Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Het wordt steeds erger met de spam mail! 23 augustus 58 stuks ontvangen! En inderdaad je moet ze stuk voor stuk verwijderen. Het lijkt mij dat mijn e-mailadres gehackt is. Ik kom van Planet en mijn emailadres van zowel Planet als KPN worden misbruikt. Ik heb deze mails doorgestuurd naar valse emails maar dan krijg je alleen maar een automatisch gegenereerd bericht. Ik heb ook een gmail account waar ik nauwelijks problemen mee heb. Waarom dan dat bij Google wel?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ik word gek van alle mails van AH, Weber, Lidl, etc. Het worden er ook steeds meer.... Lekker wakker worden 's morgen om 6 uur en dan weer 20 van die spamberichten in je inbox te hebben. Waarom kan KPN daar niks aan doen? Als ik vanuit mijn KPN-mailadres 10 mails forward naar mijn Hotmail account wordt mijn Hotmail account tijdelijk geblokkeerd, omdat ze dat verdacht vinden. Bij KPN krijg ik minstens 50 spam mails en altijd in bosjes tegelijk en er gebeurt niks mee. Blokkeren in webmail werkt ook niet. Zoals ik het hier lees, hebben er meer mensen last van, maar is er nog steeds geen oplossing voor gevonden. KPN kom eens in actie!!!!!!
@Mart1970

KPN heeft wel zijn excuses gemaakt. Maar zou dat wat duidelijker mogen doen. Ik heb al eerder voorgesteld om zoiets bijvoorbeeld bescheiden in de kop te zetten. Met daarbij de tekst, we doen er alles aan om het (snel?) op te lossen. En iets zodat nieuwkomers weten wat er speelt. Die kunnen niet steeds een kleine 1000 reacties doorlezen.
En ik ben steeds weer blij om te lezen dat er op het item "spam in mailbox" steeds eentje is die om de paar dagen meldt "wij hebben nergens last van" en "hooguit eentje". Lucky you.
En ik ben steeds weer blij om te lezen dat er op het item "spam in mailbox" steeds eentje is die om de paar dagen meldt "wij hebben nergens last van" en "hooguit eentje". Lucky you.Dank je, ik kan het ook niet helpen dat wij als gezin van vijf vrijwel gevrijwaard zijn van deze problematiek. Toch is ook dat vermeldenswaardig in dit topic want we mogen mijns inziens ook niet vergeten dat blijkbaar niet iedereen last heeft van "bakken spam".
waarom werkt spamfilter van planet niet meer ??



krijgen nu ca 25 !!! stuks per dag binnen met name tegen middernacht.



kan ik deze spams doorsturen naar de kpn??



is er verbetering dit jaar nog te verwachten?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ik krijg de laatste weken enorm veel spam binnen van AH, Albert Heijn etc. lijkt uit India afkomstig. als ik aangeef "afzender blokkeren", helpt dat niet. integendeel.

ik heb de spamfilter aan staan. ook op de alias komt veel binnen. inmiddels wel 30 per dag!

kan iemand mij helpen. de irritatie graad neemt toe. je kan natuurlijk je email veranderen en naar een domein gaan, maar dan ben ik mijn planet email adres kwijt die ik al 20 jaar heb. ik heb KPN alles in 1.

groet, dank



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Er LIJKT iets te gebeuren, zojuist kwamen er 4 e-mails binnen van Albert Heijn, waarbij 2 ervan nu aangemerkt worden als [spam].

Ze komen alleen wel nog steeds gewoon in mijn inbox terecht, dus niet in mijn spam folder en ook de andere twee berichten werden niet als [spam] aangemerkt.













Edit: nog een update, had nog niet verder gekken, maar er is ook goed nieuws! er zijn, jawel, twee e-mails succesvol afgevangen door het SPAM filter en in de spamfolder geplaatst!





