Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Ik zit al jaren bij Planet met mijn primaire e-mail adres, overal waar ik mijn e-mail adres voor moet opgeven gebruik ik een ander adres voor, dus daar komt al mijn overige spam op binnen maar zoals zovelen hier op dit forum, sinds maanden heb ik last van ongelofelijk veel spam op mijn Planet adres.



Ik dacht dat ik misschien iets ergens had ingevuld maar blijkbaar heeft iedereen er dus last van, heb even nagevraagd aan m'n pa en broer, die hebben hetzelfde.



Zoals iedereen hier aangeeft, spam betreft:

AH - Albert Heijn - Lidl - Fietsen - Weber BBQ - BigGreenEgg - Ikea - Jumbo - E-bikes - Hollandsedeals - aanbiedingen



Er moet serieus wat gebeuren bij KPN om dit af te vangen. Ja, het zal wat tijd kosten om spamfilters aan te passen, je kan immers niet alles wat van Albert Heijn afkomstig is zomaar blokkeren, maar je kan wel checken of e-mail die schijnbaar van Albert Heijn zou moeten komen ook wordt verstuurd vanaf een @ah.nl domein

Daarnaast kan er gekeken worden wat de spam score is van deze mails en of dit met aanpassingen in de filtering niet beter gedetecteerd kan worden
Vier nieuwe klagers achter elkaar. Daar kan je natuurlijk met deze vele maanden aanhoudende spam overlast op wachten. En het zullen zeker niet de laatste nieuwe klagers zijn. Er ligt een echt probleem dat je niet zo maar oplost met het oude KPN “klant helpt klant” systeem. Omdat hier echt wat aan de hand is.



@MNG

Dat gebaar is een goed idee. Ze lezen mee, dus je idee ligt gelijk op het goede bureau. Al zijn er natuurlijk ook andere leuke alternatieven te bedenken.



@Liefer

Je bent echt niet de enige. De spam plaag duurt al langer dan vier maanden en gaat nog wel even duren volgens de KPN.



@Henry23

Na 876 reacties hier die 12618 keer bekeken zijn zie ik dat jij dezelfde spam ontvangt zoals (bijna) iedereen hier. KPN geeft aan daar zelf schuldig aan te zijn. En vindt het zeer vervelend, maar het is in al die maanden (bijna vijf) niet gelukt het op te lossen.



Verder helemaal met je eens. Veel mensen hier vragen zich hetzelfde af wat jij je afvraagt. En de oplossing laat nog wel even op zich wachten volgens KPN. Daar wordt niemand blij van, maar is wel de realiteit.



@gise

Gmail en outlook herkennen dezelfde spam wel en vangen die af.
De laatste 2 maanden heb ik wekelijks meer dan 50 spam/fishing berichten in mijn e-mail (hetnet). De spamfilter staat aan bij kpn en ik heb intussen heeel veel e-mailfilters toegevoegd bij de instellingen. Wat kan ik nog doen? Ik heb overigens een virusscanner van kpn zelf op alle apparaten thuis. HELP. Ik word er gek van!
Ik heb al geruime tijd enorm veel last van spam mail op mijn kpn (planet) email adressen.

AH , aldi , fietsen , hollandse deals , samsung team.

Noem ze maar op...

Meerdere malen contact gehad met kpn maar tot nu toe geen verbetering.!!

Soms wel tot 20 per dag.

De spam filter op de pc herkent hem wel maar op de ipad komen ze gewoon in de inbox.

Ze durfen de schuld ook nog bij jezelf te leggen. (niet in woorden maar de strekking van het verhaal was duidelijk)

Ik ben dit zo langzamerhand spuugzat.

Dat er af en toe een langs glipt is oke maar in deze mate wordt het irritant.

Je betaalt grof voor diensten maar service is ver te zoeken.

Kpn blijft hier echt in gebreke...

Waarom kunnen andere providers dit wel blokken en kpn niet?

Ik ben ook niet de enigste die dit probleem heeft gezien de vele reacties op het forum en op google.



Komt er op korte termijn nog een oplossing voor dit probleem?




Denk niet dat er op korte termijn een oplossing komt. Dat roept KPN al lang. Oplossing is een gmail account nemen en je post door te laten sturen. In webmail naar instellingen gaan . Staat aangegeven hoe dat gaat. Sterkte met je Spam ellende. Heb er gemiddeld 20 - 30 stuks. 😞 Zelfde grappenmakers. die je hier noemt. pffffffffffffffffffffff👎🏿 👎🏿 👎🏿
Dag tot nu toe al weer 8 maal AH uit India en Filippijnen, twee maal scootmobiel en een maal Frits van Dijk. Hoe krijg ik dit gestopt KPN???
Dag tot nu toe al weer 8 maal AH uit India en Filippijnen, twee maal scootmobiel en een maal Frits van Dijk. Hoe krijg ik dit gestopt KPN???





