Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
@HTS

Het lukt de mensen die bij KPN werken en die belast zijn met de spam problematiek al meer dan vijf maanden niet om het op te lossen. Het wordt alleen maar erger. Die werknemers hebben alleen maar behoefte aan betere technische ondersteuning.
Dag ik krijg een toenemend aantal spammails in mijn kpn-mailbox.

Ik kan wel blijven blokkeren (uw eerder advies) maar dat is geen oplossing zo lijkt met mij.

Want het afzender-adres verandert.

De inhoud van de mails van AH lidl, Miele, Weber etc blijft eender.

En blokkeren lijkt alleen maar meer mails op te leveren.



Wat kunt u mij verder adviseren?

Wat kan KPN nog doen om de ontvangst in mijn mailbox te voorkomen?



Ik hoor het graag van u.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Hoe kan het dat ik zoveel spam binnen krijg?

Ik heb het spamfilter aan gezet maar dat helpt helemaal niet.

Ik vind het niet normaal dat wanneer ik 20 mailtjes binnen krijg er zeker 16 spam mails tussen zitten!



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Elke dag ontvang ik ca. 30 spamberichten over hoofdprijzen, aanbiedingen etc etc.

Hoe kan ik dit voorkomen??





*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Schiet mij maar lek,ik dacht ga eens op de chat vragen van kpn hoe alles er voor staat,nou was de totaal niets van bekend en toen ik zei ohhh en er staat 15 September,nou kijk eens aan dat is fijn om te horen wist ik ook niet 🙄
Iemand vinden die echt weet hoe het er voor staat is nog niemand gelukt hier😀
@Vimpot



@Janrene



@Van der Flens



“Even” dit forum tot je nemen en je weet alles.
Schiet mij maar lek,ik dacht ga eens op de chat vragen van kpn hoe alles er voor staat,nou was de totaal niets van bekend en toen ik zei ohhh en er staat 15 September,nou kijk eens aan dat is fijn om te horen wist ik ook niet 🙄Dan heb je kennis gemaakt met het allergrootste probleem van de versnipperde KPN organisatie en dat is communiceren. Dat de communicatie tussen KPN en de klant stroef verloopt moge iedereen waarschijnlijk al langere tijd duidelijk zijn. Dat de interne communicatie geregeld net zo stroef verloopt is, op z'n zachts gezegd, zorgelijk.
Ik heb al vaker gezegd,waarom zeggen jullie allemaal iets anders niemand weet wat de ander doet,dit had met mijn werk verkeerd af kunnen kopen maar goed.

Wel kreeg ik de top schakel je mail door naar een ander mailadres,en dan denk ik ohhhh dus dat is de oplossing je betaald je groen en geel en schakel het maar ff door🙁
@Vimpot



@Janrene



@Van der Flens



“Even” dit forum tot je nemen en je weet alles.




Even Ruud 😀
@martina56



Maar dan weet je wel alles wat er tot nu toe bekend is😀



Martina, het enige wat je voor elkaar kunt krijgen is een pleister voor het leed. Drie maanden abonnement retour. Als je je best doet.😀
Vandaag een paar spam-mailtjes bekeken, maar die zijn allemaal afkomstig van een IP-nummer van een KPN server die op een blacklist staat: 213.75.39.8 (cpsmtpb-ews05.kpnxchange.com).



Het is dus niet een of andere vage spammer die vanuit gehackte mailservers verstuurd, maar iemand die het direct aan het KPN-netwerk aanbiedt, en het is absurd dat KPN daar niks aan weet te doen...
Ik krijg al maanden 15 en meer Spammails per dag. Ik blokkeer braaf dat alles maar dit heeft geen enkel resultaat. Mijn KPN Planet emailaccounts helemaal opdoeken en Gmail uitbouwen voor gebruikersgemak en service? Ik hoor het heel graag!



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
@JHML



Ben je wel van de spam af.
Vandaag een paar spam-mailtjes bekeken, maar die zijn allemaal afkomstig van een IP-nummer van een KPN server die op een blacklist staat: 213.75.39.8 (cpsmtpb-ews05.kpnxchange.com).



Het is dus niet een of andere vage spammer die vanuit gehackte mailservers verstuurd, maar iemand die het direct aan het KPN-netwerk aanbiedt, en het is absurd dat KPN daar niks aan weet te doen...
Kijk je wel bij het juiste veld in de mailheader?

Dat die mail via die kpnxchange.com server komt is logisch, maar is het ook het IP adres van de bron?

(X-Originating-IP in de mailheader).
Wel de goede header, maar het IP-nummer niet goed gecheckt - de boefjes hadden hun eigen lokale IP-nummer voorzien van de naam van de uiteindelijke KPN-server.



Maar los daarvan staat de verzendende mailserver nog steeds op een blacklist.
Blacklists werken veelal op IP adres en niet zozeer op domeinnamen.

