Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Dagelijks zoeken mensen met de zoekterm “KPN spam”. Dat doen ze niet zomaar. Dit is een overzicht van het aantal mensen die dat gedaan heeft. Van de afgelopen 90 dagen. Eén troost. Ziggo scoort nog slechter.




Bron: Google
Dagelijks zoeken mensen met de zoekterm “KPN spam”. Dat doen ze niet zomaar. Dit is een overzicht van het aantal mensen die dat gedaan heeft. Van de afgelopen 90 dagen. Eén troost. Ziggo scoort nog slechter.



Dat zijn er dan nog best weinig. Overigens geeft het statistiekje dat ik net opvroeg nog lagere waarden, maar dat zijn misschien ook gemiddelden over een groter tijdsbestek.


Drie maanden leek me relevanter. Verder prima. Zal niet steeds quoten, want dan wordt het forum nog onleesbaarder.



Als mijn aandelen zo gingen was het wel goed.
Drie maanden leek me relevanter. Verder prima. Zal niet steeds quoten, want dan wordt het forum nog onleesbaarder.Ik vind een langere periode juist interessant want daaruit zou je dan trends kunnen afleiden. Ik kan aan de hand van de grafiek niet concluderen dat er de laatste tijd een significante toename in het aantal zoekopdrachten te zien is.





*Admin: e-mailadressen onzichtbaar gemaakt
Heb je deze al doorgestuurd naar valse-email@kpn.com?




ja tuurlijk meteen doorgestuurd naar de SPAM-wacht. Met opzet de lijst niet geblurd.

Dat is de reden dat ik kon constateren dat het SPAM was. Meestal ben je de enige geadresseerde. Bij toeval klik ik op de lijst en krijg ik alle BCC's te zien: dit kan normaal niet eens: een toegezonden e-mail toont nooit de BCCs.... daarom als tip, bij twijfel.. klik op meer info.



Niet zo stuurs reageren (ja ook de admin)... ik zit hier toch op een volwassen Forum over SPAM?

Ze zitten al in een SPAM-lijst, dus ik maak het daarmee niet erger;
Dat is dus NIET waar. Spammers scannen internet op e-mail adressen en dat kan ook hier. Want er bestaat niet 1 spammer maar honderden en die zijn allemaal gek op e-mail adressen. Er wordt niet voor niets gewaarschuwd je e-mail niet "ergens" achter te laten. Dan kon misschien 10 jaar geleden en daar zijn wij nu waarschijnlijk de dupe van......Bovendien zijn bundels e mailadressen op het "circuit" van spammers te koop.

Dus hoe meer je er hebt des te beter!!
Dat is dus NIET waar. Spammers scannen internet op e-mail adressen en dat kan ook hier. Want er bestaat niet 1 spammer maar honderden en die zijn allemaal gek op e-mail adressen. Er wordt niet voor niets gewaarschuwd je e-mail niet "ergens" achter te laten. Dan kon misschien 10 jaar geleden en daar zijn wij nu waarschijnlijk de dupe van......Bovendien zijn bundels e mailadressen op het "circuit" van spammers te koop.

Dus hoe meer je er hebt des te beter!!


.

we zitten allemaal achter logonIds

we praten hier met zn allen over KPN die SPAM niet afstopt. Kunnen we bij het topic blijven?

Ik laat een voorbeeld zien, en nou struikel je over het voorbeeld?

.

blijkbaar geen forum voor alleen volwassen gebruikers.
Net als vele anderen krijg ik een hoop troep binnen. Ik probeer daar wta aan te doen door zelf een e-mail filter aan te maken, maar dat lijk niet te werken. Een regel is bijvoorbeeld dat ik alle mails met 'AH' in de naam van de afzender naar de spam wil doorschuiven. Meer helaas.



Doe ik iets fout?



Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
we zitten allemaal achter logonIds...Dit forum is gewoon publiek toegankelijk en is met Google gewoon te doorzoeken. Het is dus niet zo dat we hier allemaal achter logonIds zitten. Dat er in dat plaatje e-mailadressen getoond werden zal niet veel invloed hebben op het geautomatiseerd vergaren van e-mailadressen door het scannen van Internet. Wel is het zo dat het hier "de regel" is om geen persoonlijke informatie te posten en daaronder vallen ook e-mailadressen.
Zeker ook niet voor blunderaars. Het topic is voor iedereen te zien. Wil je reageren dan moet je inloggen.

Klaar als een klontje. Bovendien is dit on topic!
Net als vele anderen krijg ik een hoop troep binnen. Ik probeer daar wta aan te doen door zelf een e-mail filter aan te maken, maar dat lijk niet te werken. Een regel is bijvoorbeeld dat ik alle mails met 'AH' in de naam van de afzender naar de spam wil doorschuiven. Meer helaas.



Doe ik iets fout?



Admin: Topic samengevoegd met centraal topic




Ja, je doet, naar mijn idee iets fout. Binnen de webmail van KPN kun je geen filter aanmaken waarmee je kunt filteren op gedeelten van namen. Je kunt alleen op domein filteren. Maar ja, daar heb je niets aan, want die veranderen constant.



Het loopt de laatste dagen de spuigaten uit met de Spam. Het word alleen maar meer als minder. Vandaag al 20 AH mailtjes gehad.
@Mart1970........ Binnen de webmail van KPN kun je geen filter aanmaken waarmee je kunt filteren op gedeelten van namen. .........



Waar komt die wijsheid vandaan?

Volgens mij klopt dat NIET per definitie. Bij mij werkt het ook op delen van het afzender adres ...... MAAR ik moet er meteen bij zeggen dat ik daar niet van op aan kan: de ene keer gaat het wel en de andere keer glipt de zooi er doorheen.



@Eric Rd

Trouwens:

Bij een van de KPN filters staat het woord "bevat" (daar lijkt de tekst van Eric Rd aan te refereren ???) .... dat betekend dat er een woord in kan voorkomen .... en niet dat het gehele adres (of domeinnaam) moet kloppen.

Zou ik het fout hebben, dan klopt het woord BEVAT niet in die e-mail filter tekst.



Dus: moderator.... hoe zit het nu met die omschrijvingen ..... zitten we allemaal te klungelen, passen we een e-mail filter niet correct toe????) of is het de niet goed werkende e-mail filters van KPN (vwb e-mail filters !!!)
@Mart1970........ Binnen de webmail van KPN kun je geen filter aanmaken waarmee je kunt filteren op gedeelten van namen. .........



Waar komt die wijsheid vandaan?

Volgens mij klopt dat NIET per definitie. Bij mij werkt het ook op delen van het afzender adres ...... MAAR ik moet er meteen bij zeggen dat ik daar niet van op aan kan: de ene keer gaat het wel en de andere keer glipt de zooi er doorheen.



@Eric Rd

Trouwens:

Bij een van de KPN filters staat het woord "bevat" (daar lijkt de tekst van Eric Rd aan te refereren ???) .... dat betekend dat er een woord in kan voorkomen .... en niet dat het gehele adres (of domeinnaam) moet kloppen.

Zou ik het fout hebben, dan klopt het woord BEVAT niet in die e-mail filter tekst.



Dus: moderator.... hoe zit het nu met die omschrijvingen ..... zitten we allemaal te klungelen, passen we een e-mail filter niet correct toe????) of is het de niet goed werkende e-mail filters van KPN (vwb e-mail filters !!!)
Je kunt binnen de webmail omgeving inderdaad filters opzetten voor een gedeelte van een domein naam.