Het lijkt erop alsof KPN er nu eindelijk mee bezig is, hopelijk zet deze trend zich voort.
Vandaag nog niet eentje! Maar als ik naar webmail ga nu wel veel in de spambak. En daar horen ze. Keurig allemaal afgevangen. Nu volhouden KPN. Het was hard, of in ieder geval lang, werken. De mailserver (als dat zo heet) waar ik nu achter zit houdt ze tegen. Het zou mooi zijn als dit het begin van de oplossing is. Het forum is namelijk ondertussen wel een beetje uit zijn jasje gegroeid.
KPN kan net zo veel excuses maken als het wil.

Na vier maand mag nee MOET er toch een oplossing zijn???

Ik heb op alle 3 planet adressen last, het kpnmail adres is voorlopig nog clean.



Bij mijn laatste contact met de helpdesk kreeg ik de opmerking:

U heeft vast zelf ergens op geklikt wat deze spam veroorzaakt.

Nou... dan gaan mij de tenen verkeerd om in de schoenen staan.



Ik ben er dan ook helemaal klaar mee.

KPN laat haar klanten gewoon in de kou staan.

Er word nauwelijks gereageerd op de klachten.

Als het niet op de normale manier kan dan moet het maar oven een andere boeg.

Programma's als Radar en Kassa smullen hiervan...

De eerste contacten zijn gelegd en ze vinden het een interessante zaak die mogelijk vervolg krijgt.

Als Provider heb je ook rechten en plichten.

Net zoals wij moeten betalen voor hun product.

Kpn verhoogt wel de prijzen maar de service holt precies de tegenovergestelde richting op.
Ik krijg sinds een maand of zo in toenemende mate SPAM op mijn mail en de alias. nu wel 30 per dag. afzender AH, Albert Heijn, Lidle, Weber. lijkt afkomstig uit India. ik zou hier heel graag vanaf willen. afzender blokkeren lijkt eerder averechts te werken dan te helpen. ik kan natuurlijk helemaal over naar een nieuwe email adres op eigen domein, maar dan ben ik mijn 20 jaar oude email adres op planet kwijt.... wie kan helpen?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Vanaf middernacht in nog geen 12 uur tijd 27 spamberichten, voor de overgrote meerderheid uit naam van AH. Al maandenlang hebben veel gebruikers last hiervan. Geeft KPN geen prioriteit aan het oplossen van dit probleem?
@Henry23



Je hebt helemaal gelijk. Vier maanden is absurd in deze snelle tijd. Ze moeten zich dan ook diep schamen. Mee eens.



Mijn Planet adressen bleven vandaag schoon omdat de spam afgevangen was. Na meer dan vier maanden waarin dat niet gelukt was.



KPN moet zich ook schamen omdat een helpdesk medewreker en een chat medewerker nog steeds van niets weten en steevast de klant de schuld geven. Is mij ook overkomen. Zelfs van beiden het advies gehad dan maar een andere provider te nemen.



Programma’s als Kassa en Radar zijn er al meerdere malen over benaderd. Ja ook door mij. Al een tijd geleden. Al voorgesteld ze de koude douche te geven.,



Dat KPN de maand prijzen tijdens deze spam ellende behoorlijk verhoogd heeft is schandalig. Iets meer achting voor hun consumenten divisie is aan te bevelen. Zeker in een tijd dat deze tak steeds belangrijker voor ze wordt.



KPN heeft nog wel een slag te maken als het over het omgaan met de klanten gaat.





@reporter



Ze willen wel, maar het lukt ze niet. In eerste instantie gaven ze zelf toe dat het “niet hun prioriteit had”. Heb ik twee keer te horen gekregen. En daarna is het behoorlijk uit de hand gelopen. Blijkt wel uit de omvang van dit forum.
Ik zie dat velen erover klagen dat zij worden overspoeld met phishing of Spam-berichten. Ik krijg in 12 uur tijd 17 berichten met als zg. afzender AH, Albert Heijn en LiDL. In werkelijkheid is het e-mailadres van de afzender customer-service@ gevolgd door een bij elk bericht weer andere domeinnaam. KPN komt niet verder dan de mededeling dat men al weken in overleg is met de leverancier van het Spamfilter. Maar wanneer komt er een oplossing na al dat overleg? . Ik overweeg ernstig om naar een andere provider over te stappen (hoewel ik al 20 jaar mijn e-mail bij hetnet c.q. KPN heb ondergebracht).