KPN stopt niet. KPN verontschuldigt zich ook niet. KPN speelt mooi weer van jou w centen, Doe geen moeite die zooi te stoppen. Neem geen contact op met de KPN. Ze beantwoorden mail toch niet en de helpdesk stuurt je met een kluitje in het riet.
Het leek even minder te worden maar helaas er is een nieuwe spam ontsproten uit de plaaggeesten.

Vandaag 17 stuks. Het is en blijft heel erg jammer dat niemand maar dan ook niemand er iets aan kan doen om deze troep uit mijn mail te houden. Ik krijg de mail rechtstreeks op mijn tablet en laat die staan op de mailserver van kpn. Zodra ik met mijn Laptop mail ophaal met Outlook dan haal ik alle mail van de server af. Het is dan ook zo dat outlook heel veel spam (9 vd 10) direct in ongewenste mail plaatst. Dan vraag je je toch af wat is dat voor een trucje wat ze bij kpn niet kunnen volbrengen? Ik ben flabbergasted.
Het leek even minder te worden maar helaas er is een nieuwe spam ontsproten uit de plaaggeesten.

Vandaag 17 stuks. Het is en blijft heel erg jammer dat niemand maar dan ook niemand er iets aan kan doen om deze troep uit mijn mail te houden. Ik krijg de mail rechtstreeks op mijn tablet en laat die staan op de mailserver van kpn. Zodra ik met mijn Laptop mail ophaal met Outlook dan haal ik alle mail van de server af. Het is dan ook zo dat outlook heel veel spam (9 vd 10) direct in ongewenste mail plaatst. Dan vraag je je toch af wat is dat voor een trucje wat ze bij kpn niet kunnen volbrengen? Ik ben flabbergasted.






Wedstrijdje houden. Zit nu op 26 stuks. 😜 😨
net als door andere gebruikers gemeld hebben wij de laatste tijd ook veel meer last van SPAM. Vooral m.b.t. Albert Heyn. Sinds we mail van de echte AH ontvangen krijgen we ook veel spam (meer dan 10 per dag) van afzenders die als AH spam verzenden. Kan KPN daar niet iets aan doen?



*Admin: bericht verplaatst naar centrale topic
@Gompie en Zoon

Gompie, KPN weet in veel lagen heel goed wat er speelt, biedt zijn verontschuldigen er voor aan, ze doen wel moeite, zeggen ze, maar het lukt ze niet om de ellende te stoppen op korte termijn. Wat andere bedrijven dus wel lukt, lukt de technici van KPN niet. En de helpdesk en ook de chatdienst, stuurt iedereen met een kluitje het riet in. Daar mogen ze ook wel eens wat aan doen. Mee eens. En zo zijn we dus met z’n allen geen stap verder. Alleen maar vraagtekens en boosheid.







@Steennul65

KPN heeft toch personeel in dienst dat iets van spam af zou moeten weten? Net zoals gmail en outlook dat hebben? KPN heeft toch een flink personeels budget? En dan geen gekwalificeerd personeel in dienst hebben? Want dat is een feit. Dat begrijp ik niet.
@Gompie en Zoon

Gompie, KPN weet in veel lagen heel goed wat er speelt, biedt zijn verontschuldigen er voor aan, ze doen wel moeite, zeggen ze, maar het lukt ze niet om de ellende te stoppen op korte termijn. Wat andere bedrijven dus wel lukt, lukt de technici van KPN niet. En de helpdesk en ook de chatdienst, stuurt iedereen met een kluitje het riet in. Daar mogen ze ook wel eens wat aan doen. Mee eens. En zo zijn we dus met z’n allen geen stap verder. Alleen maar vraagtekens en boosheid.







@Steennul65

KPN heeft toch personeel in dienst dat iets van spam af zou moeten weten? Net zoals gmail en outlook dat hebben? KPN heeft toch een flink personeels budget? En dan geen gekwalificeerd personeel in dienst hebben? Want dat is een feit. Dat begrijp ik niet.




Je hebt gelijk. Maak er daarom maar een plaagstootspelletje van. Jammer dat zo'n organisatie niet ingrijpt. Zou van hogerhand in die club moeten gebeuren. Een datum prikken dat het geregeld moet zijn en anders andere mensen op de plek zetten van de spamclub. Maar............hoe bereik je zo'n bobo?
De bobo weet er van. Steennul65 heeft hier zijn mail aan hem en de reactie geplaatst. Was van Eelco Blok, de algemeen directeur (CEO) van KPN.





