Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Op de KPN-site staat al enige tijd: "Update: op dit moment zijn er problemen met het KPN e-mail Spamfilter. Hierdoor ontvang je mogelijk meer spam mails. We doen er alles aan om dit spoedig op te lossen."



Is het mogelijke om wekelijks een nieuwe statusupdate op de site te plaatsen? Is er al zicht op een oplossingstermijn? Ik heb de indruk dat het aantal spammails in mijn mailbox (spamfilter is aan) met de week toeneemt. Inmiddels heb ik het maximaal aantal e-mailadressen geblokkeerd.



Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
@CS101101



@francofiel



@Frankman



“Even” het forum doorlezen. Daar vind je alle antwoorden. Ik wil je ook wel een overzichtje sturen. Het staat hier al zo vol.
@martina56het contact met de ceo resulteerde op zijn minst in een storingsmelding.Dat is tenminste wat jij denkt, maar het is de vraag of dat contact daarop enige invloed heeft gehad.
Wat ik even niet zo snel kan terugvinden wie noemde hier nu de data 15 September dan zou het wel eens opgelost kunnen zijn
Wat ik even niet zo snel kan terugvinden wie noemde hier nu de data 15 September dan zou het wel eens opgelost kunnen zijnDat is inderdaad hier in dit topic vermeld. Het is echter zo dat die 15 september een automatisch gegenereerde datum is die als verwachte einddatum bij de storingsmelding opgenomen is. Als het nog niet bekend is wanneer een storing verholpen zal zijn, dan genereert het systeem van KPN automatisch een einddatum die ruim een maand na de registratiedatum van de storingsmelding ligt. Dat is dom natuurlijk want deze datum zegt helemaal niets over de werkelijke einddatum, die kan eerder maar ook (veel) later zijn. Beter zou het zijn om dan nog geen verwachte einddatum te vermelden.
Oké,wat ik begrijp dat het dus veel later gaat worden maar wat ik echt een schande vind ben al maanden bezig eerst was het,begrijp niet wat je,niet eens u maar je bedoelt,niets van bekend,tot moet je je email maar niet rond strooien tot Meld je af bij het bel me niet register en Ja wat kan ik er aan doen,maar nog nooit onze excuses Mevr
Oké,wat ik begrijp dat het dus veel later gaat worden..Van wie heb je dat dan te horen gekregen?

Ik zou echt nog niet weten of het nu eerder, later of veel later gaat worden.

KPN is een uitblinker (ahum) in het eerlijk en duidelijk communiceren en "sorry zeggen" staat niet in de vocabulaire. 😟
@martina56



Wat ik vanmiddag te horen heb gekregen is dat het voorlopig nog niet opgelost is. Het kan nog wel even duren. Ze zijn er dus nog niet uit. Dus de genoemde 15 september is boterzacht en een indicatie.
Ik heb al eerder op dit forum een melding en mij onvrede over de 'storing' geplaatst.



- Waarom moet dit zo lang duren? Volgens mij heel duidelijk, voor KPN heeft dit geen prio want een oplossing kost geld!



- Waarom informeert KPN de klanten niet per mail (NEE, GEEN SPAM!) dat er problemen zijn en er wordt gewerkt aan een oplossing? Hiermee hadden ze zichzelf een hoop ellende kunnen besparen en wat mij betreft meer begrip bij klanten kunnen tonen? Geef gewoon je fouten toe en wees eerlijk.



- Waarom vermelden ze een 'fictieve' datum/tijd bij de oplossing? Dit schept alleen maar verwarring. Volgens de medewerker moeten ze dit vermelden omdat de storing anders niet in het systeem gezet kan worden, koekoek!!
...Dus de genoemde 15 september is boterzacht en een indicatie.Het is zelfs geen indicatie, het is een door het systeem gegenereerde datum omdat men de einddatum nog niet weet maar het systeem vereist dat er een datum vastgelegd wordt.
Klopt, “een” indicatie moet “geen” indicatie zijn.
Ik ontvang de laatste weken per uur ca. 50 spam mails van Lidl, AH, Energieleveranciers, etc. In de instellingen bij KPN heb ik de spamfilters aangevinkt. Wat kan ik nog meer doen om deze overlast te beperken?



Admin: bericht verplaatst naar algemeen topic over spam
Krijg steeds meer Spam. Instellen van blokkering helpt nauwelijks. Wanneer heeft KPN problemen met spamfilter nou opgelost



Admin: bericht verplaatst naar algemeen topic over spam
Dag KPN-ers... ik zie veel klachten over SPAM. Daar sluit ik me va harte bij aan. Ik verwijder spam trouw via de button spam, eigenlijk al jaren. Maar het spamfilter is echt hardleers! Ik heb niet het idee dat het helpt, sterker spam wordt steeds erger. Ik gebruik email- aliassen en als het te gek wordt, gooi ik ze er uit. Maar ik verwacht van mijn provider toch ook effectieve maatregelen...