Laat natuurlijk onverlet dat KPN er voor moet zorgen dat dergelijke spam door hun eigen filter al tegengehouden gaat worden. Het is natuurlijk niet echt prettig als iedereen voor zich vele filters moet definiëren om spam buiten de deur te houden.
En die laatste zin is de kern van het probleem op dit moment. Een goed werkend spamfilter svp. Net zoals lang gelden.😀
Sorry, jullie hebben gelijk. Ik was even in de war met het blokkeren van e-mailafzenders... .
Sorry, jullie hebben gelijk. Ik was even in de war met het blokkeren van e-mailafzenders... .Sorry is natuurlijk nergens voor nodig ☺️, we zijn allemaal mensen of niet soms?
Ach ja, er moet toch iemand sorry zeggen soms? Deed de KPN dat maar... .
Ach ja, er moet toch iemand sorry zeggen soms? Deed de KPN dat maar... .Ik heb veel liever dat KPN het probleem oplost i.p.v. sorry te zeggen.
misschien een schrale troost, maar ik heb een tijdelijke oplossing. In plaats van overspoeld te worden door de spamberichten die, nu ik de fora lees, geen concern van KPN zijn maar door velen als zeer irritant aangeduid worden, stuur ik inkomende berichten van mijn planet.nl account door naar mijn gmail account. Google filtert de spam eruit en ik krijg alle relevante berichten van planet.nl via in mijn gmail mailbox. Het kan zijn dat ook andere mails gefilterd worden maar die kun je dan weer terugzetten en karakteriseren als geen spam.



voordeel van deze work around is dat op iPhone, iPad e.d. je toch de planet.nl emails krijgt zonder dat de mailbox dichtslibt van AH, Weber, Jumbo, Lidl en wat nog meer.
Beste KPN,

sinds enkele weken is de hoeveelheid Spam op mijn e-mailadres verschrikkelijk.

30-40 berichten per dag, bijna allemaal met dezelfde titels/afzenders als ware se afkomstig van AH.

Kunnen jullie aub helpen ok hiervan af te komen?

Mijn spamfilters staat gewoon aan, en ik markeer dagelijks tientallen mails als Spam.

Mijn privé kpn Email is daardoor haast onbruikbaar en het kost me dagelijks veel tijd om dit te selecteren en weg te gooien.

Kunnen jullie me helpen?

Dit probleem heb ik nooit bij Gmail of Me.com



Groet,

Chris



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
misschien een schrale troost, maar ik heb een tijdelijke oplossing. In plaats van overspoeld te worden door de spamberichten die, nu ik de fora lees, geen concern van KPN zijn maar door velen als zeer irritant aangeduid worden, stuur ik inkomende berichten van mijn planet.nl account door naar mijn gmail account. Google filtert de spam eruit en ik krijg alle relevante berichten van planet.nl via in mijn gmail mailbox. Het kan zijn dat ook andere mails gefilterd worden maar die kun je dan weer terugzetten en karakteriseren als geen spam.



voordeel van deze work around is dat op iPhone, iPad e.d. je toch de planet.nl emails krijgt zonder dat de mailbox dichtslibt van AH, Weber, Jumbo, Lidl en wat nog meer.




Allemaal leuk en fijn dat je het zo kunt oplossen, maar ik vind het werkelijk waar te gek voor woorden! Ik betaal 80 euro per maand en KPN kan er niet voor zorgen dat alles naar behoren werkt? Vandaag meer dan 50 spammails in mijn inbox. Ik ben er wel een beetje klaar mee!
O ter aanvulling; sinds 24 juli 448 spam mailtjes ontvangen... 😡
Het lijkt met de dag erger te worden.

Lazen we een paar dagen terug berichten over 10 spamberichten per dag en misschien eens een uitschieter naar 25, nu gaan er al getallen rond van meer dan 50 spamberichten in een dag.



Wow, wat een ellende!



Wij mogen ons zo te lezen zeer gelukkig prijzen dat wij -mijn vrouw, drie kinderen en ikzelf- met gemiddeld 1 spambericht per dag verschoond blijven van deze problematiek. Onze planet.nl adressen staan blijkbaar niet in de distributielijsten van de grote spammers. Houden zo!