planet mailbox. Nu zijn het er dus 3-4-5 per dag. AH, CJIB, fietsen, etc etc.



Zou het soms komen dat KPN binnenkort met een betaalde SPAM filter gaat komen? 😉

Ik zou het haast gaan geloven.
@Erik-Jan

Ik hoop het niet, betaal al genoeg.

Ik laat mijn berichten nu automatisch doorsturen naar mijn Gmail account, gaat daar gelijk de spam map in
...Zou het soms komen dat KPN binnenkort met een betaalde SPAM filter gaat komen? 😉

Ik zou het haast gaan geloven.
Vergeet dat maar weer snel, dat zal natuurlijk niet gaan gebeuren.
Ook zo'n last van spam die doorgelaten wordt door het ( spamfilter ) ? Neem een gmail account en stuur je post door. Dan krijg je mail zonder SPAM binnen. Het is een schande zoals KPN haar mail klanten behandelt. Mailtjes worden niet beantwoord en de helpdesk stuurt je met een kluitje in het riet.



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
score van vandaag 28 stuks, en er is nog 8 uur te gaan.

Het frustrerende is dat mijn anti-spamprogramma Mailwasher ze feilloos herkent en markeert. Dit kan KPN dus ook voor me doen (zou je verwachten), maar ze worden allemaal doorgegeven.



Be positive ja .... KPN helpt er niet bij, wat dit betreft....

welke excuus ook gebruikt wordt, hoe vriendelijk ze ook zijn (dat zijn ze), maar één ding telt: vang SPAM af
@Erik-Jan

Die lelijke gedachte had ik ook al eens hier neergezet. Maar zo zullen ze toch niet zijn? Als WJB zegt als superuser en ik dacht ambassadeur “dat zal natuurlijk niet gaan gebeuren” ga ik er van uit dat het zo is. De uitspraak is vastgelegd. :-)



@RobinFlikkema

Die lijsten bestaan dus al wel? En worden gebruikt door gmail en outlook? Daar moet toch een deal te maken zijn? En die spammers gebruiken elke keer andere email adressen. Dus dan loop je altijd achter de feiten aan? Behalve die twee genoemde bedrijven?



Ik ben consument en geen technicus. CPU tijd? Spreek dus een andere taal. Net zo als bijna alle klanten (consumenten). Dat stukje miste ik ook toen ik een uiteenzetting (dank voor het opsturen) las over hoe dit forum in elkaar steekt. Ik begrijp de constructie nu eindelijk. Met alle termen die daarbij horen. Spreek altijd de taal van de consument zou ik zeggen. Of probeer dat.



@Gompie en Zoon

Hele volksstammen hebben er last van. Een heel forum vol.



@prk-forumklant

Als ik het zo lees gaat de meeste spam jouw kant op. Ze zijn wel vriendelijk, maar spam afvangen is wel een vak. Er is nog niemand gevonden bij KPN die dat kan.
Tot heden 20.00 uur 22 spam berichten.
Ik krijg veel spam in mijn mailbox. Onder andere van AH en Albert Heijn over niet opgehaalde prijzen, voordeelbonnen, etc, etc. Ik heb twee e-mailfilters aangemaakt:

Als de enveloppe van de afzender AH bevat of Albert Heijn moet de mail naar de spamfolder worden verplaatst. zie het volgende plaatje:



Dit gebeurt echter niet. Waar ligt dit aan en/of hoe kan ik dit werkend krijgen?



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
Als het een wedstrijd was had jij nu de eerste plaats volgens mij😀
Als het een wedstrijd was had jij nu de eerste plaats volgens mij😀De tweede plaats want prk-forumklant staat met 28 spamberichten stevig aan kop. 😮
Zilver dan. Ik zit vandaag in de achterhoede met vier.
Zilver dan. Ik zit vandaag in de achterhoede met vier.En ik mag voor de zoveelste keer niet eens deelnemen want opnieuw staat de teller op nul. ☺️
Superusers en ambassadeurs doen niet mee voor een medaille. volgens mij.😀
Superusers en ambassadeurs doen niet mee voor een medaille. volgens mij.😀Maar superusers en ambassadeurs bestaan helemaal niet op dit forum en dus mag ik ook gewoon meedoen voor een medaille.
Dan hebben ze mij verkeerd voorgelicht en de verkeerde info gestuurd. Afzender van de info was KPN😀



Is verder off topic. Excuses moderators.
Dan hebben ze mij verkeerd voorgelicht en de verkeerde info gestuurd. Afzender van de info was KPN😀 ...KPN is een meester in het verstrekken van verouderde informatie. Als je bijvoorbeeld weet dat tot de laatste Experia Box (de V10) in de handleiding stond dat een TV ontvanger op LAN poort 3 aangesloten moest worden terwijl dat bij zijn voorgangers de V9, V8 en H220N (V7) al niet meer hoefde. Die verouderde info is dus jaren gebleven.
en zojuist weer 8 verwijderd, met nog 2 uur te gaan vandaag.. AH, Weber, Aldi..... seen it, been there...



@corbel72:

ik heb zoveel rules gemaakt dat het maximum werd bereikt; ik moest eerst de oude verwijderen voordat ik nieuwe kon aanmaken. Daar ben ik mee gestopt. Ze werken wel, maar onvoldoende.

Daarnaast heb ik geen flauw idee waar ik de opening heb gegeven aan de spammers. Onbekende mail gooi ik zowiezo weg en op links klik ik niet... maar voorlopig zit ik ermee.



Wat gewoon niet te rijmen is, dat we blijkbaar zo kunnen aangeven wat en wie de overlast veroorzaakt: externe software kan het wel afvangen: waarom kan KPN dit dan niet, helemaal met alle kennis en info van de klanten???
Ik word ook echt horendol van die spam. En het duurt nu al zo lang! Zit al jaren bij KPN, maar overweeg nu toch echt serieus om te bedanken.

Zou overigens leuk zijn als er een gebaar werd gemaakt naar ons. Maand gratis abo ofzo.
Beste KPN,

Ik krijg ontzettend veel spam berichten. Ondanks dat ik al deze berichten in de webmail blokkeer blijven ze terugkomen. Soms wel meer dan 20 berichten in een uur. Buitengewoon vervelend. Ik had een mailbox onder planet.nl waar dit nooit het geval was en nu het is ondergebracht onder kpnmail.nl krijg ik voortdurend spamberichten. Willen jullie daar wat aan doen op korte termijn.
Ik heb al geruime tijd enorm veel last van spam mail op mijn kpn (planet) email adressen.

AH , aldi , fietsen , hollandse deals , samsung team.

Noem ze maar op...

Meerdere malen contact gehad met kpn maar tot nu toe geen verbetering.!!

Soms wel tot 20 per dag.

De spam filter op de pc herkent hem wel maar op de ipad komen ze gewoon in de inbox.

Ze durfen de schuld ook nog bij jezelf te leggen. (niet in woorden maar de strekking van het verhaal was duidelijk)

Ik ben dit zo langzamerhand spuugzat.

Dat er af en toe een langs glipt is oke maar in deze mate wordt het irritant.

Je betaalt grof voor diensten maar service is ver te zoeken.

Kpn blijft hier echt in gebreke...

Waarom kunnen andere providers dit wel blokken en kpn niet?

Ik ben ook niet de enigste die dit probleem heeft gezien de vele reacties op het forum en op google.



Komt er op korte termijn nog een oplossing voor dit probleem?