Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Zo nu en dan is er een dag (vrijwel) zonder spam en dan word ik – tegen beter weten in – toch weer optimistisch. Maar een dag of wat later is de spam weer op het oude niveau, met alle bekende meuk.

Eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen dat het probleem bij KPN een technische reden heeft, of het zou meten zijn dat ze een incompetente leverancier hebben voor het spamfilter.

Ik luister niet vaak naar mijn onderbuikgevoel, maar ik heb nog steeds sterk de indruk dat – betalende! – consumentenklanten KPN totaal niet interesseren. "Laat ze maar maar mekkeren over de spam, ze betalen toch wel. En als ze naar een ander gaan voor een e-mailadres, zijn wij van het gezeur af." Zoiets moet het volgens mij wel zijn.
@Paul_55



Je moet zuinig op je onderbuik zijn Paul.



Hoorde gisteren van een naaste medewerker van Jorgen Kramer (directeur klantenservice, die ik persoonlijk op de hoogte heb gebracht per mail van de bakken spam) dat het spam probleem daar geheel onbekend was. En als er een paar duizend klagers waren dat te verwaarlozen was voor KPN. Niet interessant genoeg.
Vandaag is een dag met de meeste spam ooit !!! Gek genoeg ook van heel veel "nieuwe spammers" ik denk dat ik ben verkocht.........Nou ja mijn e mail adres dan.... Ik geloof je zomaar @RuudSchuijt dat Jörg Kramer niets af weet van de malaise. Het valt mij wel tegen natuurlijk want ik was er echt van overtuigd dat het wel was doorgeklonken., maar helaas...... Hoe zou het zijn als we de spam door gaan sturen naar deze lieden?
@Steennul65



Ik heb hem een mail gestuurd over de materie naar zijn persoonlijke email. Later iemand bij KPN gesproken die bevestigde dat hij hem ontvangen had. En zijn naaste medewerker heeft er nog nooit van gehoord. Zo bleek gisteren.



Vandaag als test een nieuw kpnmail adres aangemaakt. Daar gaat natuurlijk nog geen spam naar toe. Dus eentje vanuit de gmail spambak als test gestuurd. Die komt dus ook gewoon aan. Geen filter die hem tegen houdt.



Ik kan de hele gmail spambak (paar honderd) natuurlijk ook naar hem doorsturen met de mededeling, dit bedoel ik.
@RuudSchuijt Lijkt mij wel wat maar vraag eerst of hij ze wil hebben want wellicht gelooft hij je zo ook wel....Als voorbeeld een paar doorsturen kan geen kwaad maar een paar honderd is te veel.
@Steennul65



Was een grapje hoor. Hij weet precies wat er aan de hand is.
Dat is dan wel heel verwarrend want je schrijft eerder dat hij het niet weet.
Jorg Kramer weet het wel door mijn mail, maar zijn naaste medewerker weet het niet. En die laatste sprak ik gisteren. Misschien een beetje verwarrend opgeschreven.
o.k. duidelijk. Dan nu maar afwachten of er nog meer gaat gebeuren dan dat wij al verwachten.

Zojuist kwamen er nog een paar extra spam bij. Het lijkt wel als ik op het Forum/Topic kom dat het dan toeneemt.
...Hoorde gisteren van een naaste medewerker van Jorgen Kramer (directeur klantenservice, ...) dat het spam probleem daar geheel onbekend was...Waarom verbaast me dat nu niets.

Het is absoluut niet de eerste keer dat men links niet weet wat er rechts gebeurt en al helemaal niet bij een sterk versnipperde organisatie als KPN.
De laatste maanden neemt het exponentieel toe, ondanks dat ik bij mijnkpn de spamfilter aan heb gevinkt. Enkele voorbeelden: Scootmobiel Discountdeals, Traplift Nederland, Albert Heijn etc. Let wel: de emailadressen komen niet van deze bedrijven maar zijn zeer vaag.... Wie heeft een definitieve oplossing?
@Jacobus123



Als je hier goed leest zie je dat KPN de sleutel in handen heeft. En daar nog niets mee gedaan heeft. En ja, het kan ook nog even duren.
Vandaag Update-bericht gelezen op KP-site:: op dit moment zijn er problemen met het KPN e-mail Spamfilter. Hierdoor ontvang je mogelijk meer spam mails. We doen er alles aan om dit spoedig op te lossen. VRAGEN: 1) Hoe lang speelt dit al? 2) Ik krijg de afgelopen paar maanden 3x zoveel spam als normaal, ik heb wel honderd keer mailtjes van AH als spam aangemerkt en bij verplaatsen naar "ongewenste mail" in Outlook "Afzender blokkeren" aangevinkt, maar ik merk geen zelflerend effect. Kan dat kloppen?
@Paul_55



Je moet zuinig op je onderbuik zijn Paul.



Hoorde gisteren van een naaste medewerker van Jorgen Kramer (directeur klantenservice, die ik persoonlijk op de hoogte heb gebracht per mail van de bakken spam) dat het spam probleem daar geheel onbekend was. En als er een paar duizend klagers waren dat te verwaarlozen was voor KPN. Niet interessant genoeg.