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ik zie dat velen erover klagen dat zij worden overspoeld met phishing of Spam-berichten. Ik krijg in 12 uur tijd 17 berichten met als zg. afzender AH, Albert Heijn en LiDL. In werkelijkheid is het e-mailadres van de afzender customer-service@ gevolgd door een bij elk bericht weer andere domeinnaam. KPN komt niet verder dan de mededeling dat men al weken in overleg is met de leverancier van het Spamfilter. Maar wanneer komt er een oplossing na al dat overleg? . Ik overweeg ernstig om naar een andere provider over te stappen (hoewel ik al 20 jaar mijn e-mail bij hetnet c.q. KPN heb ondergebracht).

Ik heb 100% hetzelfde!



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Een positief bericht van mij, de spam is vandaag stukken minder.

Of het nou komt omdat ik inmiddels 690 Thunderbird filters heb aangemaakt of omdat er nu echt een positieve wending is vanuit KPN, maakt niet uit, ik ben een blij mens.

En ik ga zaterdag ook nog 3 weken op vakantie 😁
Jij bent hier begonnen. En omdat jij met vakantie gaat dacht KPN, dan kunnen we net zo goed stoppen met het doorgeven van spam.



Ga jij nu maar pakken. Blij mens😀
Al 4 maanden zijn er blijkbaar klachten over massale hoeveelheden Spam en/of phishing.Tussen 0 en 12 uur vandaag kreeg ik 16 berichten van AH en Albert Heijn (althans zo luidde de afzender), maar het e-mailadres van de afzenders was customer-service@ gevolgd door in elk bericht weer een andere domeinnaam. Daarnaast berichten van LiDL en Weber (ook fictief). Blokkeren van de afzender en van de domeinnaam helpt dus niet. KPN heeft hier blijkbaar geen oplossing voor. Het is buitengewoon irritant. Zou het veranderen van e-mailprovider de enige oplossing zijn? Graag hoor ik de mening van andere "slachtoffers".
@Norbert38



Veel hier hebben er een gmail of outlook adres bijgenomen. En daar alles door naar laten sturen. Die vangen de spam van KPN dan af. Werkte bij mij goed. Gmail heeft er niet eentje doorgelaten die KPN vrolijk doorstuurde.



Ziggo heeft hetzelfde probleem.
Er staat zowaar een mail in mijn spam folder...

...en dat nu het frappante, ik had nog nooit een spam bericht van AH gehad. 🤔
KPN is het probleem aan het verplaatsen😀
zoals ik al zei, er lijkt iets te gebeuren momenteel!



Ja je hebt nu ineens spam van AH, maar het is dus wel afgevangen, èn in je spamfolder!
zoals ik al zei, er lijkt iets te gebeuren momenteel!



Ja je hebt nu ineens spam van AH, maar het is dus wel afgevangen, èn in je spamfolder!
Maar wel gek dat dit het eerste spam bericht is dat ik überhaupt uit naam van Albert Heijn ontvang.

Waarom kreeg ik voorheen die spam dan niet in mijn inbox?

Ik heb zelf immers geen emailfilter staan die deze mail zou tegenhouden.
KPN Introduceert een nieuwe functie, ze distribueren de spam nu gelijkmatig over alle accounts, ik een beetje minder, jij een beetje meer 😉
Vandaag "slechts" 12 spammail waarvan er 8 door eigen instellingen in de spam map terecht zijn gekomen. 3 met SPAM kenmerk in de spam map en ja hoor 1 in postvak in. Uiteraard verplaatst naar spam.

Opvallend is dat ik wederom nieuwe aanbieders ontvang. Het zullen wel dezelfde spammers zijn maar met nieuwe afzenders. In ieder geval zou ik graag willen dat het stopt. Net als iedereen hier op het forum , met een enkele uitzondering die er geen last van heeft, zou ik graag willen dat het stopt.