Admin: bericht verplaatst naar algemeen topic over spam
Ik heb in augustus 368 spam berichten ontvangen.

Ik vind dit een duidelijke tekortkoming van KPN.

Wat gaan we er tegen doen?



Admin: bericht verplaatst naar algemeen topic over spam
Héél veel last van spam in mij email box. Dit is niet zo bij Gmail. Kunt u hier iets aan doen. Het zijn tientallen mailtjes per dag en blokkeren helpt ook niet!



Admin: bericht verplaatst naar algemeen topic over spam
He wat fijn KPN weet zelf al hoe laat het probleem is opgelost 🤣

16 augustus 2017

10:59 uur 15 september 2017

14:59 uur
Het was eerder nog op 7 augustus begonnen. Dus de begintijd schuift steeds op. Moet eigenlijk maart zijn, maar goed. De eindtijd schuift nog niet op. Die gaat straks in één keer een hele maand vooruit.



De laatste tijd steeds meer klagers. Nu elke dag aardig wat. Lucht even op als je het laat weten. En daarna weer door met je werk. Ik proef een bepaalde gelatenheid. Het hoort er tegenwoordig gewoon bij. Je moet het even verwijderen en weer verder gaan. En moderators kunnen ook niet elke dag hetzelfde neerzetten. Wel netjes alle klagers in hetzelfde hok plaatsen.



En in alle lagen bij KPN wel hetzelfde geluid. Dat gelukkig nu wel. “We kunnen er niets aan doen” “het gaat nog wel even duren” “wilt u alvast drie maanden abonnementsgeld terug?”. De mail is chronisch ziek en het hoort erbij. En misschien dat er ooit een medicijn komt.
Ik word onderhand erg moe van al die spam en een niet werkend spamfilter . Hoe vaak ik het ook naar ongewenste mail verplaats, het blijft maar komen.

Vandaag 16 berichten in de inbox, allemaal spam. Wanneer doet KPN hier eens iets aan?

We betalen genoeg abonnementsgeld, dan mogen we toch ook verwachten dat het eens goed werkt.

Ik ben een uitstekende service gewend bij KPN maar hier slaan ze de plank mee mis, helaas.

KPN, help Uw klanten wat betreft de spam.



Admin: bericht verplaatst naar algemeen topic over spam
Dag KPN. daar ben ik weer gisteren en vandaag tot 15.00 uur al weer 30 spamberichten; uit India, Berlijn, Filippijnen van Lidl, Aldi, AH, energieleukerd, Vodafone enz..



Wanneer stoppen jullie dit nu eens; het begon in april 2017; tijd genoeg gehad om het op te loseen of om klanten korting te geven wegens onvoldoende prestatie? Groetend,



Admin: bericht verplaatst naar algemeen topic over spam
Al wekenlang ontvang ik dagelijks meer dan 30 spamberichten van voornamelijk AH maar ook van Lidl, Jumbo en allerlei andere zg. winacties. KPN: ga eens aan de slag met een beter spamfilter! Met mijn andere mailaccount gmail heb ik totaal geen last van deze rotzooi.



Admin: bericht verplaatst naar algemeen topic over spam
...En in alle lagen bij KPN wel hetzelfde geluid. ... “We kunnen er niets aan doen” ...Als dergelijk uitspraken op management niveau gedaan worden, dan moet je je ernstig afvragen of de betrokken personen wel op de juiste plek zitten. Een dergelijke uitspraak doe je op boardlevel natuurlijk nooit tenzij je getroffen bent door een externe (natuur) ramp of dat je wilt dat de aandelenkoers een sterk dalende lijn vertoont. Ik kan me niet indenken dat één van de twee hier van toepassing is.

Wat ik wel weet is dat er hard gewerkt wordt om dit vervelende spam fenomeen een halt toe te roepen.
Dergelijke uitspraken worden dus gewoon op directie niveau (secretariaat) gedaan. Kan er ook niets aan doen.
Dergelijke uitspraken worden dus gewoon op directie niveau (secretariaat) gedaan. Kan er ook niets aan doen.Dat is dan niet zo aardig voor de eigen medewerkers, zo'n uitspraak werkt mijns inziens niet echt motiverend. Volgens mij is steun vanuit het management zo ongeveer een vereiste om daadkrachtig en gemotiveerd uitdagingen aan te gaan.

Ik hoop dan ook dat de mensen die belast zijn met het verhelpen van de spam problematiek zich toch gesteund voelen door hun eigen management.
Is hier nu werkelijk niks aan te doen? Waarom filtert Gmail ze er wel uit?