Ik heb heel lang gedacht dat ik zelf iets verkeerd had gedaan en ergens per ongeluk toch mijn e-mail adres had ingevuld (ik heb een apart hotmail account voor overal waar ik accounts moet aanmaken) maar pas na maanden heb ik eens gegoogled naar "spam KPN albert heijn" en kwam zodoende hier terecht. Ik denk dat er duizenden en duizenden klanten zien die ook eerst de schuld bij zichzelf zoeken, niet wetende dat een groot gedeelte van de KPN klanten hetzelfde probleem heeft, en daarom dus ook niet klagen of hier posten.
Inderdaad. Zoals @gise al aangeeft dacht ik ook dat het aan mijzelf lag.

Al heel wat weken krijg ik ontzettend veel AH, lidl etc etc mailtjes. Ook ik ging er van uit dat ik ergens mijn e-mailadres achter gelaten moest hebben. Vandaag toch maar eens op internet gekeken of dit vaker voorbij kwam en jawel, zelf bij KPN waar ook mijn emailadres van is.



Vooralsnog verwijder ik meerdere malen op een dag al deze e-mails, Ontzettend vervelend! Dat er maar snel een oplossing mag komen.
Er staat helemaal nergens bij mijn instellingen: aan- uitschakelen spamfilter, Wanneer wordt dit brobleem eens opgelost?



Admin: afgesplitst van: Spamfilter werkt niet
Heb zojuist getracht wat dingen terug te lezen,maar buiten dat we (bijna allemaal)last hebben van Spam heeft het naar mijn idee weinig zin om hier alles iedere dag vol te typen,zelf ben ik niet zo geïnteresseerd wie met wie contact heeft gehad het voegt namelijk niets toe.

Ik zou zeggen geef elkaar als het kan wat tips,hoe je deze ergernis tot het minimum kan beperken.
@DutchVoice



Hartelijk dank voor je tip. Ook hier abonnement geld retour van de afgelopen maanden.



@martina56



Martine, het is niet belangrijk met wie ik contact heb gehad om mijn abonnements geld van de afgelopen maanden gewoon retour te krijgen. Misschien is het wel het melden waard dat er vanuit directie niveau wordt aangegeven dat het nog wel even gaat duren. De oplossing is nog niet in zicht zeg maar. Dus alles voorlopig nog maar even via Outlook of Gmail. En niet teveel in je spambak kijken. 😀
Ruud,dit gaat totaal niet over jou? mij gaat het er gewoon om dat al die gesprekken van de directeur tot aan de toilet juffrouw voor mij geen toegevoegde waarden hebben,want Ja ze weten en Nee we weten niet exact wanneer het wordt opgelost vandaar mijn reactie Ruud.
Dacht het. Zolang wij maar contact houden vind ik het prima😀
@martina56het contact met de ceo resulteerde op zijn minst in een storingsmelding.
@RuudSchuijtjij had toch ook contact met de rvb en meldde dit ook in het topic.
@Steennul65



Ik heb de mededeling gehad dat er contact met me opgenomen wordt zodra die terug is van vakantie. Eerste week september. Dan kan het daar hopelijk ook op de agenda gezet worden. En als het resultaat dan is dat we eindelijk van de spam verlost zijn, is iedereen hier blij.
Beste KPN, hoe voorkom ik zoveel spam als de laatste maanden?

LIDL, AH Mediamarkt van alles en nog wat en duidelijk spam. Ik blokkeer alle adressen in webmail en heb ook de spamfilter aan.



Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
Al sinds 2001 heb ik een emailadres van @hetnet.nl, wat nu bij KPN hoort. Hiervoor betaal ik maandelijks rond de 8 euro.



Het laatste jaar word ik echter steeds meer met SPAM geconfronteerd. De laatste maand ontving ik meer dan 300 spam-emails. Het spamfilter werkt dus kennelijk niet of onvoldoende.



Ik heb al telefonisch contact opgenomen met een medewerker van de klantenservice. Deze heer vertelde mij dat de e-mailadressen van “hetnet.nl” helemaal niet voorzien zijn van een spamfilter en dat KPN niets voor mij kan doen. Dat ik een betalende klant was maakte daarbij niet uit. Ik kon beter een e-mailadres aanmaken bij Gmail.com! Dit is natuurlijk een belachelijke reactie. Ik ben een betalende klant en ik heb dus recht op service. Service die KPN niet wil bieden??



Vandaag heb ik wederom contact opgenomen met de klantenservice. Dit keer via de chat. Medewerker “Inge” meld dat er een storing is die er voor zorgt dat ik zoveel spam ontvang. Er zou aan worden gewerkt, maar zij kan mij niet vertellen wanneer er een oplossing komt.



Ik hoor 2 verhalen:

1) Op de adressen van @hetnet.nl zit helemaal geen spamfilter. (raar, in “mijn kpn” zie ik zelf dat het aanstaat!

2) Er is een storing ergens en daarom ontvang ik zoveel spam de laatste maanden. Oplossing is onbekend.



Concreet heb ik nu 2 vragen:

1) Waarom krijg ik zoveel spam?

2) Wat gaan jullie doen om dit op te lossen?



Daarnaast heb ik dus een klacht over de manier waarop ik telefonisch door jullie word behandeld. Dit is onacceptabel voor mij. Wat gaan jullie hier aan doen voor mij?



Admin: Topic samengevoegd met centraal topic