Overigens kon tot een paar maanden terug inderdaad vrij eenvoudig misbruik gemaakt worden van de KPN mailservers en was het eenvoudig mogelijk bij het verzenden van een mail de afzender te spoofen (een willekeurig e-mailadres gebruiken). Gelukkig heeft KPN hier een stokje voor gestoken en lukt dat niet meer. De server zal daardoor vanzelf weer uit eventuele blacklists verdwijnen immers hij zal niet meer gebruikt kunnen worden door spammers.
mxtoolbox.com checkt blacklists op basis van IP-nummer, niet domeinnaam, dus dat klopt wel.



Dat afzender spoofen tot voor kort nog kon is natuurlijk te gek voor woorden - mijn mailserver laat dat sinds ik die 10 jaar geleden in gebruik nam niet toe.
Ik volg dit forum al een tijdje met belangstelling. Dank voor ieders bijdrage. Zelf ontvang ik ca. 50 spamberichten per dag op mijn planet mailadres. Bij mij is dit niet iets van de laatste maanden, maar al meer dan een jaar gaande. Het spamfilter is altijd aan geweest. Inmiddels lukt het mij goed om met het handmatig ingestelde emailfilter de spam tegen te houden.. Gemiddeld 1 keer per week moet ik een nieuwe filter instellen. Het meest effectief zijn de filters Inhoud bevat of Envelop afzender bevat. Na "bevat" zet ik dan vaak voorkomende spam trefwoorden waarvan ik verwacht dat die doorgaans niet in normale mails voorkomen. Bijvoorbeeld energieleverancier of trapliften in de afzender. Of bijvoorbeeld inhoud bevat nederlands voordeel , discount deals of een regelmatig in spam voorkomend (waarschijnlijk fake) adres in berlin of sydney.

Toch zou ik liever een goed werkende spamfilter van KPN zien, want het handmatig instellen van de filters kost toch tijd.



Nog wel een vraag. Regelmatig lees ik dat vooral de oudere @planet.nl adressen getroffen worden. Graag zou ik willen weten of ook @kpnmail.nl adressen last hebben van de grote hoeveelheden spam.
Dat afzender spoofen tot voor kort nog kon is natuurlijk te gek voor woorden - mijn mailserver laat dat sinds ik die 10 jaar geleden in gebruik nam niet toe.Helemaal juist, maar weet je dat de mailserver van XS4ALL zelfs vandaag de dag spoofing nog gewoon toestaat.

Nu ligt dat op die server wellicht wat lastiger immers daar verstuur je mails onder je eigen zakelijke domein.

Nu is spoofing.nl echt niet van mij 😎, maar toch is het eenvoudig onder dat domein een email te versturen.

Als ik jouw e-mail adres zou weten en ik jou zou willen pesten, dan zou ik jouw e-mail adres als afzender kunnen invullen en een mail naar duizend niet bestaande e-mail adressen kunnen sturen. Jij krijgt dan duizend "Delivery failure" berichten.
Als ik jouw e-mail adres zou weten en ik jou zou willen pesten...

Thanks, but no thanks...ik heb nog een @worldaccess.nl emailadres, dus ik word al genoeg gepest. 😉
...Nog wel een vraag. Regelmatig lees ik dat vooral de oudere @planet.nl adressen getroffen worden. Graag zou ik willen weten of ook @kpnmail.nl adressen last hebben van de grote hoeveelheden spam.Hoe langer een e-mail adres bestaat hoe groter ook de kans dat deze in de distributielijsten van spammers terecht is gekomen. Vandaar dat @planet.nl frequenter genoemd wordt. De hoeveelheid spam staat of valt echter bij de hoeveelheid spammers waar jouw e-mail adres terecht is gekomen. Het kan dus best dat je op een @kpnmail.nl net zoveel spam zult ontvangen.

Het is zaak om zo snel mogelijk van die lijsten af te komen en de enige manier om dat voor elkaar te krijgen is consequent verdachte mails ongeopend en zonder preview te verwijderen. Je doet er ook verstandig aan om foto's niet automatisch in previews te tonen. Zo geef je zo weinig mogelijk feedback aan de spammer en zal hij/zij eerder tot de conclusie komen dat het geen zin heeft om jouw adres te bestoken.
Vanuit de KPNhoek blijft het weer oorverdovend stil.
Vanuit de KPNhoek blijft het weer oorverdovend stil.Dat is misschien maar beter ook, doen ze tenminste ook geen valse beloftes. 😎
Misschien help het als je de klachten op www.klachtenkompas.nl zet, dan zien misschien meer mensen de klacht i.p.v. alleen de KPN klanten. En die hebben misschien wel een passende oplossing voor dit rampzalige probleem!

En bijkomstig voordeel ze moeten reageren.....................