*Admin: e-mailadressen onzichtbaar gemaakt
De bobo weet er van. Steennul65 heeft hier zijn mail aan hem en de reactie geplaatst. Was van Eelco Blok, de algemeen directeur (CEO) van KPN.



Dan moet Eelco Blok ook maar vervangen worden. 😂 😂 😂





*Admin: e-mailadressen onzichtbaar gemaakt
Heb je deze al doorgestuurd naar valse-email@kpn.com?
Waarom publiceer je e-mail adressen. Weghalen of blurren....
Het zou fijn zijn als KPN spamfilters zou inzetten die daadwerkelijk spam filteren. Wij worden gebombardeerd met spam van albertheijn / AH



Is het niet mogelijk om bepaalde woorden (albert heijn / AH) direct in de spamfilter te laten verdwijnen.

Nu al een maandlang iedere dag 20/30 mails. Blokkeren of naar spambox verplaatsen helpt niet.
Los daarvan is het ook jammer dat je maar een zeer beperkte hoeveelheid afzenders kan laten blokkeren; de limiet is binnen de kortste keren bereikt en dan zal je dus geblokkeerde afzenders moeten deblokkeren om andere emailadressen weer te blokkeren. Dit lijkt mij water naar de zee dragen...
KPN lijkt weinig tegen spam te doen en blokt zelfs McAfee anti-spam. Ik wordt gek van de SPAM op mijn planet account. 10 per dag is niet ongewoon. Nu heb ik ook McAfee anti-spam, maar hoewel dat perfect werkt in Ms-outlook met outlookmail, yahoo mail en Gmail, wordt het in KPNmail geblokt. Ik krijg bijna de indruk dat planet mail de spammers vrije toegang geeft want dit is gewoon niet leuk meer. Ook melden aan de fraudehelpdesk en spamcop maakt niets uit



*Admin: bericht verplaatst naar centrale topic over spam
Meer dan 10 phishing mailsper dag isbij mij niet ongewoon. Allleen al AH mails zijn er afgelopen week meer dan 50 geweest. Nu heb ik ook McAfee anti-spam, maar hoewel dat perfect werkt in Ms-outlook met outlookmail, yahoo mail en Gmail, wordt het in KPNmail stomweg geblokt. Ik krijg bijna de indruk dat planet mail de spammers vrije toegang geeft want dit is gewoon niet leuk meer. Ook melden aan de fraudehelpdesk en spamcop maakt niets uit. Waarom doet KPN het zo slecht op dit punt?



*Admin: bericht verplaatst naar centrale topic over spam
Als ik het goed begrijp, zijn het allemaal emailadressen van @planet.nl die hier last van hebben.

Oplossing zal zijn:

"Zet je adres om in een kpnmail.nl adres en de problemen zijn voorbij"

Maar dat wil ik beslist niet!

Ik heb een ander e-mailadres voor winkels. Heel handig, een keer in de week gooi ik de hele postbus leeg! Dus Ik wil geen mail ontvangen van welke winkel dan ook.

Vanmirgen weer 30 berichten verwijderd!
Je kunt je "hoofd email adres" niet aanpassen. Is mij verteld door KPN. Wel een kpnmail adres erbij nemen.



Ik heb tegenwoordig ook een ander email adres voor winkels en eentje voor financiële zaken. Gewoon veilig, een gmail adres. En bij winkels kan je aangeven als je verder geen post wilt ontvangen. Behalve track en trace of de factuur. Werkt bij mij goed.
Als ik het goed begrijp, zijn het allemaal emailadressen van @planet.nl die hier last van hebben...Ik heb nog nergens gelezen dat alleen planet.nl adressen getroffen zouden zijn. Toen de e-mailadressen in het screenshot van prk-forumklant nog zichtbaar waren kon je zien dat daar ook wxs.nl, hetnet.nl, kpnplanet.nl en kpnmail.nl adressen tussen stonden.
@RuudSchuijtIk leen even je cartoon.................................



BOBO's achter de gordijnen:🙉 🙈 🙊

verder heb ik geen commentaar....................................


Ik krijg ontzettend veel spam in mijn webmail. Er is geen beginnen meer aan om alles te blokkeren. Wordt KPN webmail met de @hetnet.nl adressen nog wel ondersteund? Het mopet toch mogelijk zijn om die spam tegen te houden?

Via Thunderbird wordt de spam wel ondervangen, maar als ik bijvoorbeeld in het buitenland mijn webmail open op telefoon of i-pad dus niet.

Hoewel het lastig is om overal e-mailadressen en inlognamen te veranderen overweeg ik nu serieus om mijn abonnement op te zeggen.



*Admin: bericht verplaatst naar centraal topic over spam